Sterke kinderwens..maar een prolactinoom

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinder1981, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand Nog nieuws? Is hier Zo stil..

2. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meiden,

Het is inderdaad een beetje stil hier, maar ik moet namelijk wat meer rust houden, (beetje overspannen). Dus echt veel op het forum zitten geeft niet veel rust, ik lees nog wel mee hoor. Maar ik doe het rustig aan. Heb ook een paar dagen niet getempt.
    Ik heb nu wel de afspraak binnen voor de MRI, dat is half april.
    En mijn medicijnen zijn verhoogd, dus ik verwacht ook een verhoging van de prolactine. Ik hoop echt dat ze wat medicijnen voor me hebben die het kunnen verlagen.
    Hoe is het met jou??

Groetjes Moefoe

3. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hallo,
    topic-starter hier!

Ik ben lang stil geweest, wel regelmatig meegelezen.
    Het is fijn om te weten dat je niet alleen in het schuitje zit..

Tevens wilde ik iedereen een hart onder de riem steken, ik heb goed, zeer pril, maar goed nieuws....

Ik ben zwanger!
    Dus geef de moed niet op als je een prolactinoom hebt..ik ben acuut gestopt met de parlodel en vlg week moet ik naar de endocrinoloog.
    En dan nu maar duimen, afwachten, goed eten, veel slapen en blijven duimen dat alles goed zal blijven gaan....
    Ik duim ook voor jullie allemaal!!

Groetjes,
    Vlinder1981

4. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Wouw!!!
    Dat is echt fijn om te horen, wat een nieuws!
    Van harte gefeliciteerd. Hoe lang zijn jullie nu in totaal bezig geweest?
    Geniet van je zwangerschap!!

Groetjes Moefoe

5. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    En nog even een vraag: wat waren jou cyclussen?

6. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soooo goed nieuws!! Hou ons op de hoogte hè! Fijn deze berichten. Ben ook benieuwd hoe lang je parlodel hebt gebruikt en wat je prolactinegehalte was.

7. echo

echo Lid

20 mrt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben 29 jaar, in juni 2010 ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens. Sindsdien geen menstruatie meer gehad. In januari naar huisarts, afgelopen week te horen gekregen dat in een prolactinoom heb. Ben ondebehandeling bij fertiliteitsarts. Heb het medicijn Norprolac gekregen en moet over 4 weken terug komen.
    Nu had ik tijdens mijn afgelopen poli-bezoek een aantal vragen over het prolactinoom, maar arts zei dat ze dit allemaal niet wist en eerst werking van medicijn maar eens af gaan wachten, ik kom toch voor kinderwens??
    Ik werk zelf ook in ziekenhuis en vind het eigenlijk een beetje raar dat ik niet wordt doorverwezen nar endocrinoloog. Ik begrijp dat jullie hier wel allemaal zijn geweest?? Moet er niet verder onderzoek gedaan worden naar zoiets??
    Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen?

8. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, ik was bij een fertiliteitsarts. Ze hebben daar bloed onderzocht en bleek verhoogd prolactinegehalte. Ze heeft me toen doorverwezen naar internist, omdat daar meer kennis over hormoonhuishouding is. Raar dat de arts je ook nauwelijks info geeft, niet netjes. Ik heb zelf parlodel gekregen en moet morgen op controle. Ben benieuwd. Slik t nu 6 weken.

9. echo

echo Lid

20 mrt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1987: Ben jij nu alleen onder controle van internist of toch ook bij fertiliteitsarts?
    Heb zojuist mijn afspraak over 4 weken verzet van fertiliteitsarts naar gynaecoloog, hoop dat ik van hem wat wijzer wordt......

10. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hallo Echo,

Welkom hier, :)
    Ik heb zitten mee lezen en ik vroeg me af hoe ze er achter zijn gekomen dat je een prolactinoom hebt? Heb je dan ook een MRI scan gehad? Ik ben bij een endocrinoloog onder behandeling. Maar heb pas net het eerste gesprek gehad, en wat bloed onderzoek. En 15 april krijg ik een MRI. Wat ik alleen niet snap is waarom je naar een gynaecoloog gaat, niet om je aan te vallen hoor:D, maar die is er toch voor als je eierstokken niet goed zijn of zo. En jij hebt toch te veel prolactine? wat kan de gynaecoloog precies voor je doen ?
    Ik ben benieuwd. Vraag me nu ook af of ik bij de goede arts onder behandeling ben?? :(
    Groetjes Moefoe

11. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, fertiliteitsarts heeft me naar internist doorverwezen. Mocht mijn hormoonhuishouding weer goed zijn en menstruatie blijft uit, moet ik weer naad fertiliteitsarts.

Vandaag bij internist geweest. Parlodel heeft gezorgd dat mijn prolactinegehalte nu0,52 is. Dit is goede waarde dus menstruatie zou weer terug moeten komen. Als dit over6 wkn nog niet is, moet ik weer terug naar fertiliteitsarts. Dan moet er verder onderzoek komen.

Ik vroeg om clomid, maar internist schrijft dat niet voor. Dat zou volgende stap bij fertiliteitsarts kunnen zijn.

6 wkn afwachten dus... Lang..

12. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    @iedereen:

Bedankt voor de reacties!
    Ik heb van juli tot september Dostinex geslikt, na 6 weken kwam mijn cyclus weer op gang.
    Toen ik bij de endocrinoloog aangaf een sterke kinderwens te hebben moest ik switchen naar parlodel.
    Daar ben ik in september dus mee begonnen..
    Mijn cyclussen zijn vanaf augustus (eerste keer in 10 maanden dus) zo tussen de 28 en 30 dagen geweest en vanaf december echt 29 dagen.
    Vanaf januari zijn we gestart met ovulatietesten, veel ingeslagen bij sensitest.nl en uiteindelijk 2 rondes "geklust" mbv de ovutest.

Het is nog zo pril en onwerkelijk maar ook erg hoopgevend voor meiden in dezelfde situatie.

Toen bij mij door de gyneacoloog de prolactinoom werd geconstateerd heb ik op eigen initiatief gevraagd om een endocrinoloog! Ik moest terug naar de huisarts die een brief voor mij zou schrijven.
    Ik ben zelf op zoek gegaan naar een goede arts en ben toen naar Breda gegaan.
    Ben uiterst tevreden over dokter van Thiel.
    Vrijdag aanstaande ga ik weer terug om te vertellen dat ik zwanger ben.

Ben nu dus gestopt met de parlodel dus wordt ik goed gecontroleerd hoe het vergaat met de prolactinoom.

Blijven duimen!!

Groetjes,
    Vlinder1981

13. echo

echo Lid

20 mrt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Moefoe: Ben door huisarts doorgestuurd naar fertiliteitspoli ivm uitblijven menstruatie na stoppen pil en kinderwens. Door fertiliteitsarts verschillende bloedonderzoeken uitgevoerd en hieruit bleek verhoogd prolactine (3x toegestane waarde) Heb inderdaad MRI gehad en daaruit blijkt micro prolactinoom (< 1 cm, macro = > 1cm) Nu dus Norprolac voorgeschreven gekregen en afwachten of menstruatie op gang komt.
    Ik hoop dat mijn vragen 12 april door gynaecoloog beantwoord kunnen worden en anders ga ik verwijzing naar endocrinoloog vragen.

@1987: Fijn dat prolactine is gedaald en nu maar hopen dat cyclus op gang komt!

@vlinder1981: GOed om te lezen dat je zwanger bent! Geeft ons allemaal toch een beetje hoop!

En ben zo blij dat ik een forum heb gevonden, want over prolactinoom is toch niet zo veel te vinden op internet!

14. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand Nog nieuws?

15. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    @ echo, ja ik vind het ook heel fijn om met andere meiden er over te kunnen hebben. Zo hebben we veel steun aan elkaar. Zeker nu dat goede bericht van vlinder, dat ze zwanger is.:D

@ 1987, echt fijn dat je prolactine is gedaald.

@ vlinder, hoe gaat het nu met je?

Met mijzelf gaat het weer stukken beter. Maar mijn medicijnen zijn dus wel verdubbeld. :x. Heb vanmorgen met de ass. internist telefonisch contact gehad. En verteld van de verdubbeling. Wij verwachten allebei een verhoging van de prolactine, dus als ik over 2 weken die MRI heb moet ik weer bloed prikken.
    Verder vertelde ze me de uitslagen van het bloedonderzoek. Alles was goed behalve de prolactine. Die was verhoogd van 0.92 naar 1.10. Dat is wel balen.
    En de volgende afspraak is waarschijnlijk met een "echte" endocrinoloog en niet met een assistent. Ze vond het te specifiek worden.

Verder vind ik alles zo lang duren. En lijkt het nog zo`n lange weg.
    Als buitenstaander, lijkt er van alles te gebeuren (bloedonderzoek afspraken e.d. ) maar als je zelf in het proces zit duurt het al lang als je een afspraak hebt over (pas ) 2 weken!

Maar ja, geduld is een schone zaak. En dat nieuws van vlinder houd me positief!:)

16. anne85

anne85 Niet meer actief

hoi meiden,

Ik heb een verhoogde waarde prolactine maar net iets boven de afkapwaarde van 500 aldus gyn.. ik moet binnenkort weer terug om te laten prikken, overigens heb ik wel een cyclus.. dus ongi en eisprong de laatste drie maanden. Dus waarschijnlijk kan het niet veel kwaad... echter ben ik nog niet zwanger, heeft prolactine buiten het hebben van een cyclus hier ook invloed op? Verder heb ik last van melkafscheiding uit mijn tepels, jullie ook?

liefs

17. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moefoe. Ik herken je opmerking over het gevoel dat het zo lang duurt! Ik kijk elke keer uit naar mijn afspraak. Nu pas in mei.. Ben al 9 mnd bezig en nog lijkt het niet op te schieten. Ze onderzoeken nu 1 mogelijke oorzaak, maar k wil niet op een paard wedden, maarja..
    @anne85 ik had een x last van melkafscheiding. 'meestal is probleem van te hoge prolactine dat je geen eisprong krijgt...

18. anne85

anne85 Niet meer actief

ok nou dan heb ik geluk dat ik wel een eisprong heb, ik loop al wel bij de gyn.. 22 april weer laten prikken, spannend!! Duurt het zwanger worden bij jullie wat langer, of stellen jullie het uit door de medicatie??

19. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik Wil zwanger worden maar Heb al 8 jr geen eisprong.. medicatie in de hoop dat Ik een menstruatie en eisprong krijg

20. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Nee, wij stellen het ook niet uit. Wij willen dolgraag een kindje. En bij mij heb ik te veel prolactine omdat ik een medicijn moet slikken waar ik niet onderuit kom. Ik ben een half jaar gestopt met dat medicijn en dan komt mijn cyclus na een tijdje ook weer braaf terug. Maar ik kan niet zonder dat medicijn. Vandaar de endocrinoloog.:)

Deel Deze Pagina