Leuk alternatief voor beschuit met muisjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxxRoosjexxx, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxRoosjexxx

xxxRoosjexxx Niet meer actief

De titel zegt het al: wij zijn op zoek naar een leuk (& lekker ;)) alternatief voor beschuit met muisjes.

Wie heeft er tips?

Bedankt alvast voor het meedenken!

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Wij hadden slagroom soesjes gedoopt in warme chocolade saus en hier muisjes overheen.
    Wat je ook kunt doen is de soesjes beetje besmeren met boter en dan de muisjes erop..erg lekker hoor!!!:p

Je kunt ook cake doen met slagroom en muisjes...

Wij hadden van beide wat en het was een waar succes!!...ook leuk is een lange vinger met een topje boter en muisjes...ja ook grote mensen vinden dit lekker;);)

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    mijn kraamverzorgster had het volgende gemaakt:
    een doos slagroomsoesjes (vriezer) doop je in de gesmolten witte chocola en haal je daarna door de muisjes heen. ook al hou ik niet van diepvriessoesjes, dit was echt heerlijk! ga ik nu weer doen. de soesjes kan je als de chocola is afgekoeld (gaat snel) weer in de vriezer doen. ik deed dat in porties en kwam er bezoek haalde ik er een zakje uit.

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    zie dat de soesjes vaker gemaakt worden..;)

5. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Haha ja idd..maar ze waren ook erg lekker en het is even een x iets anders;);)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Leuk idee van die soesjes!!

7. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Ik las laatst ergens het idee van cupcakes met de bovenkant dompelen in gesmolten chocola of glazuur en daar overheen muisjes strooien. Vond ik ook wel leuk!

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hadden ook die soesje..heel lekker..maar ik vond het wel een gedoe om ze te maken!

Mijn vriendin had plakken cake met slagroom en muisjes...ook superlekker!

soepstengels met witte chocolade en muisje (op het uiteinde) is ook wel erg lekker!

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Lange vingers dopen in boter (beide kanten) en dan door de muisjes! Leuk bij elkaar in een beker of schaal zetten, staat heel feestelijk :)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hadden kleine geboortegebakjes besteld bij een banketbakkerij speciaalzaak en in porties ingevroren. Zagen er prachtig uit en het bezoek vond ze héérlijk!

11. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    wij hebben koekjes (ronde) en daar zit een laagje chocolade over heen en daar zitten dan de muisjes op zijn wel fijne muisjes
    maar het ziet er het zelfde uit als beschuit met muisjes maar het kruimelt neit zo
    en voor de kleine kinderen hebben we geboorte spekjes in de vorm van een muffin

die kun je bestellen bij een snoep winkel dus hoef je er zelf helemaal niks meer aan te doen :D
    je zet het zo op tafel neer en klaar is kees

12. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Bij de eerste hadden we soesjes gedoopt in witte chocolade en muisjes (hoeveelheid werk om ze klaar te maken valt best mee hoor!).

Nu gaan we muffins doen. Met een gekleurd glazuur erop en daarin een (zelfgemaakt) vlaggetje met daarop de naam van de kleine. Roze glazuur kan je zo kopen, blauwe glazuur moet je zelf maken met blauwe kleurstof. Is wel ietsjes meer werk dan de soesjes, maar wel erg leuk (tenzij je de muffins kant en klaar koopt natuurlijk).

Hield ook niet zo van de standaard beschuit met muisjes.

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ga de lange vingers gebruiken voor mijn dochter om te trakteren op het KDV! Leuker voor de kids dan beschuitjes.
    Dat van die soesje is ook wel een leuk idee trouwens!

14. xxxRoosjexxx

xxxRoosjexxx Niet meer actief

Mmmmm, jammie, wat een goede ideeën al!!! Die soesjes lijken mij wel wat!

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Voor een meisje kun je ook roze koeken of tommy`s geven. Erg handig als je geen zin/tijd hebt om beschuit met muizen te maken. Is een stuk lekkerder dan beschuit.
    Zelf heb ik cake met slagroom en muisjes gedaan, en ronde koeken in de witte chocola gedoopt en bestrooit met muisjes.

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    je hebt ook hagelslag met rose of blauwe hagels erdoor. van kr of piet piraat geloof ik. deze gaan wij over muffins doen. want zijn zoveel mensne die muisjes niet lusten of die het gewoon niet kunnen kauwen zoals kleine kids die hebben er vaak moeite mee. dus word dit een van onze taart creaties op het kraamfeest.

net als de veelbesproken soesjes en natuurlijk gewoon de beschuiten.

17. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Lange vingers dopen in witte of bruine chocolade en dan door de muisjes rollen, chocolade hard laten worden en klaar! :) Ik vind dit een erg leuk idee....ex-collega van mij had dit en ik was meteen enthousiast.....dus dat gaat het bij mij worden! :)

18. Ik ga cakejes bakken en dopen in wit glazuur, tenslotte doe ik er nog een suikerfiguurtje op. De suikerfiguurtjes kan je op internet kopen en zijn in de vorm van babydingetjes, zoals een flesje, kinderwagen, babytje, romper.. Niet veel werk ook!

19. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij gaan snoepjes bestellen met de naam van de uk erop.
    het worden blauwe/wit of roze/wit m&m's want mijn vriend en ik zijn gek op m&m's.

verder weet ik nog niet wat we voor traktatie gaan doen. Die soesjes klinken wel heel leuk.

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    die soesjes zijn heerlijk!!
    dat van die roze of blauwe hagelslag is ook leuk, bv voor het kdv. die kleine koters eten dat wat makkelijk weg dan muisjes lijkt mij.

Deel Deze Pagina