Swimtrainer: kiepen ze om?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een swimtrainer aangeschaft voor als ik ga zwemmen met dl (bijna 8 maandjes). We hebben hiervoor de babyfloat gebruikt, maar dan kan ze niet met haar handjes in het water spetteren, dus dat vindt ze helemaal niets. Nu vertelde een vriendin van mij dat die swimtrainers gevaarlijk zijn, omdat ze omkiepen (naar voren). Ik heb mijne nog niet gebruikt en overweeg nu om het terug te brengen. Maar aan de andere kan, dit is de enige zwemband die ik nu voor haar zou kunnen gebruiken. En het concept lijkt me heel leuk, zelf in het water dobberen en spetteren met handjes en voetjes. En bij sommige zwembaden is een vorm van zwemband/vleugeltjes o.i.d. verplicht, en voor vleugeltjes/bandjes is ze nog te klein. Maar hij is vrij prijzig, dus ga hem niet houden als hij echt zo gevaarlijk is.

Wat zijn jullie ervaringen met een swimtrainer?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    alleen maar positief, je moet ze er wel goed indoen en niet te ver naar voren want dan worden ze topzwaar. Het is wel als ze ouder worden, worden ze sterker en ik zie het voor me dan je om kan kieperen als ze wild doen maar hier met 2 kids nog nooit meegemaakt. Ik vind ze ideaal

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Als jij je kind er goed in doet is hij wel stabiel hoor. Het is ook niet zo dat jij je dochter alleen met band in het zwembad laat, dus je bent er toch bij.
    Hier is het in ieder geval een succes!

4. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad, ik ben er gewoon altijd bij. En kunnen ze met hun handjes wel aan het water als ze erin liggen?

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    bedoel je zo'n rode of oranje band met witte binnenkant?

Die zijn echt superfijn! Zoontje vind het heerlijk! Het is wel even oefenen om hem er goed in te krijgen zodat hij ver genoeg naar voren ligt en niet omklapt, maar hij kan dan ook echt alleen dobberen in het diepe. En goed met zn handjes in het water inderdaad.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vind m ook snel kiepen. Vooral als je een actief kind hebt zoals de mijne. Inderdaad er goed indoen en goed in de gaten houden. Je laat zo'n uk toch niet alleen. En als het dan iets kiept komt ieder zijn gezicht in het water. Hier resulteert dat in hoesten en proesten en daarna keihard lachen. Vind het zelf dus geen drama.

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Hij kan inderdaad omkiepen als je kindje wat actief aan het bewegen/ zwemmen is. De eerste keer schrok ik mij kapot ondanks dat ik ernaast 'zwom'. Natuurlijk direct terug gedraaid en niks aan de hand behalve natte haren. Maar zoals al gezegd, je laat ze toch niet alleen 'zwemmen' en bent er dus altijd dichtbij. Verder is het een superding en is zl er ook erg blij mee. Lekker 'zwemmen' in de natuurlijke zwemhouding en kunnen spetteren!

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier is omkiepen nog niet gebeurd, maar moest zeggen dat ze vorige zomer ook nog vrij rustig was.

Dit jaar had ik deze van het kruidvat en vond ik persoonlijk erg fijn. Ze kon met haar handjes in het water, zat beschut en ik kon er zelf lekker bij hangen. Maar ik weet niet of die ook fijn is rond deze leeftijd.

Bijgevoegde bestanden:

• server.jpg
      server.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,1 KB
      Weergaven:
      337
  9. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Ik heb 'm ook en vind hem behoorlijk tegenvallen, inderdaad door het omkiepen. Heb 'm dan ook maar een paar keer gebruikt. Vind het een miskoop :(

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Vindt met name dat hij makkelijk kiept als het kindje er te hoog in zit. Tevens gebruik ik hem voor mijn 2- jarige niet meer, vind dat gewoon zwembandjes fijner.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hebben de swimtrainer en hij kiept hier niet vaak om. Maar ik denk dat ik wel weet hoe dat komt. Ik heb een kereltje dat van tropische temperaturen houdt (net als zijn moeder) en een 'normaal' zwembad vind hij nog wel iets te koud. Dan beweegt hij vrijwel niet. In Center Parcs is de Aqua Mundo lekker warm en kiept hij wel om - daarom maar bandjes gekocht voor hem (< 11 kilo) :D Dat bevalt wel beter, vind ik.

12. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Hier nog nooit omgegaan en hebben met 11 maanden nog gebruikt. Je moet je kindje er wel goed inleggen, dus niet te ver naar voren.. Daarnaast kan onze man zo goed bij het water en behoudt hij het gevoel voor de natuurlijke zw em houding.. ik ben er alleen maar positief over!

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier tot dusver ook alleen maar positieve ervaringen met de Swimtrainer (Finley ).

14. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier ook positief hoor. Nog geen kennisgemaakt met omkiepen (en erg spetterende kindjes)

15. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook gebruikt en nog nooit omgekiept. Collin is er zelfs een keer in in slaap gevallen al dobberend in het zwembad, helaas toen geen fotocamera bij de hand. Ik denk dat hij omkiept als het kindje er niet goed inligt, hier alleen maar plezier van gehad.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.944
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ook goede ervaringen ermee. Veel fijnere houding dan in zo'n band waarin ze rechtop zitten. Ons mannetje was 8 mnd toen we hem gebruikten (vakantie) en hij 'zwom' echt gericht naar dingen toe. Echt leuk.

17. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Vind het een super ding. Zoon kan er lekker in spetteren. Nog nooit omgekieperd. Ook niet bijna. Inderdaad wel goed omdoen (niet in het water, maar op de kant).
    In het bubbelbad zelfs meerdere keren in slaap gevallen.

18. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Hier ook een swimtrainer. Dochter is er erg blij mee en vind het heerlijk om erin te dobberen en spetteren! Volgende week gaan we weer lekker zwemmen :D

19. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Heb hem ook, superding!
    Nog nooit omgekiept of iets wat er in de buurt komt. Maar goed er is constant iemand bij dus ik zie niet in hoe het gevaarlijk kan zijn. Al kiept hij om, verdrinkt een kind niet van een paar seconden onder water.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier nog geen omkieperij gehad.Je kind moet er wel een beetje inzakken, zeg maar, anders is hij wel topzwaar en ik denk dat hij dan wel kiept.
    Mijn zoontje vond het heerlijk om erin te drijven, lekker spetteren en toch wat meer bewegingsvrijheid dan in zo'n echte ronde band.

Deel Deze Pagina