Hallo allemaal, Ik hoop dat iemand mij een duidelijke uitleg kan geven. Bij FF geven ze een omschrijving van het slijm, maar ik kan niet zo goed het verschil herkennen tussen creamy en sticky. Na mij ei en na mijn menstruatie heb ik denk ik sticky fluid. Dat is dan wit en korrelig. Het is niet droog, maar het heeft ook niks met slijm te maken. Vanaf gisteren is het nog steeds korrelig, maar met soms wat doorzichtig slijm erdoor. Een klein beetje maar. Ik maak hieruit op dat de baarmoeder zich weer gaat klaarmaken. Maar ja, het is nog zo weinig. Is dit dan sticky of is dit nu al creamy? Bij FF spreken ze bij creamy van mayonaise of creme. Dat is het bij mij eigenlijk nooit. Zodra ik merk dat het slijm toeneemt is het tot aan de eisprong eigenlijk doorzichtig met witte vlokjes erin. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Alleen op de dag van de eisprong en 1 ervoor is het helemaal doorzichtig en vooral heel veel! Nu denk ik dus dat het zo is: Sticky: korrelig Creamy: korrelig met klein beetje slijm (nu dus) Watery: doorzichtig slijm met witte vlokken (duurt alleen dan bij mij wel lang. Dat had ik vorige cyclus denk ik wel 12 dagen. (Al staat er iets anders op FF, want vond het zo lang) eggwhite: op de dag van mijn eisprong wordt het heel veel en doorzichtig. Dan lost het ook niet meer op met water. Maar goed, klopt dat dus. Of is eigenlijk sticky en creamy zoals ik het interpreteer beiden sticky en is die lange waterige periode creamy en pas als de hoeveelheid toeneemt watery. Lastig he?
Ja lastig idd...ik kan zelf nooit echt wijs worden uit mn slijm. Heb eigenlijk altijd dat t nat is, maar nooit slijmerig. Ja, pas als ik ongi moet worden, dus dat kan geen eggwhite zijn.