Sterke kinderwens..maar een prolactinoom

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinder1981, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joy81

Joy81 Lid

29 mei 2011
    8
    0
    0
    Hoofddorp
    @Kelly001: Op zich valt de teleurstelling dat het nu niet gelukt is wel mee, alleen begin wel na te denken over als het steeds niet zou lukken wat dan. Ik weet niet precies wat de normale waarde van prolactine is. Nu was ik vorige week bij mijn endocrinoloog en bleek dat mijn waarde weer gestegen was. Dit kan komen door de hormonen die ik spuit voor de iui, maar ook dat het gewoon weer slechter is geworden. Ik moet nu volgende week weer bellen en waarschijnlijk dat ik dan 2 tabletjes norprolac moet gaan slikken, hopelijk krijg ik dan geen last van bijwerkingen.

@Moefoe: wij zijn gelijk met iui begonnen, omdat het zowel bij mij als bij mijn vriend niet goed was. Ik heb eigenlijk geen last van bijwerkingen van de norprolac. Het is inderdaad een heel geplan. Ik heb gelukkig flexibele werktijden en kan tussen half zeven en tien beginnen. Dus op de dagen dat ik echo's heb (die zijn in ons ziekenhuis altijd tussen 8 en 9) begin ik gewoon later. Hebben ze op mijn werk er ook niet zoveel last van.

2. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hoeveel mg norprolac nemen jullie in??
    Ik zelf moest de eerste 3 dagen 25mg en dan weer 3 dagen 50mg en nu ben ik bezig met 75mg.
    wanneer kregen jullie voor het eerst weer een bloedtest om te kijken naar jullie prolactienewaarde.
    Ik slik het nu al ongv. een maandje wil zelf over 2 weken een bloedtest vragen. of is dat nog veelste vroeg?

3. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi,
    bij mij is het zo gegaan:
    15/07/2011 Start Norprolac
    24/11/2011 Bloedprikken
    6/09/2011 Bloeduitslag 0,45:)
    12/09/2011 Eindelijk ongesteld
    27/10/2011 Bloedwaardes goed
    16/11/2011 Ongesteld geworden (dpo slechts 4 dagen):x
    30/11/2011 Besloten start Clomid!!!

Ze zeiden toen we begonnen met de Norprolac dat het ongeveer een half jaar kon duren dat de ongi kan terug komen.
    Mijn dokter vond het dus redelijk snel.
    We hebben wel echt even voor moeten vechten om met de Clomid te kunnen beginnen. Omdat we officieel geen half jaar hebben afgewacht.
    Fijn weekend!

4. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Moefoe: Is wel fijn dat je aan de clomid kan beginnen.

Mijn nod is op 17-12 nu maar hopen dat ik wel netjes op tyd ong wordt. verder is mijn melk vloed uit borsten veel en veel minder geworden. nu maar hopen dat we snel zwanger zullen zijn.

5. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    He Kelly hoe is het? Hoe is je NOD verlopen?

Hier nog niet zo veel te melden. Ik had toch goedgekeurd gekregen dat we met clomid konden beginnen? Nou de dag daarna had ik een afspraak met de endocrinoloog en die zei: de Norprolac verhogen naar 150 mg. Maar daar was ik het dus niet mee eens! Ik heb moeten praten als brugman. Op een gegeven moment zat ik tussen de endocrinoloog en de gynaecoloog in! De een zei dit de ander zei dat. Vroegen ze via mij de ander te bellen. Zodat ze konden overleggen.
    En toen waren ze het uiteindelijk met elkaar eens ( we vinden het prima dat je met clomid begint.) en nu moet de endocrinoloog die mij in eerste instantie behandeld heeft ook nog haar zegje doen. (Die was namelijk uit de running omdat ze ziek was.)
    Dus al met al weet ik het nog niet voor de volle 100 %. Maar ik denk wel dat de kans groot is dat ik toch clomid krijg voorgeschreven. Ik zou zo opgelucht zijn als dat zo is. Eerst zien dan geloven. Als het goed wordt gekeurd zou ik er in februari mee kunnen beginnen.

De reden trouwens dat ik geen verhoging wil van de Norprolac is dat de Norprolac een wisselwerking heeft met een chronisch medicijn dat ik moet slikken en dat de bijwerkingen niet mild zijn. Vandaar.

Het je al weer moeten bloedprikken? En is je prolactine naar beneden gegaan?

Hele fijne oud en nieuw een mooi uiteinde en natuurlijk dat we allemaal zwanger mogen worden het aankomende jaar.

Liefs Moefoe

6. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Sorry en ik bedoel natuurlijk ook hoe is het met de rest!!!!!!!!!!
    Ik ben benieuwd. Het was niet mijn bedoeling om jullie te vergeten.

7. Mienke

Mienke Lid

28 jun 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej Allemaal,
    Alweer een hoop nieuwe verhalen erbij, ik moet echt wat vaker kijken op de site.
    @Kelly, Misschien ga ik wel dingen beantwoorden die allang beantwoord zijn. Ik heb ook een poos Norprolac geslikt, zelfde hoeveelheid als jij (ondertussen ook al Parlodel en Dostinex) maar bij mij dalen de waardes meteen enorm bij alle drie de medicijnen. Toen ik door mijn zwangerschap moest stoppen met Norprolac was m´n prolactine meteen weer 500! en na een paar weken medicijnen 2,2.
    Toen ik in het begin starte met Norprolac stopt de melk aanmaak vrij snel en ik werd na 2 maandjes alweer ongesteld.
    Is het bij jou ook bekend waar de verhoogde Prolactine vandaan komt?

Verder gaat het met mij erg goed, alweer 26 weken zwanger en ik voel me ook prima. Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen, maar gelukkig is een keizersnede niet nodig.

Groetjes Mienke

8. Joy81

Joy81 Lid

29 mei 2011
    8
    0
    0
    Hoofddorp
    hoi Allemaal,

@ Kelly, ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!! Dat geeft ons weer hoop op een goede afloop.

Het is even stil geweest van mijn kant. Zijn nu net begonnen met de tweede iui poging, nadat we vorige maand niet mochten. Ook was mijn prolactine niveau nog steeds te hoog en moet ik nu 150mg Norprolac per dag slikken. Heb momenteel geen last van bijwerkingen en ben daar wel erg blij mee. Moet wel zeggen dat ik het steeds moeilijker vind om te horen dat mensen zwanger zijn. En hoor ik nogal vaak omdat ik op een afdeling personeelszaken werk..
    Ik blijf hoop houden en 30 van de 31 dagen gaat het ook prima met me, alleen af en toe even een dipje.

Hoop voor iedereen dat 2012 een vruchtbaar jaar wordt!

Groetjes,
    Joyce

9. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Gefeliciteerd Kelly!!!:D

Deel Deze Pagina