Dacht ik eindelijk relaxed te kunnen genieten van de borstvoeding (Noa slaapt niet meer zo vast en valt ook niet meer zo snel in slaap) krijg ik het volgende: Sinds een aantal dagen, slikt ze heel veel lucht in. Eigenlijk bij elke keer dat ze slikt. Alsof ze de tepel niet vacuum zuigt. Je hoort gewoon het geluid van lucht, wat ze mee zuigt. Ik heb geprobeerd haar anders te laten happen. Maar doit doet ze in principe goed. Overal sluit haar mondje goed aan, ze neemt een flinke hap. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Sinds dit gebeurt heeft ze ook erg last van haar darmen.
hallo,dat heb ik ook soms met mn zoontje. als dat voorkomt leg ik heb opnieuw aan. en dan zorg ik ervoor dat zn hoofdje iets omhoog ligt (zn kinnetje)ipv recht hoop dat je weet wat ik bedoel groetjes angela
Bedankt voor je reactie! Ik heb dit wel eens geprobeerd, maar het werkt niet.. Ik denk echt dat die krampjes komen door de lucht die ze inslikt. En het is vervolgens zo uitputtend, een huilende (krijsende) baby. Het is zo zielig om te zien!
hmm,jammer dat het niet lukt bij je. misschien voeden op een andere manier? zittend,liggend? ja een krijsende baby is echt zooo zielig,ik ken dat... hoop dat iemand een oplossing weet voor je..
Als een baby hapt bij de borst ligt het tongetje op de onderlip als het ware. die sluit dan de gaatjes af. probeer eens liggend te voeden, of in de bakerhouding. En zorg ervoor dat het kinnetje in je borst drukt. En als je je tepel plus tepelhof wat platter maakt en de tepel aanbiedt zodat de tepel richting dr gehemelte wijst. Ik heb zelf vrijm zachte borsten en platte tepels, dus ik moet altijd een stukje borst samendrukken en zo aanbieden. dat gaat eigenlijk perfect.
ik doe dat wel jah, anders stikt Dano in mijn borst hangt er ook vanaf hoe ik voedt op mijn zij moet dat vaak wel. als hij op schoot ligt vaak weer niet
klopt dat doe ik ook vaak, ik probeer ook zijn hoofdje iets verder weg te leggen. maar het is maar net hoe we 'terecht komen op bed haha.