Mijn dochter is nu 4,5 maand en 's nachts slaapt ze probleemloos van 19.30 tot 6.45 uur. Ze wordt dan vrolijk en uitgerust wakker. Ze krijgt 4 flessen per dag (7/ 11/ 15/ 19), rond die tijden vraagt ze erom en dus krijgt ze ze dan.... Alleen tussen elke fles doet ze 2 of 3 slaapjes van 30 of 20 minuten en ik ben aan het eind van mijn latijn. Na die mini-slaapjes is ze super vrolijk en krijg ik haar met geen mogelijkheid weer in slaap. Eerder was de draagdoek een optie, maar daarin doet ze nu exact dezelfde slaapjes. Ze wordt gedurende de dag steeds meer moe (logisch ook) en tussen de 15.00 en de 19.00 uur fles is het dan ook één en al aanmodderen. Heeft iemand tips om haar (zonder huilen) te leren dat ze ook een slaapje van 1 of 2 uur over dag kan doen? Ik heb namelijk wel het gevoel dat ze daar baat bij heeft. Bovendien wil ik ook wel eens weer het huis uit voor een boodschap ofzo, maar dat ik gewoon amper te doen met een baby'tje die om het uur á anderhalf wil slapen. Of wil ik gewoon echt teveel en moet ik gewoon nog even geduld hebben?
Ah Bloem! Goed nieuws!! Haha. Fijn om te horen dat er iemand is met ervaring en dat het bij jou gewoon veranderd is. Weet je nog ongeveer wanneer? Ik had al mijn hele kennissenkring overhoop gehaald... En daar was "slecht slapen" een dutje overslaan, als ik dan zei dat ze 6 tot 8 mini-slaapjes deed dan waren ze geschokt.
maar je kunt toch gewoon een boodschapje doen ? heb je op loopafstand niet wat zitten ? lekker stukje wandelen, boodschapje doen en als ze slaapt haar in de wandelwagen laten slapen, mijn zoontje heeft alleen nog maar geslapen in de wandelwagen overdag( of in de draagzak), juist omdat ik dan makkelijker weg kan ivm de andere drie kinderen, pas zodra hij 2 vaste slaapjes heeft in de ochtend en middag blijf ik er voor thuis of plan mijn afspraken er om heen, tot die tijd in de wandelwagen ( als hij bijv 11.30 wil slapen leg ik hem met jasje al in de wandelwagen in de bijkeuken en als hij slaapt hoef ik alleen de deken nog maar over te doen en kan ik gewoon gaan. hier overigens nog steeds veel hazeslaapjes, het begint nu af en toe te komen dat hij zo 2 uurtjes slaapt, ik denk echt geduld hebben.
Als ik met haar de deur uitga doe ik dat na de fles van 15.00 uur. Dan is ze in de kinderwagen of draagdoek nog wel goedgemutst. Maar ook tijdens het wandelen slaapt ze maximaal 30 minuten. Als ik eerder op de dag met haar wegga heb ik vanaf dat moment een drammerige en huilerige baby (dus dat doe ik liever niet). Het komt helaas niet voor dat ze in de wagen in slaap valt en dat ze dan doorslaapt, ook niet meer in de draagdoek. Ze valt helemaal niet in slaap in de maxicosi, box of wipstoel. Maar als ze ergens slaapt is het nooit langer dan 30 minuten (over dag). Maar zelf dacht ik ook al wel aan geduld hoor... Maar ja, als je niet vraagt dan kun je ook de gouden tip niet krijgen waardoor het misschien toch ietsje gemakkelijker gaat.
Ik herken echt helemaal wat je zegt, bij ons ging dit ook precies het zelfde. Maar het wordt echt beter hoor! Bij ons heeft ze vanaf 5 maanden een knop omgezet en ze slaapt nu gewoon goed! Er is hoop! gewoon geduld hebben, en blijven doen wat je nu al doet, het komt echt goed!
Heel herkenbaar! Hier precies hetzelfde verhaal gehad, tot twee weken geleden, toen sloeg het ineens om. En ging zoontje opeens in de ochtend een uur/1,5 uur slapen en in de middag 2 uur. Wist niet wat mij overkwam Even geduld hebben dus! Sterkte!
Hier is het precies zo geweest.. ook sliep ze niet in de kinderwagen of draagdoek. Sliep max 40 minuten. Als ik naar een winkel ging was ik binnen een half uur weer terug want slapen ging ze echt niet doen..gevolg: oververmoeidheid en NOOIT meer in slaap te krijgen. Dus zodra ze wakker was..hup in de draagdoek en naar de winkel, binnen een half uur terug voor een slaap. Ik was kapot! Het is pas beter geworden zo rond de 8 maanden. En nu... ze is 18 mnd en slaapt 2x 1.5 uur! Het heeft wat investering gekost maar dan heb je ook wat! ook nu zorg ik dat ze elk slaapje in haar bed(of ergens in haar campingbed) kan doen en niet in de auto oid Sterkte...ik vond het echt pittig!
Hoe snel leg je haar nu weer in bed? Is het een optie om haar wat langer wakker te houden, dus niet bij het 1e gaapje in bed, maar echt wachten tot ze flink gaat gapen en misschien wat jammeren. Hier sliep hij ook maar kort als ik hem 'te vroeg' in bed legde. Als ik hem wat langer op hield dan sliep hij vervolgens ook langer en zo kwamen we dan meestal wel aan 2 lange en 1 korter slaapje per dag. Maar hier is het ook wel tobben geweest hoor. Echt goed slapen overdag doet hij hier pas sinds hij over is op 1 slaapje (11 maanden). 2 slaapjes ging ook even een paar weken goed, maar was ook al snel weer 2 korte slaapjes en gerommel. Dus denk ook dat het wel een kwestie van tijd is hoor. Maar de tip die ik hierboven gaf hielp hier wel regelmatig.
Hier pas sinds 6 maanden dat ze overdag goed sliep, toen nog 3 slaapjes. Vanaf 7 maand 2 slaapjes en nu 13 maand en ze begint op 1 lange middagdut over te gaan
Wij hebben deze in 't roze aan het bedje van ons dochtertje gemaakt: Magic Stars muziekmobiel blauw | Blokker Er zit een sensor in en hij gaat af als ze begint te huilen. Er zitten zachte klassieke en natuurgeluiden in. Echt de uitvinding van de eeuw. Mijn dochtertje wordt na 45 min heel vaak wakker en als ze dus begint te huilen gaat hij aan en dan is ze vrijwel meteen weer stil en slaapt ze nog een uurtje verder.
Ah wat een tips toch nog! Fijn!! @Olifantje Eigenlijk leg ik haar alleen in bed als ze al jammert (het eerste gaapje is hier meestal al na een half uur, maar ze is dan nog heel vrolijk en wil dan he-le-maal niet slapen als ik haar in bed leg). Soms lukt het me om het nog een kwartiertje of half uurtje te rekken. Ik merk niet echt effect, maar misschien kan ik het wat consequenter proberen te doen. @Elles Ze wordt helemaal niet huilend wakker na die 30 minuten, maar juist heel vrolijk. Ze brabbelt wat en grabbelt met haar Dikkie Dik knuffel. Vaak doet ze dat een kwartier voordat ze toch echt gaat jammeren. Ze is na die 30 minuten gewoon klaar met slapen. Ik vermoed dat ze die mobiel echt ziet als fijne entertainment...
Ik denk dat je in een cirkeltje zit wat je 'even' moet zien te doorbreken. Ze is nu steeds maar kort wakker, dus slaapt ze ook kort. Of ze slaapt kort, waardoor ze maar kort wakker kan zijn. Op deze leeftijd kunnen de meeste kindjes best wel zo'n 2 uur wakker blijven. Ik zou dus proberen haar in elk geval 1,5-2 uur wakker te houden, te activeren evt. een uitstapje en dan aan het eind weer even rust inbouwen, nog even knuffelen o.i.d. en dan lekker naar bed. Hier werkte afleiding altijd wel, maar sommige kinderen slapen natuurlijk juist slechter als ze te moe/ oververmoeid zijn.
Wij hebben t ook heel erg gehad, hij sliep steeds maar 10 a 20 minuten en dan was t weer huilen omdat hij nog niet uitgerust was. Daarna werd het max 40/45 minuten en ineens merkte ik 3 weken geleden dat het ook ineens wel eens een uurtje was Nu sinds deze week slaapt hij vaak een uur en drie kwartier a 2 uur Hij is 4 maanden en een week. Dus t kan ineens komen Wij gaven wel altijd even een speen en liepen weer weg als hij wakker werd. Soms moesten we wel paar x speen geven maar uiteindelijk sliep hij dan nog eventjes