ouderwets taboe of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door steffie1980, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hey is alweer even geleden dat ik hier was. Maar zit eigenlijk ergens mee. We willen heel graag een vierde kindje. Djamai is nu bijna 6 maanden en we willen ze niet te ver uit mekaar krijgen.
    Nu is Luca bijna 5 Ruby bijna 3 en dan zou tussen djamai en een volgende beeb iets minder tussen zitten dan tussen de eerste 3.
    Maar nu komt nog, vroeger was het heel normaal veel kinderen te hebben en keek er niemand gek van op. maar als ik nu laat vallen we willen misschien nog een 4e dan hoor je ze brommen.
    Wie heeft er hier ervaring mee? Of wie vind dat we beter nog geen 4e moeten nemen?
    Heb geluk gehad bij alle 3 dat ze makkelijke beebs waren, alleen de dochter is een heethoofd maar die gaat ondertussen naar de kleuterschool (belgie) waardoor ze veel socialer is geworden :D
    We willen graag maar zijn bang eigenlijk voor de reacties van anderen en het feit dat dat dan natuurlijk maar 1,5 jaar tussen zit in plaats van 2 jaar....al moet dat natuurlijk niks uitmaken haha
    We werken beide thuis doen dus ook de opvoeding ed samen. Wat dat betreft zeker wel de tijd.
    En kwa geld....ja wat is duur tegenwoordig, tuurlijk word dat misschien 2 uur per week harder werken bij wijze van hahaha.

Nou hoop op een reactie.
    dank je wel vast
    steffie

2. 1 simpel antwoord het is jullie leven en iedereen heeft er altijd wel een mening over, als je er een hebt gaat iedereen er vanuit dat het een verwend kindje wordt en 4 is toch hartstikke gezllig ik zou zeggen ga ervoor. en je weet toch niet of er maar 1 1/2 jaar tussen zit, misschien is het niet meteen raak en doe je over deze een tijdje. en wat maakt het anders nog uit dat het verschil een klein beetje kleiner is.
    succes met klussen zou ik zeggen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. bapsie

bapsie Niet meer actief

Je meot doen waar je je zelf goed bij voelt, heb hier ook al veel dames gehoord met 4 of zelf meer kinderen(of wens) geloof zelfs dat ze een eigen topic hebben over grote gezinnen... heb t ooit gelezen maar weet niet meer waar... ga wel fe voor je zoeken...

liefs

ps hier dus: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=58047

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Anderen gewoon laten brommen hoor! ;)
    Als jullie het graag willen, dan zou ik ervoor gaan. De mening van anderen doen er niet toe, het is jullie gezin.

Leeftijdsverschil van anderhalf of van twee jaar, tsja dat hangt er natuurlijk ook vanaf of je snel zwanger raakt.

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Doen wat je hart zegt! Laat andere maar l*llen...jou kids, jou keus niet die van hun...! ;)

6. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Niks van andermans mening aantrekken! Het is jullie leven en jullie bepalen toch zeker zelf hoe je die invult?! Als jullie een 4e willen is dat jullie keus. Lijkt mij wel gezellig! ;)

7. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Joh, lekker doen wat je zelf wilt. Ik ben nu ook in verwachting van de vierde.Mijn kinderen zijn 6, 4 en 2. Tuurlijk kletsen de mensen (zal wel niet gepland zijn zeggen ze dan) Maar dan laat ik ze maar lekker praten. Het is ons leven en we wilden heel graag dit vierde kindje!

8. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    thanx allemaal hoor
    We denken er echt aan want alle voordelen zijn gewoon veel zwaarder dan de nadelen en ja we zijn jong maar we kunnen dan ook nog heel gek met onze kinders doen haha.
    Misschien de eerste jaren zwaar maar wanneer ze allemaal uit de luiers zijn lijkt het me helemaal geweldig, met sinterklaar kerst echt een groot gezin.
    Ik heb zelf helaas maar 1 broer die eigenlijk van een tweeling was en mijn ouders wilde eigenlijk ook 3-4 kinders maar dat mocht niet baten
    Bij mijn man zijn ze met zijn 4e en dat is gezellig.

Het zal dus wsl een ja worden en....ik moest vandaag beginnen met de pil wee maar die laten we maar in de kast

9. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Mag ik ff de advocaat van de duivel spelen? Allereerst jullie moeten natuurlijk helemaal zelf beslissen hoeveel kinderen jullie het liefst willen. Als dat 4 is moet je er gewoon lekker voor gaan.

Ik kom uit een gezin met 4 kinderen (ik ben de oudste) en mijn vriend komt ook uit een gezin met 4 kinderen. (hij is de 2e)
    Wij hebben het beiden niet makkelijk gehad in onze jeugd. Onze ouders moesten alles van 1 inkomen betalen. Onze moeders waren eigenlijk altijd overspannen. Beiden draaiden we op voor veel taken in het huishouden. Veel van onze verhalen van vroeger komen overeen. Ja zeker ben ik blij met mijn broertje en beide zusjes, daar niet om, maar we hebben beiden gezegd dat het toch wel erg zwaar was voor onze ouders en ik liever zie dat onze kinderen een makkelijkere jeugd zullen krijgen dan wij die gehad hebben. Uiteraard snap ik heel goed dat onze situatie niet op anderen dezelfde uitwerking heeft hoor. Ik denk alleen dat kinderen opvoeden heel moeilijk is en dat je aan 4 kinderen echt je handen meer dan vol hebt. Het lijkt soms wel of onze ouders niet over de gevolgen van 4 kinderen hebben nagedacht. Mochten jullie graag 4 kindjes willen zou ik zeggen ga ervoor als jullie er 100% achter staan!

10. Konijn

Konijn Niet meer actief

Je moet je vooral niets aantrekken van wat mensen misschien zullen vinden. Mijn schoonmoeder heeft negen kinderen en ze is er supergelukkig mee en houdt van allemaal evenveel.

11. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Over het vierde is inderdad wel waar dat wanneer je alleen werkt dat het dan financieel wat moeilijker word
    Maar gelukkig is dat in Belgie wel netjes geregeld dus dat komt wel goed. En of je er drie hebt of 4 daar zit het verschil nu nog niet zo in, natuurlijk als ze wat ouder zijn ok. Maar ik zie niet in waarom dat een reden moet zijn? Wij waren met 2 thuis en hadden het ook nooit breed. mijn moeder is kwa gezondheid heel zwak geweest en inderdaad er kwam veel op ons neer....maar dat heb ik absoluut niet als negatief ervaren. Ik wist toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen in ieder geval wat lekker koken, stofzuigen enz inhield. En het belangrijste van al er was ontzettend veel liefde thuis.
    Ik denk dat een vierde kwa liefde niks tekort komt en of je nu een of 10 kinderen hebt denk ik dat ze allemaal op een bepaalde leeftijd klusjes moeten doen. En dat heeft echt geen zware invloed op een gelukkige jeugd lijkt me, ik denk zelfs dat ik ze dan juist iets meegeef.

het is natuurlijk vervelend dat het voor jou wat negatiever is geweest. maar kwa financien zou het voor mij geen reden zijn het te laten. Dan zelf maar wat minder luxe en goedkopere cadootjes met de feestdagen enz. En altijd ergens heen kunnen we nu ook echt niet met 3 hoor, maar daarvoor gaan we lekker naar het bos of maken het thuis gezellig en de kinderen zijn tevreden.

De enige reden waarom ik het dus niet zie/zag zitten was de reactie van anderen, de jongste hier is pas 5 maanden, aan de andere kant....tussen de andere zit ook maar net een jaar.

Het voordeel van ons werk is dat we zelf uren plannen en dus zelf uitmaken hoeveel we verdienen, tuurlijk geen 10000 euro haha maar een normaal full en part time inkomen hebben we samen.

liefs steffie

12. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Let wel, het ging niet om "luxe" goederen ofzo hoor en ik ben ook niet slechter geworden omdat wij veel in het huishouden moesten doen. Ik ben alleen van mening dat een kind van 7 of 8 niet verantwoordelijk moet zijn voor het grootste gedeelte van het huishouden. Bij mijn ouders en bij mijn vriends ouders speelde ook nog veel meer dingen mee maar wat mij betreft hebben zij allemaal niet aan de gevolgen gedacht die 4 kinderen met zich meenamen. Daarbij schelen de jongste en oudste nog geen 5 jaar van elkaar. En als jullie alles tegen elkaar afwegen en tot de conclussie komen dat jullie graag nog een kindje willen zou ik zeggen ga ervoor!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je naar je eigen situatie moet kijken. Wieffie komt met een minder goed 'voorbeeld', maar mijn vriend heeft 2 zussen en een broer (is de jongste) en ze hebben het allemaal goed gehad, en niet alleen in materieel opzicht. Ze zijn allemaal dol op hun ouders en blij met elkaar (al zijn ze allemaal heel verschillend). Tussen de oudste en de jongste zit trouwens 5 jaar en 3 maanden, dus ook erg dicht op elkaar.

14. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Meid, 't is jullie keuze en beslissing. Laat het niet afhangen van reacties, hoor.

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier hetzelfde als Snoopy; 4 kinderen met iets meer dan 5 jaar tussen de oudste en de jongste. Ik werd wel met dingen als buitenspelen enzo opgezadeld met mijn jongere zusjes, en we moesten allemaal wel iets in het huishouden doen (moesten ons zakgeld 'verdienen';)), maar ik ben zeker niets tekort gekomen en het is nu supergezellig - we zijn nu alle vier halverwege/eind 20, en mijn broer is mijn beste vriend!

Moet er wel bijzeggen dat we ook wel heel erg geboft hebben met een moeder die het hoofd heel goed koel kan houden en heel praktisch is ingesteld en een vader die een baan had waarmee hij in zijn eentje de kost kon verdienen...

Hoe dan ook, niet teveel aantrekken van wat anderen er misschien van vinden, doen wat bij jullie goed voelt!

16. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hey meid,

Hier een gelijkaardig verhaal over een 'groot' gezin. Wij zijn thuis ook met z'n 4-en ik ben de oudste enja het is zo, je moet wat meer verantwoordelijkheid nemen, wat klusjes doen enzo. Maar al bij al valt dat heel goed mee. Als jullie 4 kinderen willen zou ik zeggen...wat houdt jullie tegen. Als er veel liefde in het gezin is, dan zullen je kinderen helemaal niets tekort komen.
    Ik zou zeker niet naar de 'anderen' kijken omdat ze het maar raar vinden dat jullie 4 kinderen willen. Lekker je eigen gedacht doen!

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij zijn thuis maar met zijn drieen en ik moest ook regelmatig een boodschap doen als mijn moeder iets vergeten was en mijn broer en ik moesten ombeurten afwassen. Daar is niks mis mee hoor, zolang het inderdaad niet om het volledige huishouden gaat!

18. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Er zijn altijd wel mensen die iets te brommen hebben. Of je bent te oud/te jong (zoals ik)/te veel kinderen/te weinig kinderen.
    Lekker laten kletsen!
    Als jullie het willen, dan moet je ervoor gaan!
    Je wilt er toch geen spijt van krijgen later?

Deel Deze Pagina