sterilisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door stampertje, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie steriliseren?

1. De man omdat;

2. De vrouw omdat;

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    #1 stampertje, 11 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2010
    Mijn vriend en ik zijn aan het naden over dat een van ons zich moet laten sterriliseren. Maar we vinden het nogal een moeilijke keuze. Mijn vriend vind dat hij moet omdat ik dan al 3 keer bevallen ben en al genoeg aan mijn lichaam is gerotzooid. Maar hij vind het wel eng om het te laten doen. Maar ik denk niet dat ik het erg zou vinden om dat te laten ik heb dan 3 kinderen en vind dat wel genoeg. Of zouden jullie aan de prikpil gaan? Spiraal lijkt me toch niets. En wat is veiliger ( minder kans op een zwangerschap )

En wanneer laat je je helpen (maakt niet uit wie) gelijk als de kleine er is of na een paar maanden?

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb er nooit over nagedacht maar ik denk wel dat je een tijdje moet wachten na de bevalling... Je lijf moet toch eerst herstellen voordat je geopereerd wordt!

Denk er goed over na he, allebei, maar gelukkig hebben jullie nog wel eventjes voor het aan de orde zal zijn.

3. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat je lijf na de bevalling moet herstellen geldt natuurlijk niet als jouw man het laat doen ;)

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier zou manlief zich laten steriliseren, maar eerst neem ik een spiraal zodat we echt nog een paar jaar na kunnen denken of dit echt is wat we willen :) Gelukkig is het nog lang niet zo ver!

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    persoonlijk vind ik dat de man nu eens aan beurt is ......gewoon omdat de vrouw der hele leven al genoeg heeft mee gemaakt op dat gebied ( eerst zorgen dat je niet zwanger word , dan zwanger worden , zwanger zijn , bevallen en dat in jou geval 3x) dan heeft de man het toch maar erg makkelijk . Daarom kies ik dus voor de man ...........ennuh bevallen is ook eng toch ;)

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Bij de man is de ingreep veel simpeler en heelt veel sneller dan bij de vrouw, dus ik zou zeggen de man.
    Knip knip klaar, hij wordt gewoon plaatselijk verdooft en dus niets aan het handje.

Het is wat je man zegt: jij hebt drie bevallingen achter de rug en dat die het eng vindt tsja...dat is bevallen ook, alleen zijn wij gewoon een stuk stoerder :D

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Mijn mannetje heeft zelf ook aangeboden zich straks te laten steriliseren. Ook vanwege het feit dat ik al genoeg te verduren heb gehad :)
    Hoe en wat weten we echt nog niet zeker, daar hebben we immers nog wel de tijd voor!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

De man, al gaat mijn man dat dus echt nooit doen ;) Maar goed, ik vind dat er aan mij nu genoeg gerommeld is, en van de prikpil werd ik erg depri en opvliegend. (verder trouwens super, hij is nu aan het uitwerken, pas na 3,5 maand) En de pil wil ik om dezelfde reden ook niet meer. Ben benieuwd wanneer mijn man de condooms zat is :D

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als je bv een ks krijgt en je weet dit van te voren kan je al vragen of je geholpen kan worden.

Tijdens mijn ks zijn we het vergeten. ALs ik het had geweten had ik het tijdens laten doen. Waarom omdat het me nu z.n 1400 kan kosten.

Voor een man is het stukke goedkoper.
    En ze hebben tegenwoordig ook een nieuwe metoden voor vrouwen. Dan hoef je niet meer ondernarcose en kan je de zelfde dag naar huis. 'Maar dat leek mij eng haha.

Ik zou eigenlijk willen kiezen samen. En dat staat er niet op en omdat maar omdat ik toch een keus moet maken kies ik voor de vrouw.

Mijn vriend weet zeker zal dat nooit laten doen is een echt mannen gedachten weet maar pff je weet het he. Ze zijn niet allemaal zo modern bang voor hun zaakie. ;)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

De procedure schijnt bij een man een stuk simpeler te zijn. Daarom wordt het ook meestal bij de man uitgevoerd.
    En ik vind inderdaad dat de man nu eens aan de beurt is ;)

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb geen van beiden ingevuld,omdat het wel een grote stap is.
    Ik zou het sowieso niet bij mezelf willen maar dan voor bv een spiraaltje gaan.

Mijn man zou het niet willen,en ik zou het ook nooit van hem durven vragen. Zie het aan een vriend, die heeft het laten doen,en nu is hij gescheiden. Het is dan wel omkeerbaar maar je weet nooit zeker of alles weer gaat werken.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Mijn man zou het laten doen, die vind dat ik genoeg heb gedaan de anti conceptie en de zwangerschappen en bevallingen, die zou dat graag voor ons doen, natuurlijk zou hij het wel eng vinden! Das denk ik wel normaal!

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik moet er trouwends bij zeggen dat ik 24 ben en mijn vriend 45 als de kleine er is.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik wil het dolgraag zelf laten doen, over een paar jaar. ben nu nog te jong. vind dat ik zelf de verantwoordelijkheid moet nemen wat betreft anti-conseptie. de ingreep bij vrouwen is tegenwoordig ook erg klein en kan gewoon inwendig via de vagina. zelfde dag sta je nog buiten

heb het mijn vriend gevragen of hij het wilde doen maar hij wil het niet. hij is bang van naalden, bloed en operatie's. bij een man is het een behandeling van 15 minuutjes maar toch. het is iets mannelijks dat ze er niet graag aan laten sleutelen. hij mag dit zelf beslissen en wil hem niks opdringen

misschien dat we in de toekomst wel samen gaan. ik laat het zowiezo doen als ik het mag van de huisarts

15. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik vind dat degene die absoluut geen kinderen meer wil, zich moet laten steriliseren.
    dus als je allebei geen kinderen meer wil, doe je het allebei.

bij ons ben ik degene die gesteriliseerd is.
    ik was toen 29.
    via de methode waarbij je idd niet onder narcose hoeft,
    ik vond het een 'peace of cake'. 5 minuten na 'de operatie'
    zat ik alweer op de fiets om de kinderen van school te halen...

16. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    @moes Hoe hebben ze dat dan gedaan en hoe verdoven ze dat dan

17. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    zit geen verdoving bij.

google maar eens op essure.

ik heb trouwens alles vergoed gekregen van de ziekenfonds.

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

raar dat niemand dit nog niet heeft vermeld.. toen ik de controle kreeg van de VK thuis, toen Fenne net een week oud was, kreeg ik ook het voorbehoedsmiddel verhaaltje. toen hebben we het ook gehad over mogelijk steriliseren van vriend, maar zij vertelde mij dat dit niet meer gedaan word binnen een jaar na de bevalling.
    omdat mensen dmv hormonen, slaaptekort etc minder goed in staat zijn beslissingen te nemen, en er te veel terug draai operaties onder deze groep waren.
    ook ivm wiegendood, of ernstige complicaties tijdens een zwangerschap of bevalling mocht dit niet.

nu weet ik niet of specifiek iets is van mijn ziekenhuis, of landelijk bepaald, maar dit is ook wel iets om rekening mee te houden.

wij hebben uiteindelijk besloten dat ik voor een spiraal ging, ik was er eerst ook huiverig voor, maar vind het nu ideaal.
    maar goed ook, want de laatste weken ben ik toch steeds meer aan het nadenken over een kindje in de toekomst (4 a 5 jaar..)

mochten jullie toch besluiten het door te zetten, de man dus!! die mag ook eens meemaken hoe het voelt om een polonaise down under te hebben.

19. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Afentoe vind ik dat we de mannen wel vertroetelen en verknuffelen hoor (even bericht gestolen hoor, is geen aanval ;))
    Maar wij willen samen hierna nog wel 1 of 2 kindjes als dat gaat lukken, dan is er toch wel genoeg in en uit mijn vagina gegaan.
    En ik ben ook doodsbang voor naalden, maar ach ik ben volwassen, even doorbijten want je krijgt er iets moois voor terug.

Nou krijgt de man er niets moois voor terug (alhoewel???:D) maar dat hele ja maar het is mijn mannelijkheid vind ik drie keer niets, het is immers mijn vrouwelijkheid, dus tsja ik vind het allemaal van de man zijn kant uit een beetje hoog flauwe smoezen gehalte hebben.

En je moet inderdaad voor je eigen anticonceptie zorgen...maar je kiest (als alles goed gaat) samen voor kids, dus ook samen dat het genoeg is zo, als de vrouw dan de eerste fase "opgeknapt" heeft waarom de man dan niet de tweede fase?

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ga voor de man. De vrouw doet alles al: de pil, zwanger zijn, de bevalling..

En bij een man is het nog mogelijk om het ongedaan te laten maken (meestal).

Deel Deze Pagina