Sterilisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Zonnestralen, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn baarmoeder is weggehaald in januari samen met mijn eileiders (niet mijn eierstokken), maar ik ben echt nog niet in de overgang hoor ;)

    Je komt pas in de overgang als je eierstokken worden weggehaald ;)
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    .
    Enkel je eierstokken?
    Mij vertelde ze dat beide invloed hadden. Maar dat is dan heel fijn! Scheelt weer voor jou :)
     
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik wil me ook laten steriliseren. We zijn ook compleet en ik wil ook geen hormonen slikken en een condoom werkt goed maar het is ook fijn als T zonder kan zonder kansen op een zwangerschap.

    Hoe lang duurt de procedure? Ik denk ook dat ik mijn verzekering ophoog einde van het jaar en dan de aanvraag ga doen. Tot die tijd condooms en aangezien mijn libido het eerste jaar na bevalling toch nog 0.0 is kunnen we voorzichtig doen.

    Mijn man wil het ook niet, ik ga hem niet dwingen. Zijn lichaam.
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  4. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Wij hebben een dochter van 2,5jaar en een zoontje van 10mnd. Afgelopen maart heeft hij zich laten steriliseren. 2 kinderen is genoeg. 2x een postnatale depressie gehad waarvan ik nu nog bezig ben met een coachingstraject. Ik wilde geen hormonen meer in mijn lijf, mijn man was nu aan de beurt en hij hoeft ook geen kids meer. Maar ik laat weer een spiraal plaatsen, omdat geen hormonen mij heel veel pijn veroorzaken.
    Bij twijfel zeg ik: niet doen.
     
  5. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Mijn man heeft zich donderdag laten helpen. Ik heb een stollingsziekte, dus ik mag geen hormonen, behalve de mirena. Die heb ik vijf jaar gehad (in twee keer), maar had toch wel last van bijwerkingen (veel moe, stemmingswisselingen etc), sinds hij eruit is voel ik me een stuk beter. Omdat ik beter niet onder narcose kan als het niet nodig is, is mijn man gegaan. Die is ook helemaal gelukkig met twee kids en hoeft er niet meer. Ook niet als ik overlijd of we gaan scheiden. Dat is wel heel belangrijk, dat je het 100% zeker weet. Voor mij is nog een zwangerschap geen goed idee vanwege de risico's.
     
    Pyaar vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina