Bijna iedere ochtend, en vandaag zelfs rond een uur of 4/5 en daarna nóg een keer rond 7 uur, heb ik last van helse kramp in mijn kuit. Vaak 2 'aanvallen' direct achter elkaar. Overduidelijk te linken aan mijn zwangerschap en normaal ben ik echt niet kleinzerig, maar deze pijn is zo intens.. Ook al houdt het steeds maar even aan, ik weet gewoon van de pijn niet meer waar ik het zoeken moet. Als ik Google kom ik genoeg tegen maar ik ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen.. Wat helpt, wordt het nog erger etc..?
Is baby al ingedaald? Kan daarmee te maken hebben! Anders verloskundige bellen hoor, daar zijn ze voor! 😊
Volgens mij wel, ik moet maandag pas weer op controle komen. Verloskundige kan ik natuurlijk wel bellen maar ik dacht voor zoiets onschuldigs zal ik eerst eens het forum raadplegen dankje!
Vriendin van me wrijft 's avonds haar benen in met magnesiumolie en is van de kramp af. Maar dan moet de kramp wel voortkomen uit een tekort aan magnesium denk ik.
Komt door magnesium tekort, is een veel voorkomende kwaal tijdens de zwangerschap. Je mag gewoon extra magnesium slikken, als je al een multi vitamine slikt, let dan even op hoeveel magnesium daar al in zit. Je mag tijdens de zwangerschap een extra verhoogde dosis (400-800mg is prima!)
Ik had het vorige zwangerschap ook en nu is het ook weer raak. Wel bijna altijd in mijn rechterbeen... weet niet of dat ook een reden heeft...
Wat bij mij soms helpt is op moment van kramp je tenen naar je buik omhoog strekken. Op den duur als ik de kramp op voelde komen deed ik het bijna automatisch, je voet vanaf je enkel beweeg je dan omhoog. Vaak trekt de pijn dan vrij snel weg. Maar weet wel dat tijdens zwanger zijn de kramp intenser en hardnekkiger is.
Vervelend hè? Ik heb het al vanaf mijn 15e ongeveer. Totdat ik zwanger was van de 1e (op mijn 29e). In de periode 15-29 jaar slikte ik magnesium tabletten en werd de frequentie 2x per week ipv iedere nacht. Sinds de zwangerschap van de 1e niet meer gehad tot vorige week. Ik slik sinds woensdag weer magnesium en nu alweer 3 nachten zonder kramp doorgebracht Ik hoop zo dat het weg gaat na mijn zwangerschap maar stiekem ben ik er bang voor. De pijn is intens (het gevoel alsof je kuitspier word afgescheurd) maar vooral ook de spierpijn de volgende dag. Ik zou kijken of magnesium slikken helpt.
Heel herkenbaar. Het word nu gelukkig minder. Het begon hier rond de 26 weken. Werd gemiddeld 5x per nacht wakker met vreselijke kramp in me benen. Wat hier hielp was een rondje gaan lopen. Wel even bedenken dat je niet uit bed moet springen want je zakt door je benen Ik ging dus langzaam staan en drukte daarbij mijn voeten zachtjes naar beneden. Doet vreselijk zeer maar als ik dan stond en even liep was het vaak wel weg. Soms als ik dan ging liggen schoot het er weer in. Zo was ik gerust een 15 a 20 minuten verder voordat het weg was. De vk adviseerde me om magnesiumtabletten te gaan slikken, maar dat heb ik niet gedaan.
Of af en toe een groene banaan 😁 Zit veel magnesium in. Dat hielp mij heel erg in mijn eerste zwangerschap. Daarna geen last meer van gehad.
Na vele nachten met kramp in kuit, scheen, voet enz magnesium gaan slikken en geen enkele last meer gehad! (Was tip van verloskundige)