34d0c8 Ovulation charts on FertilityFriend.com Vanochtend tempte ik 37.1 Dat vond ik erg hoog, maar kon wel verklaren dat ei gisteren was geweest, eerste ovutest was namelijk zondag positief. Maar het bleef aan me knagen omdat ik nooit eerder zo een hoge stijging had en daarom tempte ik 5 minuten later nog eens, toen lag ik nog in bed. Toen kreeg ik tot 3 keer toe 36.6 te zien. Kan dat zo snel dalen nadat je wakker word? Als op ff 37.1 intik krijg ik dat het ei is geweest voor de positieve ovulatietest, terwijl ik zaterdag in de avond een negatieve ovulatietest had, dus denk niet dat ik die piek heb gemist. Als ik 36.6 invul dan zet ff geen kruis. Wat ik me vooral afvraag is welke temp van vanochtend betrouwbaarder is. De eerste hoge of 2de lage?
Ik heb er net ff mee gespeeld. En als ik morgen en overmorgen ook 37.1 invul dan zou mijn ei gisteren zijn geweest.
Hmm wel vreemd, meestal wordt die eerder hoger dan lager. Ik denk dat het best is om in het opmerkingen veld van FF (daily notes) even te zetten dat je ook 36.6 heb gehad (als herinnering voor jezelf) en dan afhankelijk van wat je temp de komende dagen doet de ene of de ander gebruiken. Er valt m.i. nu nog niet veel duidelijks over te zeggen.
Ik sluit mij aan bij bouwjaar1979. Hij zou eerder hoger dan lager worden, dacht ik ook zo. Even afwachten wat je temp morgen doet.
Ik sluit mij ook aan bij mijn voorgangsters. Je temp word vaak hoger als je wakker word, niet lager. Indd nog even afwachten maar voor nu zou ik uit gaan van de 36.6, omdat je thermometer dat 3x aangaf! En dan kun je over een paar dagen kijken welke temp je daadwerkelijk aanhoudt.
@CenM Ik was even nieuwsgierig naar je kaartje vandaag Ik het lijkt erop dat 36.6 idd beter passend is. Als je temp blijft doorstijgen dan zou de ovulatie (obv de temp's) inderdaad de dag voor de 1e positieve ovu-test zijn geweest.
Ik heb voor morgen ook 36.7 ingevuld en ik krijg een kruis op maandag. Ik heb ook gekeken naar mijn kaartje in april, is al wel een tijdje terug. Maar ik merkte toen dat het bijna hetzelfde is. Eerst een dip, dan een stijging en op diezelfde dag waterige afscheiding. Dan weer een lagere temp en daarna pas een constante stijging. Denk dus dat ik mijn ei de dag na waterige afscheiding heb.
Hier ook een vraag. (had hem ook bij zwanger wordne geplaatst, maar volgens mij hoort hij toch hier) Ik had zaterdag steekjes. (temp 36,3) Ik dacht, hebbes, de geklust. Zondag was de temperatuur normaal (36,3) (geen kramp). Maandag ineens erg lage temp (35,9) en kramp, dus ik dacht. Het is toch vandaag! 's Avonds weer geklust. Gisteren was de temp nog steeds laag (35,9). Vandaag weer iets omhoog (36,3) en nu megakramp en vloeien (glibberige doorzichtige substantie). Wanneer is het nu? Ik ga mijn hubby proberen over te halen om straks nog even te klussen, maar of dat lukt, weet ik niet, want we moeten vrijwel gelijk weer weg. Wanneer stijgt je temperatuur bij de eisprong. Enkele dagen erna, 1 dag erna of tijdens de eisprong (daling dus ervoor)? En komt die vloei na de eisprong, tijdens of juist ervoor?
Ik was ook even nieuwsgierig naar je kaartje van vandaag! Temp van 36,6 gister is indd beter passend dan de 37,1 hé? Wanneer denk je dat je ei geweest is? Ik gok op dag 19..
Ik ben ook maar een beginner, maar glibberige doorzichtige substantie klinkt erg als vruchtbaar slijm. Dus misschien ben je nu op je vruchtbaarst. Dat zal de temp van komende dag wel uitwijzen denk ik. Hoe het precies zit weet ik niet, ben ik nu ook aan het uitvogelen! @charity2010. Ik denk ook de 19de, want dag ervoor had ik erg veel waterige afscheiding en daarna niet meer.
Bedankt CenM. Vanavond nog maar weer een avondje aan de klus. We vinden er eigenlijk niet veel aan op deze manier. Dat op de klok wippen is niet echt ons ding zeg maar. Maar ja, we zijn geen actief stel wat dat betreft, dus als wij niet gaan plannen, zal het sowieso een erg lange reis worden.
Soms kan het best vervelend zijn ja, dat verplichte. Maar je houdt van elkaar en uiteindelijk is het wel iets moois, zo intiem met elkaar proberen een kindje te maken. Probeer daar aan te denken, en tijdens zo een marathon ff een dagje net wat anders aanpakken, net dat beetje extra door spannende lingerie e.d. Werkt hier altijd wel goed.
Hier vandaag weer 36.6. FF geeft aan op maandag ei geweest, dat denk ik ook. Maar vind de tempstijging wel minimaal zeg. Hoop dat het later nog wel verder stijgt...
Bij mij ook. Als ik morgen weer omhoog zou gaan komt hij bij mij terug. Zo raar want ik weet het echt honderd procent zeker dat mijn ei al geweest is. Nou ja. Ik wacht over twee weken maar af. (zo moelijk!)
Ja, als mijn temp morgen stijgt komt het kruis weer terug, zo niet dan geen kruis. Ik heb ook echt het gevoel wel een ei te hebben gehad, voor ei was het vaak 36.4 of 36.5 en nu 36.6.
Maar ik snap soms ook niet dat meiden spreken over het feit dat ze geen ei hebben in een bepaalde cyclus. Ik dacht altijd dat als je geen eisprong hebt, je ook niet ongesteld wordt. Maar goed, weet je ik heb hem gevoelt en ik heb het gemerkt, dus hij is geweest. Wat die grafiek zegt of niet. Nu maar hopen dat er een zaadje zich binnen heeft kunnen wurmen en dat hij zich vastklampt natuurlijk...
Ik heb het 2 maanden geleden wel gehad, geen positieve ovulatietesten en cyclus van 25 dagen, was toen 11 dagen ongesteld,maar wel heel weinig. Vond het ook echt raar. Ik voel mijn ei helaas niet. Ik hoop dat we beiden goed nieuws krijgen deze maand!