Vragen vragen vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mirjam2112, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hallo !

Ik ben nu 33 weken zwanger en heb wat vragen..

Sinds 'n paar weken heb ik last van witte afscheiding, een beetje melkachtig.. soms is 't niet zoveel maar soms voel ik 't al 'lopen' als ik opsta (net als je ongesteld ben en je staat ineens op zeg maar zo'n gevoel)
    Is dit normaal of kan 't kwaad?

Vorige week bij de echo lag onze meisje nog dwars, met d'r billen rechtsonder (vanaf mij gezien) en d'r hoofdje linksboven.. Tot wanneer kan ze nog normaal draaien?

In hoeverre kan stress kwaad voor de baby, ik ben zelfstandige en 't gaat momenteel erg slecht, ik probeer me te concentreren op de kleine maar 'n dak boven je hoofd is toch ook nodig !

En m'n laatste vraag, in tegenstelling tot wat ik overal hoor heb ik nog helemaal geen harde buiken gehad, ook geen oefenweeën, of gespannen borsten, geen melk gelekt.. Kortom, behalve dat ik wat moeilijk opsta en 'n dikke buik heb voel ik me eigenlijk heel normaal..

Nou bedankt alvast voor de antwoorden !

Groetjes,
    Mirjam

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mirjam

afscheiding is normaal en kan geen kwaad. Als het brokkelig wordt en/of gaat stinken en jeuken heb je kans dat het een schimmelinfectie is en moet je even naar de huisarts. Als het gewoon zo blijft als nu is het geen probleem.

Een kind kan draaien tot ongeveer 37 weken, soms ook nog wel later maar dan wordt de kans wel een stuk kleiner.

Stress in extreme mate kan wel invloed hebben, maar maak je daar nu niet druk om! Als het niet goed met je gaat om welke reden dan ook, dat kan gewoon gebeuren. Vertel aan je baby dat je je zorgen maakt maar dat je wel van hem of haar houdt en dat ie welkom is. Dat lucht ook op voor jezelf!

geen probleem dat je geen harde buiken hebt gehad, dat heeft lang niet iedereenen is alleen maar prettig! Ook het wel of niet lekken van melk of andere kwalen zegt verder niks. Heerlijk dat je er verdre zo ongecompliceerd doorheen gaat, zeker nu je zoveel andere dingenaan je hoofd hebt!

Mirjam

Deel Deze Pagina