Uitdaging voor 6 jarige jongen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mama2013, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2013

mama2013 Actief lid

8 jun 2012
    383
    0
    16
    Mijn zoon van 6 is een hoogevoelig en hoogbegaafd jongetje. Hij zit nu nog in groep 2, maar we merken dat hij de kleuterklas al lang ontgroeid is. De school waar hij op zit is alleen helaas niet in staat om naar hem als individu te kijken en sluit dus (momenteel) totaal niet aan bij zijn behoeftes. Dit resulteert helaas in een kind wat qua gedrag steeds meer aan het omslaan is. Hij vindt het saai op school en vindt het niet meer leuk, waardoor hij de anderen gaat irriteren. Dit is absoluut niet hoe wij hem kennen, maar ook thuis merken we dat hij steeds meer boos en verdrietig is.

Gelukkig gaat hij na de zomervakantie naar groep 3, maar ook daar ben ik benieuwd hoe het zal gaan (hij leest namelijk op eind groep 5 niveau en rekent ook al erg goed). Maar wat ik eigenlijk met dit topic wil bereiken is eigenlijk tips en adviezen om thuis nog meer bij hem aan te sluiten.
    Hij is heel erg geïnteresseerd in dieren (zowel van nu als vroeger), is geïnteresseerd in de geschiedenis en bijvoorbeeld ook in het zonnestelsel. Technische dingen vindt hij leuk en de mooiste dingen bouwen met lego en blokken is ook echt zijn ding.

Nu vroeg ik mij af of er bijvoorbeeld clubs/verenigingen zijn waar zijn interesses voor die dingen (of een van die dingen) ontplooid kunnen worden. Iets van een wetenschaps clubje of zoiets? Weten jullie of zoiets voor kinderen bestaat?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je hebt jeugd universiteit bij verschillende musea, steeds reeksen van 4 lezingen over uiteenlopende onderwerpen door academici. Vanaf 8 jaar, maar een Hb kind van 6 wordt ook toegelaten.
    als spelgoed, cuborro knikker baan( blokken met gaten en je doel is dat de knikker boven en in de blok gaat, met boeken om te leren bouwen)
    spektro, circuits bouwen en experimenteren. je hebt 5+ en 8+. spektro, 8+ is beter!
    tridio best pittig spel, van 2 dimensie naar 3 dimensie of andersom bouwen op een rooster van 3x3.
    freudenthal instituut heeft een website met wiskunde/rekenen/geometrie games! kan gewoon groep kiezen en soort game.
    leren schaken bij een schaakvereniging?
    smartgames natuurlijk! als je er een koopt, zit er een kaart in de verpakking die kun je op het smartgameslive website verzilveren om spelletjes te kunnen spelen op internet.
    en nikitin geoxkubbessen. lekker puzzelen, afbelding na bouwen met aan elkaar vast geplakte 7 kubussen.
    katamino?

allemaal met boekjes! uitleg en vele opdrachten.

Deel Deze Pagina