Seks voor verwijdering Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door cerinety, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerinety

cerinety Niet meer actief

De dag voordat ik mijn mirena verwijdert heb, heb ik onbeschermde seks gehad. Het weghalen was heel impulsief aangezien mijn vriend het ineens uit gemaakt had en ik gelijk van mijn mirena af wilde (nooit echt problemen mee gehad, maar ik wilde er gewoon geen als het ook niet nodig was).

Nu vraag ik me alleen ineens af of er niet een risico aan zit dat ik die dag daarvoor nog seks met hem gehad heb... Want zaadcellen kunnen immers 5 dagen blijven zwerven in de baarmoeder...

Weet iemand na hoe lang je ongeveer weer ongesteld moet worden en of lichte bandenpijn normaal is na verwijdering (ook nog meer dan 2 weken daarna)? Want ik ben dus inmiddels nog niet ongesteld, maar heb ook geen flauw idee hoe lang dat moet duren... Hoe lang kan ik het beste wachten met een eventuele zwangerschapstest er tegenaan te gooien?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    2 weken na de onbeschermde sex even een testje doen. Het kan namelijk wel..(heeft je huisarts je hier niet op gewezen?)
    Wel onwijs ehm jammer dat het verkeerd is gelopen met je vriend. Succes daarmee!

3. cerinety

Nee, mijn huisarts had dat niet gezegd... Wat ik een beetje slordig vind.
    Ik heb er vandaag een test gedaan maar die was negatief (maarja dat was hij bij mijn vorige zwangerschap ook en toen was ik echt zwanger)...
    Toch begin ik nu last te krijgen van mn borsten en banden...

4. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Ik zou nog een paar dagen wachten en dan nog een testje doen voor de zekerheid.

5. cerinety

ja lijkt mij ook... Maar ik heb dus echt geen idee wat mijn cyclus is en wat dan het goede moment is om nogmaals te testen.

6. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    De Mirena zorgt ervoor dat je niet ovuleert, net als een pil doet. Zodra je de Mirena verwijdert moet je lichaam eerst hormonaal herstellen ;) Ik zou wel een testje doen, maar de kans dat je zwanger bent lijkt mij minimaal.

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
  8. cerinety

Maar het probleem is dat het spiraaltje niet veel werkingen tegen een zwangerschap heeft. De hormonen zetten namelijk je cyclus "stil" net voor het hormonale punt van de eisprong (naast het feit dat hij de baarmoederwand instabiel maakt). Of ook wel, als je hem verwijdert kan je de zelfde dag nog een eisprong hebben als je een normale cyclus aanhoudt.
    Helaas staat er nergens in mijn gebruiksaanwijzing wat het risico is van seks om de periode van verwijdering. Hoe lang het kan duren tot je ongi wordt. En wanneer de eisprong is.
    Want helaas hersteld ook niet iedereen van hormonen. Zeker mezelf kennende dat ik zelfs nog dwars door de pil heen zwanger was geraakt... Vanwaar alle zorgen.

Inmiddels ben ik al meer dan 3 weken voorbij de verwijdering en heb ik nog altijd geen bloeding gehad... Helaas kan ik de komende twee weken ook niet naar de dokter toe, want die werkt niet op donderdagen en ik heb geen verzuimdagen meer voor mijn studie.

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    lijkt me minimale kans dat je zwanger bent.

succes de komende periode, nooit leuk als het uitgaat :(

Deel Deze Pagina