zwanger en paardrijden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af of hier ook mensen zijn die paardrijden en hoelang jullie nog hebben door gereden.
    ik ken namelijk hele verschillende verhalen, mijn buurmeisje reed nog tot 30 weken door terwijl een collega gelijk al stopte.

Ik heb namelijk 2 paarden die ik niet al te lang stil wil laten staan

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Doen waar jij je goed bij voelt ! Ik heb tot 20 weken gereden, wel op een heel braaf paard !
    Ik zou nu alleen niet meer willen vanwege de bekkenpijn maar ook omdat ALS ik val de baby hier ook echt last van kan hebben..

3. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ik had nog wel willen door rijden, naar kon niet ivm hg. Manlief vond het niet zo fijn idee. Toen besloten tot 12 weken te rijden en daarna aan de longe te gooien!

Doen waar je je goed bij voelt! Hier nogal jonge frisse paarden, maakt ook verschil.

4. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    bij mn eerste zwangerschap gereden tot 38 weken dacht zelfs als ik nou ff een galopje trek zonder zadel breken mn vliezen misschien wel :$ was het zo zat!
    helaas dat gebeurde niet en prettig was het ook niet :D
    maar goed het was mn eigen paardje een echte lieverd die ik al 15 jaar heb.
    nu helemaal niet gereden maar dat komt omdat ik vanwege en gaar stuitje(door de vorige bevalling) niet meer kon rijden.
    doen wat je zelf denkt dat goed is

5. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ligt ook aan de paarden denk ik! Ik Ben van plan zo lang mogelijk te blijven rijden op mijn knappe jongen...Maarja ik heb een van de braafste paarden ooit.

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik rijd al vanaf dat ik zwanger ben niet meer.
    Maar heb geen rijpaard.
    Heb wel tot 29 weken nog met de sulky en mijn mini paardjes gereden 1tot2 keer per week.

7. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik kan nog niet helemaal mee praten want ik hoor morgen of ik een tp heb van mijn eerste icsi! Maar om deze reden kan ik al even ( 2 weken) niet paardrijden.
    Ik hoop dat ik er over 1.5 week weer op kan krabbelen.

Ik wil blijven rijden tot mijn lichaam aangeeft dat het niet meer lukt. .

8. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Ik heb bij de erse doorgereden tot 22 weken, toen ben ik er af gevallen en ben ik er ook niet meer op gegaan. Ik heb me echt nog nooit zo rot gevoelt als toen. Gelukkig was alles ok en heb ik een gezonde dochter.
    Bij deze zwangerschap doorgereden tot 20 weken.. Terwijl het rijden eigenlijk nog heel fijn ging maar ben nu met een goed gevoel gestopt ipv met een val zoals de eerste keer.

9. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Bij de eerste tot 22 weken gereden en toen gestopt. Vond het niet fijn meer, kreeg harde buiken. Ik rij als bijbaan een aantal paarden voor een prive stal zowel zadelmak maken als doorrijden. Ben met de 3 jarige toen met 14 weken gestopt omdat ik er met opstappen bijna naast lag.
    Nu ben ik nog aan het rijden maar alleen mijn wedstrijdpaard nog die ken ik goed ook al is ze niet altijd betrouwbaar. Moet zeggen dat ik het nu al wel minder prettig vind worden. Ze kan soms aardige bokkensprongen maken en merk toch dat ik wat balans mis dan.
    Ben haar nu aan het afbouwen en ze gaat van het voorjaar met de fokmerries mee de wei op zodat ze in het najaar weer aan de bak kan. Een half jaartje rust. de 3 jarige pak ik alleen nog aan de longe er werkt nog iemand daar op stal dus die blijft ze dan rijden.

Doe waar je je eigen goed bij voelt. Als je brave paarden hebt en je hebt er geen last van gewoon lekker rijden. Anders evt. iemand zoeken die ze 1-2 keer in de week op jou niveau wil rijden en dat jij ze de rest longeerd. Als een paard 2-3 keer in de week werkt behoud hij zijn spieren en conditie hoeft niet perse 6x in de week aan de bak.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zodra ik zwanger ben stap ik niet meer op m'n paard. Ivm voorgeschiedenis en m'n man verbiedt t me.

11. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop ook zolang kogelijk door ye rijden, maar eerst koet het hartje nog even gaan kloppen.

Deel Deze Pagina