Ik heb een avent sterilisator. Zelf gebruik ik nu de difraxflessen die hierin niet rechtop passen. Nou vind ik uitkoken echt een rot klus en was zo blij met mijn sterilisator. Mijn vraag is of je nou de fles neer mag leggen in de sterilisator of dat ze persee recht op moeten staan. Ik had nl het idee dat als ik ze gewoon neerleg dat ze misschien niet goed schoon worden. Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven
gewoon neerleggen hoor, in een pannetje staan ze ook niet rechtop. En trouwens die difrax haal ik helemaal uit elkaar en kook ze dan uit dus schoon word t wel
Ik heb ook een Avent sterilisator. Daar zitten van die openingen in de bodem in waar je de flessen schuin in kan zetten. Past het dan nog niet? Maar volgens mij kan je ze ook gewoon neerleggen hoor. Groetjes, Mirelle.
Het gaat erom dat door de kokende stoom de bacterien gedood worden. Of dat nou liggend of rechtopstaand gebeurt maakt niks uit, schuin neerzetten is alleen handig voor het afdruipende water. Schoonmaken zodat de melkrestjes etc. eruit zijn doe je vooraf en het stomen is de finishing touch.
Het lijkt mij juist dat die stoom niet goed in de fles kan komen als de fles ligt. Ik merk het weleens als er een fles is omgevallen, dan lijkt ie ook wat minder schoon als de rest.