Temp nu al laag? Wie snapt dit?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Chenoa, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb deze maand een andere cyclus dan normaal.
    Ik heb altijd een late eisprong, rond dag 17 of 18 normaal gesproken, maar deze maand was hij waarschijnlijk erg vroeg (temp was dag 15 al hoog, dus volgens fertilityfriend de 14e eisprong gehad.)
    Nu is mijn temp op 7 dpo alweer gezakt, ik zit nu op 9 dpo en temp is nog steeds laag en ben ook niet ongesteld geworden (wat ook erg vroeg zou zijn op dag 23)
    Ik weet niet hoe je dat kaartje van fertilityfriend kan kopieëren, dus daarom maar even zo:

dag 1: 36.8 (ong)
    dag 2: 36.4
    dag 3: 36.5
    dag 4: 36.4
    dag 5: 36.6
    dag 6: 36.7
    dag 7: 36.6
    dag 8: 36.3
    dag 9: 36.4
    dag 10: 36.4
    dag 11: 36.3
    dag 12: 36.4
    dag 13: 36.4
    dag 14: 36.4 (eisprong?)
    dag 15: 36.8
    dag 16: 36.7
    dag 17: 36.6
    dag 18: 36.8
    dag 19: 36.7
    dag 20: 36.6
    dag 21: 36.4
    dag 22: 36.6
    dag 23: 36.4

Wie snapt hier iets van? Ik heb normaal gesoroken altijd een cyclus van 27-30 dagen en ben meestal al ongesteld een dag voordat mijn temp laag is. :(
    Graag jullie reacties...

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je eitje nog niet gesproken is.
    Want op dag 17 (dus 3 dagen na het eitje wat FF aangeeft), daalt je temp ook al naar 36.6, welke ook al op dag 6 enzo voorkomt.
    Je temp is nog niet 3 dagen achter elkaar hoger dan 0,3 graden geweest om van een eisprong uit te gaan ;)

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
  4. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php?redirect=/ttc/index.php&

RoGiJuLi: Dit lijkt me wel heel erg laat dan, ik zit nu op dag 23
    Snap er echt helemaal niks meer van, als je het met mijn vorige cyclussen vergelijkt, altijd ronde de 28 dagen en eisprong rond dag 18
    Weet niet of die link nu goed gekopieerd heb, als het niet zichtbaar is laat het even weten

5. Nyna

Nyna Niet meer actief

Hoi, ik zie mijn eigen kaartje als ik op je link klik :)

kies: sharing - setup - get sharing code/buttons - bbCode code in je handtekening of in je berichtje plaatsen

6. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het niet hoe ik die link kan maken :(

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik denk niet dat je ei al gesprongen is. Je temp is namelijk niet 0,3 graden hoger geweest, gedurende 3 dagen..

8. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op dag 15 bij de gyn. geweest voor een inwendige echo, ze zei toen dat mijn eisprong al geweest was. Kan ze dit verkeerd hebben gehad dan? Vond het zelf ook al zo vroeg

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Of een eitje al gesprongen is, kunnen ze alleen maar zien in het bloed (bevestiging). Als de op dag 15 geen eitje meer zien in de eileider, wil dat niet betekenen dat hij al gesprongen is, want het kan ook betekenen dat het eitje nog in aanmaak is (en dus je eisprong deze maand later is dan normaal).

Een vrouwenlichaam is natuurlijk geen robot, dus dat je normaal op 28 dagen zit (en eisprong op dag 18) kan het nu maar zo zijn dat je een keertje een uitschieter hebt. Misschien mindere weerstand of andere redenen.

10. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @RoGiJuLi: De gyn. gaf me er verder ook geen uitleg bij waarom mijn ei al gesprongen was, dacht het zal wel kloppen als ze dat zeggen.
    Hoop dat je gelijk hebt dat ik een late eisprong heb deze maand, maarja kan alleen maar afwachten nu..
    bedankt voor je reactie in ieder geval!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik gaf je toch die link uit dat andere topic? Als je daar even op klikt zie je een plaatje waar je meot kijken voor de link om te 'sharen'.

12. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik op Get Code klik, krijg ik niet die pagina met de code
    Maar een pagina met 'create home page'
    Kan het niet vinden :(

13. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
  14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Mooi gelukt.
    Ik denk dat je eisprong nog niet geweest is, wat RoGiJuLi al schreef.
    Als het wel het geval was is nu je temp al weer zo laag dat ik ongi zou verwachten maar dan is je cyclus opeens wel erg kort.
    Nog vruchtbaar slijm gevonden, ziek geweest?

Tja kijken wat het de komende dagen doet en beetje blijven klussen ;)

15. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, bij mij is het altijd lastig te bepalen, want ik heb namelijk nergens last van, ik voel niets, ben niet ziek en dat soort dingen.
    'Vruchtbaar slijm' vind ik ook altijd lastig...
    Ik gebruikte altijd ovulatie-testen, die gaven het altijd heel duidelijk aan, eerst een dikke roze streep en dan 2 dagen later temp. duidelijk omhoog, dus daartussen ergens een eisprong
    Maar dit is de eerste maand dat ik die testen niet meer gerbuik, geen zin meer in en te duur (ben al een tijdje bezig) en uigerekend deze maand heb ik dan ook nog zo'n vage cyclus... kan er echt niets uit wijs worden...:( afwachten maar

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Wat is er aan de hand met je temp genomen op gisteren en v à ndaag?? Daar staan witte bollen bij dus je hebt iets aangevinkt waatdoor je die eigenlijk niet mee mag tellen. Was je veel eerder of later met tempen??

17. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik was maar een half uurtje eerder ofzo dan normaal, en dan geeft die al zo'n witte bol aan.
    Volgens mij moet dat niet veel uitmaken hoor, ik bedoel het is geen uren eerder

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Dit witte bollen geeft ie als je een andere tijd invult dan de 'default' tijd, daar hoef je niets voor aan te vinken :)
    En FF lijk daar vrij streng mee te zijn en later lijkt het strenger te zijn dan met eerder.

19. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb gisteren een soort buikpijn gehad die lijkt op ovuatiepijn of menstruatiepijn, vandaag ook nog een beetje
    Temp was vanmorgen 36.9
    Misschien toch vandaag mijn eisprong?

20. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag toch wel heel erg last van buikpijn, rechts onderin.. straalt ook uit naar mijn lies en bovenbeen
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Dacht eerst dat ik mijn eisprong dus de 14e al had gehad, maar mijn temp is daarna dus niet 3 dagen achter elkaar hoog geweest... en had rond die datum ook niets gevoeld
    Als ik gisteren een eisprong heb gehad, kan ik daar vandaag dan nog zo veel last van hebben? Meestal heb je die pijn toch voordat je eitje springt? Mijn temp was namelijk vanmorgen al 36.9
    Pff snap er niks meer van
    392b94 Ovulation charts on FertilityFriend.com

Deel Deze Pagina