Lijkt wel of m'n conditie achteruit gaat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisacar, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisacar

    lisacar Actief lid

    Ben benieuwd of anderen dit ook hebben of herkennen.....

    Ik sport 2x per week en merk sinds deze week dat dit lastig begint te worden. Ben sneller uitgeput, minder flexibel en toen ik gisteravond om 9 uur thuis kwam, was ik doodop en ben ik direct naar bed gegaan.

    Voor m'n gevoel ben ik nog maar net zwanger en kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat hierdoor m'n conditie achteruit gaat?? Best wel jammer, want ik vind sporten altijd een heerlijke afleiding.
     
  2. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik kan je wel vertellen hoe ik dit ervaar;

    Hoe verder je bent hoe minder je conditie word! Het kan misschien bij elke zwangerschap anders zijn, maar ik vind het toch ook wel moeilijk.

    Ook de standaard dingen die je doet buiten sporten om. Bijvoorbeeld gewoon fietsen word zeer lastig. Ik heb er in ieder geval problemen mee om een beetje op tempo te blijven fietsen. Vooral omdat de kleine in de weg ligt met fietsen/lopen.

    Succes ermee ;)
     
  3. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Je kunt vooral de eerste 3 maanden erg moe zijn. ik had dit in ieder geval wel. Voor mijn zwangerschap liep ik altijd 3x per week hard, maar daar had ik de eerste 3 maanden echt geen puf voor. Lag geregelt rond 21.30 in bed en daarnaast ook erg misselijk geweest.

    Na de eerste 3 maanden ging het weer steeds beter. Kreeg weer meer energie en zin om dingen te ondernemen.

    Nu het einde nadert merk ik dat het weer zwaarder wordt. Niet alleen zit die buik in de weg, ook begin ik weer erg vermoeid te raken.

    Vergeet niet dat jouw lichaam hard werkt om je kleintje te laten groeien, dus dat er wat verandert is helemaal niet raar. Ik zou zeggen luister goed naar je lichaam en gaat het niet, dan gaat het niet!
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Hey lisa....

    Ik heb zelf een aardige conditie, maar tegenwoordig als ik 2 trappen oploop ben ik al buitenadem, en heb ik even nodig om bij te komen... terwijl ik eerst 10 trappen op kon rennen, als je begrijpt wa tik bedoel....ik denk dat het er gewoon bij hoort....ik hoop alleen niet dat na de 9 maanden mn hele conditie is verdwenen....

    gr.sarah
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ja hier ook hetzelfde, helemaal buiten adem als ik de trap op ben gelopen. Nou ik ren de trap ook meer op, maar mn conditie gaat zeker achteruit ja.
     
  6. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Het weekend zijn we in de Ardennen geweest, merkte ook goed dat mijn conditie iets minder was.

    En ik ben ook nog steeds erg snel moe, ga s ávonds om 9 uur mijn bed in.
     
  7. lisacar

    lisacar Actief lid

    Ja, gek is dat he? Ik ben normaal gesproken een echt nachtbraker, maar ou nu ook het liefst elke avond rond 9 uur naar bed gaan. Heb nog nooit zoveel geslapen als deze afgelopen maanden. En het gekke is dat je niet echt uitgerust raakt, hoeveel je ook slaapt.

    Dus als ik het goed begrijp zal na de magische 3 maanden de vermoeidheid afnemen. Maarja, dan zul je zien dat de buik in de weg gaat zitten. Denk dat de sportieve prioriteiten maar een tijdje op een laag pitje moeten, komt later wel weer goed.... hoop ik....
     
  8. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik ben mijn hele zwangerschap nog niet weer binnen geweest bij de sportschool, de 1e 4 mnd was ik erg moe en sliep erg slecht waardoor mijn energie beneden 0 was en nu ook eigenlijk is gebleven, ben nu wel energieker dan de 1e 4 mnd maar puf om te gaan sporten heb ik niet, ik kom nu net de dag redelijk door(ik werk ook nog 4 dagen per week 6 uurtjes per dag in de zorg dat kost ook de nodige energie)
    Ik hoop na de bevalling dat het weer bergopwaarts gaat met sporten en de conditie, na mijn eerste heeft het ook lang geduurd voor ik weer een beetje mens was met conditie.
     
  9. lisacar

    lisacar Actief lid

    Jeetje, dat klint niet erg hoopvol voor mij, was er al een beetje bang voor dat dit er gewoon bij hoort. Ga het vanavond maar weer eens proberen. Ben nu al weer behoorlijk moe en zou het liefst thuis op de bank willen liggen en m'n lieve vriendje vragen of hij wat te eten wil maken. ....

    Ik werk 5 dagen per week fulltime en merk dat ook dit steeds lastiger gaat worden........
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nou ik heb er ook last van, dacht ook dat het aan mij lag. Maar dat is gelukkig niet zo ;) Het fietsen naar mijn werk is echt vreselijk :x En met andere dingen kan ik het ook heel erg merken. Ook is mijn evenwicht niet meer wat het geweest is....
     
  11. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, mijn aurobic lerares is 5 maanden zwanger en geeft gewoon nog les, ik ben gewoon te moe. Ik doe nu wel thuis oefeningen op de step en wil van het weekend weer beginnen met sporten, ik begin er een beetje uit te komen, maar de afgelopen weken was ik zo moe (arme vriend :oops: ), ik kon niet eens het huishouden doen!
     
  12. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb er ook last van...dacht ook al dat dat aan mij lag...hahaha
    Ik werk nog 40 uur in de week maar kan niet wachten tot het 16.00u is iedere dag...lekker snel naar huis...thuiskloffie aan....en lekker op de bank hangen.....
     
  13. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb nu vooral van die aanvallen van totaal uitgeput zijn...
    De eerste drie maanden vielen eigenlijk wel mee.
    Wel ben ik heel erg snel buiten adem, en loop ik soms te snakken naar
    een beetje lucht.
     
  14. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi,

    Hier ook een erg vermoeide zwangere dame. En dat is iets wat ik niet echt ken....moe zijn! :(
    Heb altijd een erg goede conditie gehad en nu lijk ik wel een oud mens.
    Best vervelend, zeker omdat ik niet stil kan zitten en dat nu toch echt moet doen op zijn tijd.
    Ik hoop echt dat dit weer snel voorbij is; want het is niks voor mij!!

    Groetjes Angela
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hier nog ene... Voorheen 1 bonk energie, nu na 2 trappen bekaf.
     
  16. Kimmie

    Kimmie Lid

    25 okt 2005
    10
    0
    0
    Bodegraven
    Hoi,

    Ik ben nu ruim 4 maanden zwanger en nog steeds erg moe. Ik moet mijn energie echt over de week verdelen. Als ik op een dag te veel doe, dan lig ik de volgende dag de hele dag op bed van vermoeidheid.

    Ik had verwacht dat het na de drie maanden beter zou gaan, maar niet dus. Vind het vooral vervelend voor mijn partner omdat ik nu weinig in het huishouden doe.

    Gelukkig kan ik er aan toegeven omdat ik niet fulltime werk.

    Wat betreft sporten: 1 avond in de week doe ik Bodybalance (aangepast programma) en 1 avond in de week zwangerschapszwemmen (erg lekker).

    Tot nu toe gaat dit prima.

    Succes met jullie vermoeidheid!
    Groetjes van Kim
     
  17. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ook ik herken het helemaal, alhoewel het bij mij sinds deze week (de 12 weken zijn voorbij?!) wel weer iets beter gaat. Ben in ieder geval niet meer zo extreem moe.

    Ik hoop dat het jullie ook snel beter zal vergaan.

    Groetjes,
    Ramona
     
  18. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Klinkt allemaal heel herkenbaar.
    Was de eerste weken heel heel erg moe. Sinds 1 week gaat het iets beter.
    Maar een trap op lopen is vreselijk, sta boven naar adem te happen. Laat mij maar gewoon 1 of 2 kilometer lopen dan 2 x 1 trap.

    :rolleyes:
     
  19. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    het is de laatste dagen extreem achteruit gegaan weer....ik benheel moe...de gedachte dat ik twee trappen op moet om naar mn bed te komen vind ik al vermoeiend....sta dan ook echt ff uit te puffen....

    een tijdje lopen vind ik niet erg....van lopen word ik nooit vermoeid...maar actief bezig zijn in huis...of wat dan ook....ik zit nog op school, en moet dan leren voor toetsen....dit vergt erg veel energie...als ik dan opsta zie ik allemaal sterretjes ...

    ik hoop wel dat dit gauw verdwijnt want ik begin het nu toch wel irritant te vinden...ook voor mn vriend is het niet zo leuk...!!

    gr sarah
     

Deel Deze Pagina