Poliep baarmoedermond/hals tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Manderijntje, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Is iemand hier bekend met een poliep bij de baarmoedermond/hals tijdens de zwangerschap? Hoe verliep de zwangerschap en bevalling? Was dit een reden voor een medische indicatie? Kan er haast geen info over vinden.

Ik heb een poliep (van ong 3cm) in mijn baarmoederhals dat ook een beetje uitsteekt bij de baarmoedermond. Dit is met de zwangerschap gekomen en zorgt sinds het begin van mijn zwangerschap voor bloedingen. Wel zijn de bloedingen sinds 2 weken duidelijk minder geworden. Bij de laatste controle was het niet gegroeid. De ene gynaecoloog zei dat een poliep kan krimpen of zelfs vanzelf er vanaf kan vallen maar volgens mijn eigen gynaecoloog kan dit niet. Volgens de ene gynaecoloog zou het best wat problemen kunnen opleveren tijdens de bevalling en ervoor (teveel bloedverlies en voortdurend controle). Mijn eigen gynaecoloog is juist heel nuchter en zegt dat het misschien voor iets meer bloeding kan zorgen maar dat is niet echt een probleem en meestal komt de poliep gewoon mee tijdens de bevalling.

Nu vertrouw ik mijn eigen gynaecoloog wel, weet dat gynaecologen in Duitsland best panisch kunnen reageren. Maar ik wil graag een thuisbevalling, mijn 'hausgeburthebamme' (verloskundige) vind dit ook geen probleem. Maar ik heb het gevoel dat ik met deze info geen weloverwogen keus kan maken. De hormonen helpen ook niet echt. ;)

2. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ik heb poliep gehad tijdens mijn zwangerschap. Veel bloedverlies gehad bij bevalling, maar nog binnen de perken.
    Ik was al medisch, dus weet niet of t medische indicatie was geweest.
    Ik heb wel hele zwangerschap flinke bloedingen gehad.

3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Bedankt voor je antwoord! Was jou poliep in je baarmoeder of in de baarmoedermond?

Bij mij vallen de bloedingen nog heel erg mee volgens mij (naar wat ik gelezen heb), maar moet nog net zoveel weken. 😊

4. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Sorry voor late reactie,

Ik had de poliepen in baarmoedermond zitten.
    Hopelijk gaat alles goed bij je.

5. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    Bij mij hebben ze met 13 weken een poliep verwijderd.
    Had al weken wat bloedverlies.
    Het is even vervelend maar zo fijn want ik ben nu van de bloedingen af.
    Zelf ben ik blij dat ze het verwijderd hebben.

Deel Deze Pagina