Hee echO, Herkenbaar. Gister begonnen met clomid. Mijn menstruatie hebben ze opgewekt met primolut. Op dag 3 van de menstruatie begin je met clomid. Dit silk je 5 dgn. Het Moet de eisprong opwekken. Je hebt ook verschillende dosis. Ik begin met 50 mg... Ben benieuwd..
oehh spannend ineke, deze maand meer dan andere maanden je best gedaan Jij hebt dus ook een verhoogd prolactine gehalte, slik je ook meds? En al lang bezig... Ik hoop volg week mijn ik moet goed mijn best doen dagen te hebben..hihi nou morgen weten we meer
oh sorrie ik weet het al weer jij slikt ook wat en hebt al een kindje toch sorrie lang geleden die berichtjes en dan zakken de namen enzo wel een btje weg.. nou mijn duimen draaien voor jouw morgen, laat het maar weten! liefs
YES YES YES YES YES!!!! heb staan springen en dansen door het huis! Na ruim 3 jaar gedoe een positieve test in mijn handen!!!! YES YES YES YES YES (en oh jee, want eng! oh nee, leuk. oh nee, eng. oh nee, leuk. enz. enz. enz. hahahaha) enneh Anne: begrijp ik wel hoor, weet ook niet alle namen. Maar heb inderdaad afgelopen half jaar medicijnen geslikt, nu waren alle waardes eindelijk weer goed (begon met prolactine 2.12!). En heb inderdaad al een zoontje van 4,5 en heb de afgelopen ruime 3 jaar geprobeerd nog een tweede te krijgen en heb daar helaas alleen 2 miskramen door gekregen. Dat maakt nu dus wel extra spannend, maar ik moet er voor mezelf maar even vanuit gaan dat het goed komt! groetjes
@Ineke: ohhhhhhwwwww jeuhjjj!!!!! goed nieuws hier, eindelijk!!!! gefeliciteerd joh!!! het is allemaal wel spannend, maar probeer niet alleen bang te zijn maar ga ook genieten! hou ons op de hoogt!
oh wat fantastisch nieuws had je al symptomen voor de tijd?? Echt spannend jippie!! (leef mee) @ 1987 hmm weinig activiteit klinkt niet zo goed.. waarvoor zou er activiteit moeten zijn, ei?? liefs
hallo, jaaa voor een eitje. groei van de follikels, maar ook nu op cd15 is er geen groei te zien. alleen het bms is gegroeid. ik heb maandag de laatste echo en anders gaan we verder met 100 mg clomid. ben benieuwd. wat mij betreft kunnen ze mijn menstruatie weer gaan opwekken. deze dosis slaat toch niet meer aan.
hmm vervelend zeg.. op naar de volgende ronde dan maar.. ik zit nu op dag 20 van mijn cyclus... ik voel al drie dagen lang rechts steken alsof ik een eisprong krijg ofzo (tenminste dat denk ik) spannend ik wil graag dat het deze ronde eens lukt
hey dames ben even weg geweest maar weer bij gelezen en jaa toch wel weer goed nieuws en hoe @ ineke GEFELICITEERD wat goed heerlijk, voel je je goed? en idd wel genieten hoor @ anne wat fijn dat het weer gezakt is wat kan je je dan fijn voellen he dat je het allemaal niet voor niks doet zelf gaat het denk ik ook wel weer goed ik mag volgende week weer bloed prikken maar denk dat het wel weer gezakt is ben namelijk zondag ongesteld geworden teminste een beetje heb 2 dagen donker verlies gehad gisteren wat slijm en vandaag helder slijm met wat bloed maar ook niet veel sorry voor de details maar normaal had ik dit nooit herkennen jullie dit ook? liefs
hoi allemaal hier gaat het gelukkig nog steeds goed. Mijn lijf reageer heftig op de zwangerschap, dus dat is altijd een goed teken. Aanstaande dinsdag mag ik al naar het ziekenhuis voor een echo (wat dat betreft geluk dat we in de medische molen zaten, anders had ik daar nog heel wat meer weekjes op moeten wachten!!!)Ik ben heel blij maar ook angstig tegelijk, omdat ik al meerdere miskramen heb moeten verwerken. Probeer toch maar positief te blijven en mijn gevoel te volgen. Dat zegt namelijk eigenlijk wel gewoon dat het goed zit... Maak me wel een beetje zorgen hoe het allemaal gaat lopen met het prolactine-gebeuren. Zal er dinsdag nog maar even goed naar informeren! Veel succes en sterkte allemaal met alle medicatie en zo! groetjes Ineke
Hallo allemaal Jawel, dan eindelijk een site gevonden waar wat meer informatie over dit onderwerp staat. Vandaag nog bij de neuroloog geweest en ik begon me af te vragen of ik misschien een uitzonderlijk geval ben, mee nee ´gelukkig´ niet. Veel herkenbare verhalen op deze site. Bij mij is bijna een jaar geleden een prolactinoom ontdekt, nadat ik al twee jaar niet ongesteld werd. Mijn wens is altijd geweest vroeg kindjes krijgen, en (zoals ik nu steeds te horen krijg) ik ben ook nog jong (25), maar dat wil ik nou ook juist zo graag. Van de vruchtbaarheidsarts doorverwezen omdat ik een mega hoog prolactine gehalte had. Er bleek inderdaad een tumor in mijn hypofyse te zitten (dan schrik je wel even) Nu ben ik aan de norprolac (zijn er mensen die daar ervaring mee hebben) voel me best goed, op een paar nare bijwerkingen na. Nu na een half jaar mocht ik weer voor een MRI en nou jah ze konden misschien een heel klein beetje verschil zien..... Ik (en mijn man ondertussen ook) wil dus echt heel graag een kindje, maar ik merk dat de artsen er maar weinig van weten. Volgens de internist is het erg gevaarlijk omdat m´n hypofyse dan nog verder opzwelt en verder krijg ik steeds te horen dat ik nog maar even af moet wachten (wachten!! ik wacht al 4 jaar) Ik ben wel heel benieuwd of mensen zich in mij verhaal herkennen, of misschien al veel verder zijn en tips hebben ofzo, het lijkt me erg prettig om dit te delen! Groetjes Mienke
Hoi Mienke Ik ben in januari bij de fertiliteitsarts gekomen omdat ik niet meer ongesteld werd. Daar ontdekte ze dus de hoge prolactine. Toen ben ik gelijk aan de medicijnen gezet (Parlodel, dus nee, ik heb geen ervaring met wat jij slikt) en daar werd ik erg naar van maar mijn prolactine kelderde echt naar beneden. Had mijn MRI pas toen de waarde al weer bijna normaal was, toen was er toch nog gezwel van 1 cm in mijn hersenen. Arts zei dat dat onder controle gehouden moest worden met medicijnen, en dat het soms verschrompelt met de tijd. Reden waarom ik Parlodel kreeg, is omdat je daar wel zwanger mee mag worden. Nou ja, als je zwanger bent moet je er meteen mee stoppen, maar ze zei dat de andere middelen helemaal slecht zijn voor een prille zwangerschap. Ook zei ze dat het gezwel tijdens een zwangerschap meestal redelijk stabiel blijft, en dat je na het hele gebeuren dat weer gewoon aan de medicijnen moet. Zoals je ziet heeft het bij mij goed effect gehad. Half mei gaf ze ons 'groen licht' wat betreft zwanger worden, en het was meteen raak! Gisteren de echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien! Ik mag nu verdere zwangerschap bij de verloskundige volgen, en hoef alleen aan de bel te trekken wanneer ik het idee heb dat er iets niet meer goed zit. Maar dat ik weer prolactine ga aanmaken is natuurlijk wél de bedoeling nu Nou, ik wens je veel succes met het verdere traject en vraag door! 25 jaar is nog jong, maar 4 jaar wachten is te lang! groetjes Ineke
Hej Ineke, Dank je voor je reactie, het is erg prettig de ervaringen van anderen ook een te horen. En super gefeliciteerd met jullie kleine wondertje dat op komt is!! Bij mij is het gezwel wel wat groter en ze kunnen nog niet echt goed zien dat het krimpt (gaat dit bij jou zichtbaar snel??) ik snap ook dat het iets is waar je voorzichtig mee moet zijn. Ik heb alleen het idee dat de endocrinoloog die ik heb geen flauw idee heeft wat ze er mee aan moet. Daardoor krijg ik er zelf ook niet heel veel vertrouwen in. Bij wat voor arts ben jij onder behandeling en ga je wel gewoon naar een standaard gynaecoloog? Heel veel suc6 met je zwangerschap en geniet ervan!! Groetjes Mienke
Hoi Allen, Ook ik heb eindelijk goed nieuws ik ben ZWANGER tweede maand parlodel (dus helaas niet het medicijn wat jij slikt Mienke..)Ik ben er mee gestopt nu.. hopelijk gaat alles goed, ben super onzeker en bang dat het misgaat. Mienke hopelijk ook snel voor jouw goed nieuws, hoe groot is jouw 'tumor' dan?? liefs
Hoi iedereen, Topicstarter hier..erg lang geleden dat ik hier ben geweest dus heb niet alles mee kunnen lezen. Wel wil ik diegenen die zwanger zijn geworden van harte feliciteren! Ikzelf ben nu 20 weken zwanger (na eerst dostinex maar na aangeven kinderwens parlodel) en voel me goed. 16 augustus moet ik terug naar de endocrinoloog voor meten bloedwaardes en eventueel inplannen MRI. Aan de hand van die waardes zullen ze mij ook vertellen of ik (voor heel even) borstvoeding mag geven of niet. Omdat borstvoeding de aanmaak van prolactine stimuleert heeft de arts het me eigenlijk al afgeraden maar ik wacht de uitslag van augustus even af.. @ Mienke: is het mogelijk voor jou om te schakelen naar parlodel of niet? En heb jij een micro- of macroprolactinoom? Groetjes, Vlinder1981