Hey dames, mijn man is momenteel bezig met zijn scriptie fiscaal recht. Tenminste hij wil er graag mee bezig zijn maar hij komt er maar niet uit. Zijn opzet is afgekeurd en nu zit hij in een enrome dip. Is er hier misschien iemand die er verstand van heeft en hem misschien een zetje in de goede richting kan geven? Snap dat het een hoop is om te vragen maar ik dacht: niet geschoten is altijd mis. En we zijn nu beide wel een beetje klaar met dat stomme ding
Heeft z'n begeleider niet aangegeven waarom hij is afgekeurd? Geen tips gegeven? Ik ben afgestudeerd op heao mer, waar loopt hij tegenaan? Groetjes trotsemammavan1
Zijn begeleider is niet echt top. Het is afgekeurd omdat het niet diep genoeg in het onderwerp zou gaan. Maar hoe hij daar dan wel kan komen word niet verteld. Mijn man is nu al3x in gesprek geweest met die begeleider maar hij krijgt geen tips waar hij wwt mee kAan. Helaas moeten we het met deze doen. Bij zijn bachelor had hij een fijne begeleider en die was dan ook in 2 weken af. Ik heb er zelf alleen totaal geen verstand van dus kan hem niet helpen. En ik dacht misschien helpt het hem als hij met iemand kan mailen die het al een keer gedaan heeft. Een beetje een klankbord zeg maar.
Hoi, Jeetje wat jammer dat z'n begeleider hem niet op weg kan helpen. Vragen om een andere begeleider? Misschien kan hij een medestudent bellen om er samen mee bezig te gaan? Dat heb ik wel toen gedaan toen ik vast liep, die andere medestudent gaf mij weer power en energie om verder te gaan. Of misschien kan een andere docent er een keer naar kijken? Roep maar wat hoor, natuurlijk wil ik ook helpen alleen gaat dat wat lastiger op afstand. En natuurlijk heb ik geen fiscaal recht gedaan maar management / economie en recht. Succes voor jullie allebei, valt niet mee als je vastzit! Oja, doet hij deeltijd of voltijd studie, ik had naast de begeleider op school ook een begeleider op het werk. Die kon mij toen ook goed helpen met m'n scriptie.
Ik denk niet dat wij kunnen helpen zo op afstand, en eerlijk gezegd (sorry sorry, wil niet beledigen!) denk ik ook niet dat een heao-er een wo-er kan helpen. (het is wo recht toch?) Ik heb hbo en uni gedaan en het niveau verschil is echt enorm groot. Heeft hij geen tweede begeleider of tweede lezer? Vast wel en die kan hem vast helpen. Anders misschien via de alumni vereniging een afgestudeerde die hem op weg kan helpen? Scripties zoeken in de uni bieb helpt ook goed, heb ik ook gedaan! Waarop is zijn opzet afgekeurd? Dat kan zoveel redenen hebben, slaat te weinig diepgang op zijn onderwerp, zijn theoretische kader, zijn analyse methode? Heeft hij geen (oud) stage adres dat hem kan helpen?
Of haal bij de bieb wat boeken. Op het HBO heb ik gebruik gemaakt van de boeken Een onderzoek voorbereiden en Een onderzoek uitvoeren van Heinze Oost
Is er geen tweede begeleider / beoordelaar die hij kan vragen? Wij hadden op de universiteit twee aanspreekpunten bij de scriptie. En anders is er vast wel een andere docent die hem toch even wil helpen.
Ik zou ook een andere begeleider naar zn stuk laten kijken. En er moet inderdaad (denk ik) iemand naar kijken die ook een wo-scriptie gedaan heeft. Mijn scriptie op het hbo heb ik in een week in elkaar gedraaid, kom je vast niet mee weg op de uni .