Sterilisator flessen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Susannelilian, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.701
    113
    Ja toch wel een fris idee hoor, om zo dagelijks even alles te steriliseren, zeker die kolf-onderdelen die je wel steeds hebt afgespoeld maar verder een dag lang ongekoeld meegesjouwd, en de flesjes die manlief standaard na gebruik door het huis laat zwerven, terwijl je de melk die erlangs loopt of erin bewaard wordt dagen goed moet blijven of in de vriezer gaat. Ik vond het geen extra werk, afwassen moet je toch (houd ook niet van de vaatwasser voor dat spul) en dan mik je alles in de bak en even in de magnetron.

Heb ook die van de hema, past een dagverbruik aan flesjes en kolfspullen makkelijk in.

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb vandaag een Avent sterilisator opgehaald bij iemand, zo goed als nieuw voor maar €5! :) Ga hem alleen wel eerst even goed afwassen en zonder flessen etc laten draaien, want de persoon van wie ik hem gekocht heb rookt volgens mij. Maar de sterilisator zag er erg goed uit!

3. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb er eentje van Avent. Toevallig kunnen krijgen op een gratissite op facebook. Ik gebruik hem heel erg veel. Eens per week gooi ik alle flesspenen en fopspenen erin, samen met een scheutje natuurazijn. Daarna nog even goed afspoelen.... de spenen blijven perfect schoon zo! Als ik ze alleen afwas, worden ze vettig.... zo vind ik het veel frisser!

4. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb nu dus ook die van Avent en heb er ook maar €5 voor betaald. :) Als je er azijn bij doet blijft dit dan niet wat achter zodat je dat ruikt en/of proeft aan de flessen? Klinkt niet echt lekker... En als je goed heet water gebruikt om af te wassen dan heb je toch geen last van vettigheid die achter blijft?

5. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik had een complete set gekocht van Avent, dus compleet met flesjes etc en een sterilisator. Kostte geloof ik 25 of 30 euro, inmiddels gebruik ik de sterilisator niet meer en gaan de flesjes in de vaatwasser. Daarna spoel ik ze wel altijd even om met water, maar steriliseren doe ik eigenlijk vrijwel niet meer. Dus of het zinvol is om er speciaal 1 te halen, denk het niet. Met een pannetje gaat het ook, en is qua tijd niet veel langer als in de magnetron. Hier paste dat ding overigens ook maar net in magnetron, niet echt handig met erin en eruit halen maar ach, zo lang heb je hem ook niet nodig!

Deel Deze Pagina