Hoi allemaal. Laat ik hier mn vraag dan ook maar neerzetten. 3 maand na de bevalling van de jongste heb ik een mirena spiraal laten zetten. Maar dit bevalt me totaal niet.. Voel me 1 hormoonbom, heb geen zin in seks en ben heel onregelmatig ongesteld... Nu wil ik dus kijken naar andere mogelijkheden. Pil wil ik niet meer, daar is de jongste doorheen gekomen.. Prikpil wou ik eerst, maar daar lees ik enge verhalen over, zoals onvruchtbaarheid, enz.. Iemand een idee?
Prikpil is zeker een afrader als je * Hormoon gevoelig bent * Nog een kinderwens hebt Ik zou de nuvaring overwegen. Of een koperspiraal.
De Nuvaring heeft dan ook geen zin. Ik gebruikte namelijk eerst de nuvaring maar kon er niet over. Toen hadden we het over een spiraal en mijn HA gaf aan dat dat dan ook geen zin heeft. Inverband de hormonen die er in zitten. Kwam op het zelfde neer als een spiraal.
Hmmm... Implanon en prikpil heb ik geen goede dingen over gelezen.. Nuvaring wel.. En koperspiraaltje weet ik helemaal niks over.. Zitten daar minder hormonen in dan?
koperspiraal zitten helemaal geen hormonen in volgens mij. nuvaring ben ik fan van, zitten wel hormonen in maar een stuk minder (vergelijkbaar met spiraaltje), maar in tegenstelling tot met het spiraaltje (had ik echt last van) heb ik met de nuvaring nergens last van.
Ik weet niet de naam van de anticonceptie, maar misschien is de pleisterpil een optie? die schijnt nog betrouwbaarder te zijn dan de pil.. Een vriendin van mij heeft een chronisch darmprobleem en daardoor was de pil niet betrouwbaar maar deze wel.
Volgens mij is de pleisterpil niet betrouwbaarder dan de gewone pil, maar werkt de gewone pil alleen niet zo goed bij mensen met darmproblemen.
Ik zit met hetzelfde probleem. Net een website gevonden waarop je een test kunt doen wat het beste bij je past: de matchmaker. Voor mij kwam er een hormonaal staafje uit, dat ken ik niet, dus daar ga ik me maar even verder in verdiepen. Klinkt wel intressant. Oh, en nu ik toch aan het surfen ben nog een toevoeging: anticonceptiemethoden.nl Staat best uitgebreide info op en ook dingen die niet in de standaard rijtjes staan. B.v. natuurlijke methoden, zoals dat als je volledige borstvoeding op verzoek geeft je de eerste 6 maanden ook maar 1-3% kans hebt zwanger te worden. In mijn situatie weer handig om te weten.