Sterilisatie.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door beertje22, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louche

Louche Actief lid

31 aug 2013
    140
    0
    0
    Drechtsteden
    Ik ben gesteriliseerd, en mijn hele cyclus is nog hetzelfde.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De meeste gynaecologen doen er wel moeilijk over als je jong bent. Jij had al 2 kinderen en was 'al' 27. Als de 22 in ts haar naam haar leeftijd was bij het aanmaken van haar account is ze nu dan 23 of 24 en dat vinden ze vaak te jong. Bij een oud collega van mij ook, daarna is ze bij haar vriend weggegaan en heeft met haar nieuwe vriend nog 2 kinderen gekregen, dus dat was maar goed ook. Je weet niet hoe je leven gaat lopen dus heel jong doen ze niet zo snel.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud je bent, maar steriliseren doen ze vaak niet bij vrouwen onder de 30. Ik zit nu ook te wachten, nog iets meer dan een jaar en dan mag ik (om medische redenen is het heel onverstandig voor mij dat ik nog kinderen krijg, spiraal mag ik om die redenen ook niet).

4. Islah

Islah Niet meer actief

Hier dus ook zo moeilijk. Ik was 26 bij de tweede en kreeg het advies om geen kinderen meer te krijgen omdat de schade aan mijn buik van twee operaties (waarvan ik er weer een zou krijgen in een volgende zwangerschap) dan alleen maar erger zou worden, en ik heb nu al dagelijks buikpijn. Maar toch deden ze dan moeilijk want tja je bent nog jong... Beetje vreemd maargoed.
    Dus ook al zouden er bepaalde dingen hier ergens anders lopen, kinderen wil ik om die reden sowieso niet meer, ik zou niet in een rolstoel terecht willen komen o.i.d.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In het geval dat kinderen krijgen om medische redenen niet meer gewenst is vind ik die leeftijdsgrens ook vreemd inderdaad. Aan de andere kant ontwikkelt de medische wereld zich telkens dus wie weet komt er wel een oplossing voor bepaalde problemen waardoor er weer mogelijkheden zijn.
    Ik ken trouwens iemand die 2 keizersnedes heeft gehad en daarna altijd buikpijn, zij heeft nu een neurostimulator en dat werkt echt goed!

6. Islah

Islah Niet meer actief

Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Maar het is nou eenmaal al beschadigd dus valt helaas niet meer zoveel aan te veranderen.
    Ik heb overigens nooit een keizersnede gehad hoor, het betreft een operatie tijdens het eerste trimester van de zwangerschap.

7. Louche

Louche Actief lid

31 aug 2013
    140
    0
    0
    Drechtsteden
    Ik ben trouwens 29, mijn jongste dochter was 10 maanden toen ik gesteriliseerd werd, dat was afgelopen oktober.

Mijn gynaecoloog, evenals huisarts, gaven zonder problemen een verwijzing en een sterilisatie. Ik ben gesteriliseerd via de essure methode, hiermee brengen ze via een inwendige echo veertjes in je eileiders die binnen 3 maanden vergroeien met je eileiders, waardoor er geen eitjes meer bevrucht kunnen worden.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Hoe is de ingreep je bevallen? Ik zou ook graag de essure methode willen.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    persoonlijk zou ik nog even wachten met denken aan zoiets ingrijpends als een sterilisatie, je kind is nog geen jaar oud.
    Vaak hoor je toch dat het uiteindelijk weer gaat kriebelen voor nog een kind...

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook de spiraal... eerst 2 maanden ongesteld, daarna af en toe beetje het 1e jaar.. en nu al jaren niet meer. Ik moet hem binnenkort laten vervangen (dat vind ik dus even minder ;) - maar het zal vast meevallen) .

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik heb de essure methode ook gehad, het is echt zo gebeurd.
    Ik was 29 jaar.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Toch wel apart dat er dan zo'n verschil zit tussen gynaecologen m.b.t die leeftijdsgrens. Dankje voor je reactie chocolat!

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier ook 28 bij sterilisatie vanwege medisch negatief advies op nogmaals zwanger worden was het geen punt.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb 'm een half jaar geleden laten vervangen en dat ging zo makkelijk en deed geen pijn! Stond binnen 5 minuten buiten ;). Heb wel een erg goede gynaecoloog ;)

15. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon altijd de pil doorslikken, ben je niet meer ongesteld.
    Ik doe dat al lang zo ivm veel pijn door Endometriose tijdens menstruatie. Sterilisatie helpt niet anders was dat reeds gebeurd.

16. Ik weet niet of het al vermeld was.
    Maar las net een artikel op fb en de essure methode.
    Er zouden veel vrouwen klachten van krijgen door de nikkel die er in verwerkt zit.

17. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Al 2 kinderen viel wel mee was al besproken toen ik nog zwanger was is direct bij de geboorte van nummer 2 gedaan.

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben 36 jaar, 3 kinderen (zware zwangerschappen, oa hyperemesis gravidarum) en 1 van mijn kinderen zorgintensief. Zou zeggen dat ik reden genoeg had om 'klaar' te zijn ;) met het hele zwanger gebeuren, maar gyn deed bij mij niet echt makkelijk...

Omdat ik al zoveel anticonceptie geprobeerd had en kon beargumenteren waarom het voor mij niet werkte, en ik heel stellig was, wilde de gyn er na rijp beraad wel aan meewerken.

Ik heb er uiteindelijk zelf van afgezien, omdat ik ingreep vrij heftig vond cq veel gedoe, ook duur (ik moest nog paar honderd euro bij betalen), voor iets wat qua risico op zwangerschap niet veel 'beter' was dan een spiraal. Heb nu weer een andere spiraal.

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vaak hebben vrouwen voordat ze zich laten steriliseren jarenlang de pil geslikt, dan weet je sowieso niet hoe je menstruatie zich ontwikkeld heeft in de loop der jaren. Dan ligt de veranderde menstruatie niet aan de sterilisatie, maar aan het feit dat de natuurlijke menstruatie weer op gang is gekomen. Die is dan intussen veranderd.

20. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb ook eerst de essure gehad. Links plaatsen was een eitje, deed helemaal geen pijn en zat zo. Toen rechts, inbrengen was ook geen probleem, alleem was het loslaatmechanisme van de inbrengcanule defect. Het veertje liet dus niet olos. Uiteindelijk met wat wrikken en draaien alles weer uit mijn rechter eileider gekregen, drie maanden gewacht, maar toen zat er zoveel littekenweefsel dat de veer er niet meer in kon. Dus toen volledige narcose en eileiders afgebonden. Maar zo'n technisch defect komt maar zeer zelden voor en als het goed gaat, is het echt een fluitje van een cent.

Deel Deze Pagina