Vaginaal slijm

Discussion in 'Zwangerschap' started by WendyB, Apr 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 9 weken zwanger en heb zo nu en dan last van vaginaal slijm.
    Vaak ik het "normaal transparant", maar soms is het ook een beetje gelig net als snot. Ik vraag me af of dit normaal is en waar het door komt.
    (ik merk ook dat aan het einde van de dag mijn witte slip een gele kleur heeft gekregen).

Het is misschien een beetje een vies verhaal geworden, sorry!
    Wie herkent dit?

Liefs Wendy.

2. joyce

joyce Bekend lid

ik had het in het begin ook heel erg is nu wel weer normaal.
    meer afscheiding komt omdat je vagina zich meer gaat reinigen.

3. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Had jij ook soms dat geelkleurige snot (lekker vies om te schrijven)?
    Soms voel ik het gewoon.............

Liefs Wendy.

4. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Ik heb het mn hele zw. schap al, nagekeken door gyn. of het evt. een schimmel was maar dat was niet zo, komt vaker voor ;)

5. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Soms maak ik me zorgen hoor! Maar dat zal er wel bijhoren.

6. Misoh

Misoh Bekend lid

Hoort erbij zeggen ze. Bij mij is het een paar weken heel heftig geweest. Inderdaad meestal helder en soms een beetje wittig. Als het opdroogt lijt het wat gelig in je onderbroek. De vagina is nu beter doorbloed en er wordt meer vaginaal slijm aangemaakt. Is best lastig. Heb in het begin me ook zorgen gemaakt over een schimmelinfectie ofzo, omdat het zoveel was. Zolang het niet ontzettend jeukt en het reukloos is, is het 'normaal'.

Om te voorkomen dat je een schimmelinfectie krijgt kun je het beste geen inlegkruisjes dragen (dit gaat broeien, en zo vermenigvuldigd de schimmel zich) en daarnaast als het even kan katoenen ondergoed. Het risico op een schimmelinfectie is n.l. verhoogd tijdens je zwangerschap.

Het voelt wel raar als het eruitloopt... het heeft aan de andere kant ook wel z'n voordelen. Als je je tenminste goed genoeg voelt om sex te hebben. Je hebt dan in ieder geval een voldoende vochtige vagina...

7. joyce

joyce Bekend lid

dat klopt wel dat als het opdroogt dat het een beetje geel is

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Ik had er in het begin ook last van..
    De afgelopen dagen steeds minder..

Kuss Kiss

9. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Yep herken het, bij alle drie mijn zwangerschappen....hoort er echt bij meid....en bij mij werd het naarmate de zwangerschap vorderde alleen maar erger...lang leve de alldays!

10. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Welkom bij de club van zwangeren. Helaas, het hoort erbij. Zodra het gaat irriteren moet je het wel even laten nakijken. Kan een schimmel zijn. Schrik niet, dat is ook te verhelpen en kan geen kwaad. En inderdaad, de afscheiding kan nog erger worden.
    Sluit me verder aan bij het verhaal over inlegkruisjes. Dat wordt mij ook altijd afgeraden, ook als het nog geen schimmel is.

Succes!

Share This Page