Bij de oudste twee elke dag de kolf en flessen spullen uitgekookt tot ze bijna 16 maanden waren. Vanaf die tijd werkte ik niet meer met gekolfde borstvoeding maar gaven we ze alleen nog maar kunstvoeding. Gezien je borstvoeding na het kolven in de flesjes bewaard, wilde wij dat de boel goed schoon was en er geen dingen in mijn melk gingen groeien . Met kunstvoeding heb je dat natuurlijk niet gezien je dan geen melk bewaard, dus toen gestopt. Bij de jongste worden gewoon weer elke dag de kolf en flessen spullen uitgekookt en dit blijven we doen tot er niet meer met gekolfde borstvoeding gewerkt word. Liefs, Hanneke!
Hier doe ik het nu nog ongeveer 1 keer per week, gewoon omdat ik het zo lekker schoon vind worden...... Tot 4 maanden heb ik het om de andere dag gedaan (bij kunstvoeding) Daarna ben ik overgegaan naar 2 keer per week. Sinds Iris een half jaar is doe ik het 1 keer per week.
tot ongeveer 6 maanden gesteriliseerd. Toen waren we ook al goed op gang met vast voedsel en dat steriliseerde ik ook niet, dus zag het nut niet meer in van steriliseren. Daarnaast begon hij heel fanatiek rond te kruipen en echt alles in zijn mond te stoppen.
Aangezien ik wekelijks de spenen (voor in bed) even steriliseer neem ik automatische de flessen mee in de magnetronsterilisator (ze krijgt nog 1 a 2 keer per dag een fles). Misschien onnodig, maar ben dan toch bezig, dus tja.
Heb tot ongeveer 5 maanden om de dag gesteriliseerd. Toen ik in de eerste periode nog kolfde (ging direct van de kolf -> fles -> naar dochter) dan werden de kolfattributen wel dagelijks gesteriliseerd. Nu gaan de flessen en spenen regelmatig mee in de vaatwasser en de fopspeen gaat meestal eens per week in de magnetron sterilisator.
Ik steriliseer de flessen en spenen nooit, behalve voor het allereerste gebruik. Volgens mij is men van het steriliseren teruggekomen ivm een stijging van allergieën en astma. Na elk gebruik spoel ik de spullen om met koud en daarna warm water en 1x per dag gaat alles in de vaatwasser.
Ik steriliseer amper nog. Tot een maand of vijf vaak gedaan, denk om de dag. Nu spoel ik de spenen regelmatig even af onder de Quooker, ook de flessen vul ik na gebruik met water uit de Quooker, speen met dop erop, even schudden en klaar. Ze stopt inderdaad voor de rest ook van alles in d'r mond dus ja. Lepels enzo steriliseer je ook niet toch?
mijn vriend doet het nu nog steeds gewoon elke dag, het is ook maar 2 min werk, alles uit elkaar halen (max 3 flesjes) en dan in de magnetron en klaarook haar drinkbekers(tuit) doet hij erin
Ik was alles af en kook alles uit nog steeds, want als ik dat een keer niet doe dan heeft ze gelijk weer spruw!