maat voedingsbh?

Discussie in 'Voeding' gestart door sassie1980, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Eind september ben ik uitgerekend van ons eerste kindje en ben ik van plan om borstvoeding te gaan geven.
    Ik vraag me af welke maat voedingsbh ik het beste kan nemen?

    Ik heb nu een zwangerschapsbh van Hema in maat 75C, de omvang zit op de eerste sluiting en zit lekker, alleen de cupmaat is iets aan de grote kant.
    Nu wil ik een voedingsbh van Hema gaan halen en de omvang wil ik waarschijnlijk 80 nemen, zodat ik nog wat speling heb. Alleen vraag ik me af wat ik van cupmaat kan nemen? Met een C heb ik nu nog speling, maar is dit voldoende voor straks? Een D lijkt me weer te groot.

    Groetjes Saskia
     
  2. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Moeilijk is dat hè, ik ben tijdens de zwangerschap in totaal 2 cupmaten 'gegroeid'! :confused: Toen ik BV gaf was dat even nog wel wat meer. Rond de derde dag heb je sowieso stuwing, dus dan zijn je borsten op hun grootst. (foto van maken - heel grappig voor later :) ) Je kunt er in principe wel vanuit gaan dat je maat in de laatste weken van je zwangerschap ook je borstvoedingsmaat zal zijn. Tenmiste dat was bij mij zo...

    Succes, en spannend joh - nog maar eventjes en dan heb je een ukkie!

    Groetjes,
    Six
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ikzelf vind de voedingsbh´s niet zoveel steun geven, ze hebben ook niet mijn maat maar dat vond ik al toen ik er nog wel in paste.

    Je echte maat weet je pas als je straks aan het voeden bent. Ik zou voor een D gaan in jou geval, hij mak zeker niet knellen want dat is niet goed en vaak zijn je borsten toch wat voller als je bv geeft. Verder moet je ook ruimte hebben voor een compres.
     
  4. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    ik had in het begin van mijn zwangerschap 80C en nu heb ik 85C. Ik heb ook 90D in mijn la liggen die heb ik tijdens de eerste weken gebruikt.
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Bij mij waren mij borsten behoorlijk groter toen ik bv gaf dan voor de bevalling. Gewoonlijk heb ik 85 E, nu had ik 85 G. Ik heb mijn moeder bh's laten kopen nadat ik bevallen was.
     
  6. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben een voedingsbeha gaan kopen aan het einde van mijn zwangerschap. Vond het ook erg moeilijk, maar ben naar zo'n speciaalzaak gegaan en die hebben me toen advies gegeven..
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Toen ik 13 weken zwanger was, ging ik ook een meegroei bh kopen, maar mijn B maat, paste ik niet in, en kwam uit op een D.
    Een bh kopen die je gewoon goed zit, is het beste, laat die dames van de winkels je informeren, dat doen ze graag.
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    het beste kun je voedingsbh's pas komen 3 weken na de bevalling.

    Wat ik deed was er eentje kopen een maat groter dan normaal. Dan kocht ik gewoon een goedkope en dan was het savonds snel wassen en hopen dat het de volgende dag droog was.

    Mijn eerste uitje na de bevallingen was dus bh's kopen ;)
     

Deel Deze Pagina