Hallo Dames, ik heb een basisverzekering krijg daarom geen kraampakket. Wil dus ook geen pakket kopen omdat je toch niet alles gebruikt volgens mij.. Maar wat heb ik wel echt nodig? dan kan ik dat apart kopen.. Alvast bedankt groetjes celia
even nadenken.. kraamverband natuurlijk matjes, ik heb er 6 gebruikt alcohol watten ik geloof dat dat het was, maar ik ben wel in het zkh bevallen. kan trouwens zijn dat ik toch de helft vergeten ben hoor, mijn kraamverzorgster pakte gewoon alles wat ze nodig had en ik was zelf met heel andere dingen bezig
Wat je nodig hebt: -Matrasbeschermer voor het geval je vliezen breken op bed - Onderleggers/kraammatrassen (hoeveelheid hangt er vanaf of je thuis of in het ziekenhuis bevalt) Als je thuis bevalt zou ik voor een stuk of 10 zorgen. - Kraammatras (als je thuis bevalt) - Desinfecterende handgel - Navelklem - Gaaskompressen (als je thuis bevalt) - Steriele gaasjes - Alcohol - Kraamverband - Watten Volgens mij is dit ook bijna het hele (standaard) kraampakket. (btw ben kraamverzorgende )
Ik denk dat je dit het best kunt vragen aan je eigen vk en kraamhulp. Zij zijn namelijk de personen die die spullen nodig hebben.
Een kraampakket is 30,-, ik zou daar niet op bezuinigen. Bovendien, als je alles los koopt, ben je waarschijnlijk meer kwijt.
Ik heb ipv dat kraamverband,Tena lady gehad die waren veel fijner als dat dikke grote kraamverband.Opaanraden van een vriendin
Hoi, Bedankt voor julllie reacties, Is een navelklem nou hetzelfde als een navelband? dom hihi!! Nou watjes heb ik in huis en alchol ook iets voor onder me bed ook..dus er blijft niet veel over..denk ook niet dat de rest bijelkaar 30 euro zal kosten.. groetjes
Nee, een navelklem he je wel degelijk nodig, want dat is namelijk waar ze het naveltje mee afknellen als de streng is doorgeknipt. Een navelband heb je niet nodig.
Ik ben dan wel in het ziekenhuis bevallen, maar vond die onderlegmatjes voor tijdens het toucheren als je nog thuis bent etc (dus niet die voor onder je bed) wel heel handig. Mijn vliezen waren gebroken en het bleef de hele tijd lopen dus vond het toen wel fijn om een hoop van die matjes in huis te hebben voor op te liggen, zo'n kraamverband was namelijk steeds doorweekt.
Hier is het hele kraampakket op gegaan. Ik ben thuis bevallen. Ik heb alleen nog 2 pakjes met gaasjes over.
Hoi, Ik beval in het ziekenhuis weet niet of dat veel uitmaakt.. Maar bedankt voor jullie reacties allemaal.. groetjes
Ik heb bijna alles gebruikt... Er is nog 1 matje over en die gebruikten we toen het zo warm was om Finn op te leggen...dan kon hij even in zn nakie in de box...hij had namelijk erg last van plekjes door het zweten. Ik ben in het ziekenhuis bevallen...maaaarrrr...ben wel thuis begonnen...het was namelijk eigenlijk de bedoeling om thuis te bevallen...maar ik geloof niet dat het had gescheeld met wat er is gebruikt.
Je moet gewoon alles in huis hebben, of je nu thuis bevalt of in het ziekenhuis. Mocht je het ziekenhuis niet halen, moet je de spullen wel in huis hebben... Latex handschoenen zaten trouwens volgens mij niet in mijn kraampakket.... maar kan zijn dat het er wel in zat en ik het vergeten ben
Hier dan weer geen latexhandschoenen. Die had ze zelf bij. Gelukkig maar want ze heeft toch heel wat stuks versleten! Daarbij is hier het hele kraampakket gebruikt. Ik had 1 onderlegger over en een doosje met gaasjes. De rest heeft ze/heb ik allemaal op. Dus ik zou het zeker aanschaffen.
Hm, zo heel gek is het dus niet dat die handschoenen er niet bij zaten... ik ben trouwens verzekerd bij CZ, ladyrabbit jij toevallig ook? Maar goed, die handschoenen hebben ze altijd wel standaard bij zich.
In t ziekenhuis hadden ze ook tena.. Ik vond t troep.. t ademt niet en ik begon dus open te raken vanonder.. iets wat niet prettig is als je ff moet plassen... Ik heb thuis gewone maandverband van Trekpleister gebruikt..
Hoi Dames, Ja ik haal denk ik gewoon zo een pakket ben ik vn de hele gedoe af. Hoef ik ook niet bang te zijn dat ik iets vergeet En idd stel dat ik de ziekenhuis niet haal groetjes