- Ik ben nog uit de tijd van het koken met een grote pan water. elke dag 6 flessen en een reserve met toebehoren. Ik weet niet of een sterilisator wat is of weer een modern "aansmeerding" is.de mensen hier in het topic lijken er dus wel enthousiast over. Een magnetron steralisator is heel erg handig. Je hoeft niet meer te wachten tot het water kookt, gewoon hup in de magnetron. En die piept wel als die klaar is. - je maakte toen 24 uur voeding tegelijk. Ik maak gewoon 24 uurs voeding, ik blijf niet bezig. Vind het veel gemakkelijker. - de flesjes gingen gemaakt en wel in de koelkast en de reserve fles ook. Ik doe de flesjes ook in de koelkast, inderdaad minder bacteriën. nu heb ik 3 flessen van die rare kromme maar maak me zorgen over al die toeters en bellen die eraan zitten ,de dop ziet er zo raar uit aan de onderkant. hoe krijg je dat goed schoon. Gewoon losdraaien de onderkant, en dan kan je overal bij. ik liet mijn flessen altijd drogen op een schone hydrofielluier. en dan dus de koelkast in. blijkbaar zijn de normen tegenwoordig wat aangepast. Ik heb een soort van flessenrekje, heel heel heel erg handig en niet duur. Hier drogen ze erg goed op. - ik denk ook niet dat jullie nog gekookt water gebruiken om de flesjes te maken is het wel? dat zal wel met bronwater gaan neem ik aan nu? Wij koken het water nog wel. Ik kook water voor de hele dag. Dan de maatbeker in, en dan de voeding erbij. Maar doe gewoon waar jij je prettig bij voelt!
Ik heb van de voren niets gesteriliseerd. Ik heb alles klaar gezet en de kraamverzorgster heeft op de eerste dag alles uitgekookt.
Mijn kraamverzorgster vond een magnetron sterilisator onzin omdat je volgens haar de flessen alleen de eerste keer hoefde te steriliseren, daarna gewoon met warm water afwassen, met koud water naspoelen en in de koelkast bewaren. Ik vind het zelf toch wel prettig om de flessen een keer in de week te steriliseren, heb dat ding nu toch! Zo zie je maar weer dat ze overal wat anders adviseren...
IK heb heel lang de flessen van mijn zoontje uitgekookt. De allereerste dagen deed ik het in een grote pan water, maar ik heb heel snel een magnetron sterilisator gebruikt. Vind dat ding ideaal. Als ik de flessen uitgekookt had, dan bewaarde ik ze in de koelkast.