Sterilisatie van de man, waarom willen veel vrouwen dit?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MissDonna, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    Omdat ik toch al gynaecologische ingrepen ging laten doen heb ik mij gelijk,laten steriliseren.

    Over een paar maanden ga ik dit opnieuw laten doen, om er zo achter te komen waarom het de eerste keer niet gelukt is. Dan laat ik i.p.v. clips een stuk van mijn eileiders weghalen. Ook al zeggen velen dat mijn man nu wel aan de beurt is om te voorkomen dat we nog zwanger worden.
     
  2. heraa5

    heraa5 Lid

    13 sep 2018
    26
    7
    3
    Vrouw
    Bij ons stelt zich deze vraag nog lang niet: ons gezin is volgens ons gevoel nog niet compleet en bovendien zijn we beiden net geen dertig. Toch las ik deze rubriek met veel interesse voor ‘later’. Al die hormonen in het lichaam van een vrouw, of het nu met de pil of een spiraaltje is, zorgen natuurlijk voor bijwerkingen en als je gezin compleet is, dan vind ik een sterilisatie een goede oplossing. Het is een beslissing die je samen neemt, maar persoonlijk zou ik er toch bij mijn man op aandringen. De ingreep is inderdaad veel eenvoudiger en er zijn minder risico’s op complicaties.
     
  3. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Mijn man wil het zelf...
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Wij weten niet wat we willen. Ik reageer niet fijn op hormonen, sterilisatie bij mezelf wil ik niet.
    Man wil opzich wel laten knippen maar ik vind hem te jong (bijna 29) en door opmerkingen heb ik het idee dat hij misschien toch wel een 5e wil...
    Voorlopig maar aan de condooms
     

Deel Deze Pagina