Wat heb jij tegen sterillisatie? Zou zelf, puur voor m'n eigen gezondheid na een derde ks of als ik straks 40 ben. De gok niet willen wagen op de meeste gevallen die niet zwanger worden als bv condoom scheurt. Beste anticonceptie is geheelonthouding, maar dan mis je ook hoop lol
Ik heb er verder niet veel verstand van maar wou ff tegen je zeggen dat mijn collega zich heeft laten steriliseren dmv Essure en dat is haar heel goed bevallen. Zij heeft een ruggenprik daarvoor gekregen.
Een ruggenprik? Op de site van ons zh staat dat er geen verdoving voor nodig is. Alleen moet je naproxen en paracetamol slikken van tevoren.
ik heb er helemaal niets tegen, hoezo. Alleen vind ik het LOGISCH dat het niet vergoedt wordt als het niet medisch noodzakelijk is. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar het is wel logisch. Net als dat als je wilt bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie, je ook moet betalen.
dan is het nog steeds oneerlijk dat stoppen met roken therpieen wel vergoed worden ook al kan dat het ziekenfonds op de langere termijn veel geld besparen. Je zou dan ook bijv de stoppen met roken behandelingen niet kunnen vergoeden en als mensen dan toch doorroken en COPD of andere ziektes krijgen door het roken ze de kosten lekker zelf laten betalen. Gelukkig word stoppen met roken volgend jaar niet meer vergoed, wel zo eerlijk de diëtist en meer hulp bij afvallen word bijv ook niet vergoed, ook al weet iedereen dat je van obestitas veel aandoeningen kan krijgen die de verzekering meer geld gaan kosten dan een diëtist of sporten onder begeleiding