Sterilisatie

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

das niet zo slim idd, ik hoop dat ie snel weer beter voelt!!

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    hij is behoorlijk eigenwijs ja!
    Hij eheft heel zwaar lichamelijk werk, aar hij wilde net thuisblijven.
    En de dag er na zat hij alweer op de fiets, ook niet handig

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet niet hoe je dat uit mijn verhaal haalt, maar dat is bij ons echt niet aan de orde! Ik wilde zelf die sterilisatie ondergaan! Had voor mij ook te maken met verwerken van mijn HG-zwangerschap en de emotionele nasleep daarvan. Overigens is bij mij mijn vriend mee geweest en heeft mij terug naar huis gereden (mocht niet eens alleen naar huis van het ziekenhuis, was van te voren gezegd) etc.

Ik heb juist meer het gevoel dat vanzelfsprekend is dat de man zich laat steriliseren omdat dat lange tijd veel eenvoudiger was dan bij de vrouw. Nu met de essuremethode is het zelfs simpeler bij vrouwen dan bij mannen.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ga me ook laten steriliseren. Ik ben nu (ongepland) zwanger van de 5e. We zouden het bij 4 laten en dan zou ik tot mijn 30e wachten tot sterilisatie. Maar ja, nu zwanger, net 30 geworden.

Dus ik laat me zsm steriliseren na de bevalling. ik wordt gewoon heel snel zwanger, maar kan nog een zwangerschap niet aan. Ik heb 5 kinderen, mijn man 3. Mocht mij iets overkomen, dan heeft hij evt met iemand anders nog een kans.

Ik zou het liefst ook mijn baarmoeder laten weghalen maar dat doen ze echt niet zomaar... (ik heb een luie baarmoeder en de vorige keer 4,5mnd gevloeid na de bevalling en daarna nog tot ik weer zwanger was buikpijn omdat mijn baarmoeder nog steeds niet in de oude vorm terug was. Maar als je leest waar je zonder baarmoeder nog weer last van kan krijgen is dat ook niet altijd even fijn...

Ik heb binnenkort een afspraak met de gyn hierover.
    Het nadeel van de essure is wel dat je niet meteen steriel bent... maar ja... als ik toch weer 4,5mnd vloei maakt dat toch niks uit hahaha! Het is wel minder belastend. Je hebt ook nog een vorm waarbij ze een soort kurkje in je eileider brengen.
    Of het wel of niet omkeerbaar is maakt voor mij niet uit. Wel of je daarna nog eiceldonatie kan doen. en dat kan.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha, nou ja, ik zou zelf gewoon niet het risico willen lopen weer perongeluk zwanger te raken... ik kan dat niet aan... en aangezien we beide super vruchtbaar zijn en ik daarvan de gevolgen moet dragen (niet kunnen werken, pijn enz) wil ik het zelf.

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Mijn man heeft een knip laten zetten. wij weten het ook heel zeker 5 kids gezamelijk dus lijkt me meer dan genoeg hihihi.

Maar ik vind het wel heel belangrijk dat je er echt heel erg goed over nagedacht hebt...waarom niet nog even met een spiraaltje? of anders je man een knip, dat valt vaak nog te herstellen als de wens er ooit komt voor een 3e??? bij de vrouw is het niet meer te herstellen :S

7. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat me eind van het jaar steriliseren tijdens de ks van mn 3e.
    Ik ben dan 29 en heb goedkeuring van de gyn gekregen.
    Voor ons is 3 echt genoeg en als dit kindje goed ter wereld komt wordt het uitgevoerd.
    We hebben er echt heel goed overna gedacht ook omdat ik niet goed reageer op hormonen zoals de pil, spiraal.....(geestelijk heb ik sinds depressie's veel ups en downs daardoor).
    De gyn heeft alles besproken en ons verhaal aangehoord en die zei ook dat we er goed overna gedacht hebben en hij daarom het wou doen bij ons.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

dat is dan idd wel zo makkelijk je ligt er dan toch al :p

9. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja daarom :)

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

dit zal wel op mij slaan, maar even iets rechtzetten.
    die sterilisatie wilde ik zelf! niet gedwongen of zo, en ook niet perse omdat hij bang is van naalden.
    maar omdat ik zeker geen kinderen meer wil, vind 2 kinderen echt precies goed. en stel dat wel uit elkaar gaan oid, dan wil ik met een evt nieuwe man ook geen kinderen meer!

en dat ik na de sterilisatie weer de kinderen op ging halen, was omdat de kliniek of 5 minuutjes van ons huis en van onze school staat.
    mijn man ging zelf de kinderen halen, maar omdat het zo goed ging en ik zelf kon fietsen ben ik zelf direct naar school gefietst, daar stond mijn man dus al op de kinderen te wachten.

hij is dus niet meegeweest naar de kliniek, maar dat wou ik ook niet
    dat wou ik alleen doen.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik weet echt heel zeker dat ik geen kinderen meer wil. Ik vind het leuk geweest,die zwangerschappen en die bevallingen,nee ook al zou ik ooit scheiden dan wil ik met een nieuwe partner ook geen kinderen meer. ik ben blij dat die baby tijd voorbij is,dat gezeul met die kleintjes,flesje hier,luier daar,slaapjes blèhhh ;)

En daarbij heb ik een jongen en een meisje (wat ik altijd wilde) ze zijn gezond,we hebben het leuk samen en het hoeft niet nog leuker (of juist minder leuk)

dus ik ben er echt heel zeker van. ik ga dan ook vrijdag naar de dokter:)

12. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    mijn vriend zou zich ook laten steriliseren, bij de geboorte van zijn 2de kind,
    maar zijn ex kreeg een keizersnee, waardoor zij werd 'geholpen'.
    hij dacht ook dat hij geen kinderen meer wilde, maar ja
    toen kreeg hij een nieuwe relatie met mij haha

ik heb ook altijd gezegd een samengesteld gezin wil ik niet, maar soms loopt het zo. ik heb een zoon van 4 en wou als het mij werd gegund 2 kinderen van 1 partner maar het loopt anders.

maar de wens voor een 2de is er nog wel en die kan ik ook niet even weg stopen.
    en nu al helemaal niet meer, want de 2de is onderweg.

na die tijd mag hij zich laten helpen als hij wil.
    want ik heb wel altijd duidelijk gezegd 2 kinderen vind ik heel mooi, ook financieel gezien etc en samen hebben wij er vier.

als jullie er echt heel zeker van zijn, tja waarom niet. maar ga niet bij voorbaat zeggen, in een nieuwe relatie wil ik geen kind meer.
    dat zei mijn vriend ook en ik zelf ook.
    maar gedachten kunnen veranderen, wanneer jullie in een nieuwe relatie stappen.

Deel Deze Pagina