Ons meisje is nu ruim 16 maanden oud.. Ze is erg druk en continu in de weer.. Erg ondernemend en totaal niet verlegen of eenkennig.. Echt een makkelijk meisje en daar kan ik ook echt van genieten! Ze zit geen seconde stil Maar soms zou ik het best fijn vinden als ze wel even bij mij op schoot kroop om te knuffelen.. Of als ik haar zelf op schoot neem dan is het meteen: "nee, uit, nee"! Alleen 's avonds in haar slaapzak net voor het slapengaan vind ze de rust om echt even lekker op schoot te hangen en als ze echt ziek is.. Hoeveel/vaak knuffelen jullie dreumesen of kruipen ze bij je? Ik herinner me dat ik het als kind heerlijk vond om bij mijn vader of moeder op schoot te kruipen en lekker te knuffelen of een boekje te lezen of tv te kijken.. Waarschijnlijk was ik toen ook al wel weer iets ouder.. Herkennen moeders dit? En wordt het meer als ze ouder worden? Of zit het gewoon in het karaktertje? Ben er niet gefrustreerd over hoor, maar ben gewoon benieuwd, vind het zo fijn zo'n klein dreumesje die met me knuffelt en tegen me aan kruipt (en niet alleen als ze ziek is)
Hier ook geen knuffelaar. Hij zoekt wel veel lichamelijk contact door te stoeien maar lekker knuffelen zit er niet in. Ik heb 1 keer een kusje gekregen En tja toen hij ziek was kwam hij wel lekker tegen me aan liggen Hij heeft het wel van mij geërfd. Ik ben ook geen knuffelaar. Wel met hem
Hahahaha Sydneys herkenbaar.. Hier ook niks liever dan stoeien Zou het misschien ook de leeftijd nog kunnen zijn? Kusjes krijg ik wel vaker gelukkig, als ze naar bed gaat of ik haar wegbreng naar opa of het KDV en zelfs soms zomaar uit het niets
Hier net zo'n dreumes. vind het wel jammer. Ben zelf ook niet zo'n knuffelkont, behalve met hem dan. Maar hij stoeit wel veel met ons en hij vind het fijn om je hand te strelen. Hij valt ook alleen in slaap als hij je hand vasthoud. Dat zijn onze "knuffel"momentjes. Als hij ziek is wil hij wel lekker hangen. Dan maak ik er lekker gebruik van en hangen we voor de tv een tijdje te knuffelen en te hangen Hij begint wel steeds meer door te krijgen dat knuffelen fijn is, dus ik hoop dat het nog een echt knuffelkontje wordt. Als ik hem tussendoor een dikke knuffel geef is hij ook niet te beroerd om je weg te duwen, want tjsa, meneertje is druk bezig met spelen en heeft geen tijd voor geknuffel. Ons gekkie geeft net als de poes wel kopjes trouwens
Hier ook niet. Ook erg ondernemend, sociaal, niet verlegen etc. Maar wat ik steeds merk is als je haar pakt dan wil ze dat niet. Als je gaat met haar naast zitten dan komt ze zelf op mij zitten. Boekje leest ze ook naar mij- komt met boek en gaat kruipen bij mij. Snachts wil ze wel erg knuffelen. Dat echt veel van haar kant zelf beslissen komen en knuffelen of kusje geven spontaan kwam pas rond 1.5 jaar echt duidelijk. Ze heeft hier sterke wil en wil zelf beslissen waneer ze kusjes geeft en knuffels. Als ik pijn heb dan komt ze gelijk knuffel en kusje geven erg lief!
@Piccolina Heel herkenbaar.. Als wij bij haar op de grond gaan zitten kruipt ze ineens wel op schoot.. Maar als we haar op schoot zetten als wij op de bank zitten dan weet ze niet hoe snel ze eraf moet.. Maar zoals ik bij jou lees is er dus nog hoop
Hier begint dl wel stilletjes meer te knuffelen vind ik. Eerste jaar ook totaal geen knuffelkont, 2 seconden op de schoot stilzitten was lang genoeg. En een knuffel/kusje was er echt teveel aan. Liever spelen en deugnieterij doen . Maar nu ze een jaar is geworden heb ik de indruk dat ze véél aan mij begint te hangen. Moet constant bezig zijn met haar en wijkt geen seconde van mijn zij . En ja dan komt ze af en toe naar me toe en geeft me dan een dikke knuffel, van 2 seconden ofzo, maar vind dat al geweldig ! Enkel als ze moe is dan kan ze wel wat langer knuffelen. De armpjes rond mijn nek en wat frullen met haar vingertjes, zo schattig ! Hier dus stilaan wel een echt knuffelmieke aan het krijgen en vind het helemaal geweldig ! @piccolina; Hier ook! Enkel als ze zelf komt knuffelt ze enz., maar haar zelf bij me pakken, dan kan ze niet snel genoeg weg zijn !
Hier nog geen dreumes, maar knuffelen...daar is geen tijd voor hoor. Soms steken die armpjes naar me uit en denk ik YES: knuffelen, eindelijk! Maar zodr aik hem vast heb, ligt hij al bijna ondersteboven in mn armen omdat hij dan weer allemaal dingen ziet die veel interessanter zijn dan mama. Soms mis ik het wel hoor. Ook rustig op schoot zitten is er niet bij, alleen 's avonds bij het boekje lezen voor het slapen gaan. Volgens mijn moeder was ik precies zo, ik duwde haar zelfs weg , nou ja! Ik hoop echt dat hij nog een beetje een knuffelfase gaat krijgen, maar misschien ook niet.
Hier ook geen knuffelkontje, spelen is toch leuker . Alleen als mijn man en ik knuffelen staat ze aan ons been te trekken: knuffel knuffel haha. Of als ze tv kijkt wil ze nog wel eens tegen me aankruipen.
Herken het 100%.. mijn zoontje zit ook nooit stil en heeft ook geen rust in zn kont. Het uit zichzelf knuffelen begint de laatste tijd wel iets vaker te komen. Maar het is dan even snel mama mmmm mama en dan weer spelen. Echt lekker bij mij zitten gebeurd vrijwel niet..
Ook hier herkenbaar. Mijn dochter vindt knuffelen al niet leuk sinds ze een paar maanden oud is. zodra ze haar hoofdje op kon tillen en met haar armpjes zichzelf af kon zetten tegen me aan probeerde ze uit alle macht weer van me af te komen. Heb me er maar bij neergelegd.
Ah gelukkig is ons meisje dus niet de enige en lees ik hier ook wel dat de meesten pas beginnen met knuffelen vanaf 1,5 dus er is nog hoop Meer reacties zijn altijd welkom hoor, leuk om te lezen!
Hier alleen als hij moe is. Dusssss... flink moe (laten) maken ! Nee, het komt vanzelf wel, wanneer hij/zij zich realiseert dat ze niet het center of the universe zijn. Dat las ik tenminste in één van de gebruikelijke boekjes. Verder kan het ook gewoon in het karakter van het kind liggen. Mijn kind knuffelt de laatste tijd met alles met de vloer, de kat, mij... etc. Maar alleen als hij dus moe is.
Hier wordt ook niet zo veel geknuffeld hoor tenzij ze ziek of moe is of als we op een vreemde/spannende plek zijn ofzo. Ze komt wel vaak even naar me toe dan krijg ik een kleine knuffel en dan rent ze weer weg. Kusje geven doet ze soms als ze gaat slapen 's avonds. Ik mis het ook wel dat ze niet lekker bij me komt zitten, maar je kan ze niet dwingen. Best stom, ik genoot ervan dat ze bij me wilde liggen toen ze ziek was
Ons ventje is nog wat kleiner, maar ook echt geen knuffelkont. Heel actief mannetje. Het enige moment dat hij eventjes bij ons wilt liggen is als hij z'n fles krijgt voordat ie naar bed gaat. Zodra zijn fles leeg is zit ie al weer rechtop om zo snel mogelijk van schoot af te kunnen. Heel soms komt ie even 2 seconde knuffelen als ik bij hem op de grond ga zitten om met hem te spelen..
Zo was het hier ook. Ik genoot echt van het flesjesmoment maar zodra hij genoeg had vloog die fles met een driedubbele salto de woonkamer in en ging hij snel weer spelen
Ik denk ook wel dat er een verschil is tussen even een knuffel en echt bij je komen zitten voor een uitgebreide knuffelpartij. Mijn dochter is een echte knuffelkont, maar met dat laatste hoef ik bij haar ook niet aan te komen tenzij ze moe of verdrietig is. Geen tijd voor! Maar als ik op de grond neerhurk, vraag "knuffelen?" en mijn armen uitspreid komt ze lachend aanrennen om even haar armen om mij heen te slaan. En daarna gaat ze weer haar eigen ding doen.
Mijne is ook zo'n wiebelkont en altijd druk. Hij loopt sinds 11 mnd en sinds die tijd is knuffelen echt uit denk boze. Hij komt wel bij me maar zit zeldzaam een minuut stil. Sinds kort krijg ik na een schone luier wel een kus en knuffel als ik er om vraag. Maar echt bij me zitten doet ie gewoon niet. Alleen een snelle knuffel halen. Ik vind t prima en mooi om te zien hoe hij zo lekker bezig is.