We zijn nu ietsjes meer dan een half jaar bezig om zwanger te worden. op zich klussen we altijd wel veel, zeker rond de vruchtbare periodes (heb dan gelukkig ook meer zin) nu vraag ik me af, hoe kan ik nog meer de kansen vergroten dat het lukt? ik ben wel bezig met temperaturen, maar dat is meer om te kijken wanneer ik zou kunnen testen. ovutesten heeft weinig zin, gezien we zo en zo een hoog libido hebben. en wie heeft er tips om een beetje de moed goed te houden? elke keer als ik ongi word is de teleurstelling gelijk zo groot dat ik zoiets heb: pff komt het er ooit nog wel van? iets minder mee bezig zijn probeer ik ook, maar is en blijft toch een grote teleurstelling
Meis je bent nog niet lang bezig voor een wonder. Geef het de tijd : heb er maar 1 zin voor : leef lach en geniet. Veel vrouwen doen er een jaar over , ja er zijn mazzellaars die meteen raak hebben. Artsen geven het vaak ook een jaar . En pech vogels zo als ik die nooit wondertjes krijgen.
ik weet het inderdaad, zeker bij jou lijkt het me vreselijk moeilijk... weet dat het bij mijn moeder ook 2 jaar duurde, maar die had ook vaak problemen enz qua cyclus ed... misschien moet ik inderdaad stoppen met vergelijken met anderen waar het per ongeluk lukt (zelfs ondanks anticonceptie) of direct bij de eerste paar rondes zit ook te twijfelen of het wel nut heeft om te tempen... weet nu ongeveer wanneer mijn eisprong is, mijn cyclus is ook netjes regelmatig... soms paar dagen eerder of later, maar dat is normaal...
Beckje@ Ik tempte nooit ! was ik er alleen maar meer en meer mee bezig . En idd heeft ook geen nut denk ik zelf. Met zwanger worden ben en blijf je bezig , maar 1 tip probeer ook de leuke dingen te blijven doen , hoe moeilijk ook. Idd moeilijk is en blijft het wel dat wij afscheid moeten nemen van het krijgen van een wondertje . Heb geen keus helaas .
ik begrijp je wel hoor, had dat rond die periode ook, zit nu zelf in ronde 9.. ik wacht even op mijn ongi, dan ga ik naar ronde 10.. ben benieuwd, hoop dat het raak is maar heb een hard hoofd erin, en ben ook erg regelmatig.. ach het kan gewoon een jaar tot anderhalf jaar duren!!! dat houd ik maar even in mijn achterhoofd, ik ga me dr niet meer zo druk om maken, dan krijg je echt spijt! succes en hoop dat je snel zwanger mag worden
thnx voor de tips ik ga ook proberen zo veel mogelijk leuke dingen te doen, lekker uit met een vriendin van me naar een festival binnenkort enz. verplicht klussen doen we ook niet aan, houden het gelukkig wel leuk denk dat ik ook maar ga stoppen met tempen... scheelt toch weer denk ik
@ beckje: inderdaad, ben zelf ook gestopt met tempen als je lekker geniet, en geniet van je mannetje, genoeg sex hebt samen, komt het echt wel goed !
Ik zou alleen tempen als je het zelf prettig vind als je toch regelmatig bent en regelmatig sex hebt, heeft het verder idd weinig zin. Alleen als het over een half jaartje nog niet gelukt zou zijn is het goed om je kaartje(s) mee te nemen naar een arts om ze te laten zien. Wij hebben 20 rondes gedaan over ons eerste wondertje, onderzocht en bij beide alles goed.. Ik ging vaak uit met vrienden als ik ongesteld geworden was even lekker ontspannen zonder verantwoordelijk heden genieten en dat glaasje wijn drinken waar wat ik me anders niet toestond. Ik hield ook in mijn achterhoofd dat het bij best veel stellen niet zomaar lukt om zwanger te raken maar dat het voor de meeste uiteindelijk wel goed komt. Hier is dat gelukkig ook gebeurd. Er is nog helemaal geen reden om te denken dat dat bij jullie niet zo zou zijn.
dat doe ik ook altijd, lekker aan het bier als ik ongesteld ben, dat is wel altijd een voordeel, weten dat je gewoon lekker wat kan drinken zonder je schuldig te voelen
Beckje; Wij zijn ook in ronde 7 aangekomen... Ik baal er ook van, en natuurlijk weet ik dat er gemiddeld een jaar voor staat. Maar de vorige keren ben ik allebei in de 4e ronde zwanger geworden, daarom had ik er nu ook een beetje op gerekend misschien? Ik temp ook, ik vind het fijn om te weten wanneer mijn ei geweest is en wanneer ik dus mijn ongi kan verwachten. Zit maar 1 ding voor ons op geloof ik... klussen en afwachten Moeilijk is dat hé?
Ook ik zit nu in ronde 7. Mijn vriend heeft geduld en zegt dat alles goed komt maar ik word steeds ongeduldiger. Omdat ik vanaf het begin een regelmatige cyclus had, had ik verwacht dat het zo raak was. A.s. vrijdag is mijn NOD. Ik kan niet wachten!! Maar van de andere kant ben ik ook heel bang voor de teleurstelling die dan weer kan komen. Mijn beste vriendin is inmiddels 13 weken zwanger. Bij haar was het de eerste keer raak!! Ik probeer blij voor haar te zijn maar ben er ook verdrietig om. Gelukkig kan ik er goed met haar over praten en kan ze mijn verdriet goed begrijpen. Ik temperatuur overigens niet. Ik kan aan mijn cervixslijm zien wanneer mijn eisprong eraan komt. Daarnaast heb ik netjes elke maand een cyclus van 28 dagen. Ik hoop dat zowel bij jou als bij mij ronde 7 raak is!! Wanneer is jouw NOD??
4 feb ongeveer... ben nu nog ongi helaas. ben er nog nooit zo ziek van geweest als deze keer gewoon helemaal duizelig, moe, gewoon echt niet goed... enorm veel stolsel (sorry) en acne is weer terug... zou dat zijn dat mijn pil eindelijk is uitgewerkt?
Ik heb in april 2011 mijn Mirena spiraaltje laten verwijderen. Wij hebben toen nog een paar maanden veilig gevreeen omdat mijn vriend de stap nog erg eng vond. Vanaf juli zijn we serieus aan het klussen. Ik heb sinds april ook veel meer puistjes en ook heel veel haaruitval! Ik denk niet dat het zo lang duurt voordat je pil is uitgewerkt. Maar ja.. ik ben geen dokter dus durf het niet zeker te zeggen. Ik heb ook 1x een hele heftige menstruatie gehad die 2 dagen te vroeg kwam. Ik werd ineens heel duizelig en daarna begon ik te vloeien.
raar is dat he... hopelijk zijn we er wel snel vanaf als het aan mij had gelegen waren we al 5 jaar eerder gestopt met de pil, maar goed misschien dat daarom mijn ongeduld wat groter is. maar goed. ik wacht het wel af, kan nog van alles gebeuren
Als je iets heel graag wil is elke dag wachten nog te lang.. Wij zijn 12 jaar bezig geweest, ziekenhuis in en uit..vorig jaar trotse ouders geworden van een zoontje uit China... ...en na 12 jaar eindelijk een goede zwangerschap!!!! Hoop met heel mijn hart dat dit goed blijft gaan..alles ziet er goed uit.. blijft doodeng.. En...ik geniet r totaal niet van..had het me zooooo anders voorgesteld... Niet dat ik niet gelukkig ben op dit moment, maar de angst dat het maar goed mag blijven gaan zorgt ervoor dat ik continu op eieren loop.
hoop dat alles goed blijft voor je lijkt me inderdaad wel lastig om er dan van te genieten, maar probeer het toch, is en blijft een geweldig wonder
Hoi, Wachten is vervelend! Ik kan er over mee praten, wij zijn ruim een jaar bezig om zwanger te worden, maar ik moet eerlijk zeggen dat we het niet altijd op de juiste momenten gedaan hebben. Om die reden temp en gebruik ik ovu.testen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste maanden enorm ermee bezig was. Ontzegde mezelf alles, maar ondertussen ben ik daarmee gestopt. Eerst een positieve test dan laat ik alles (zoveel doe ik nu ook weer niet,drink hoogstens 1 wijntje per week)! Ik heb afleiding gezocht en ook de knop omgezet om niet meer op het forum te komen. Dit heeft veel rust gegeven voor een half jaar...Maar sinds deze maand lukt het me niet meer.... Ach ik geef ik maar even aan toe, heb nu vrij dus dan heb ik meer tijd om na te denken....Maar er zit niets anders op dan afwachten.... Succes & sterkte! gr. Alex
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Hier zijn we alweer in ronde 8 aangekomen. Ik ben 2x in ronde 1 zwanger geworden en 1x in de 3de ronde. Het was toen dus allemaal steeds snel raak. Niet alle zwangerschappen zijn goed gegaan. 2x een miskraam en 1x een gezond zoontje. Bij mijn eerste mk werd ik meteen de ronde daarna weer zwanger, daardoor was het voor mij toch een soort van compensatie en troost na de mk. Nu zijn we in ronde 6 na mijn laatste mk en nog steeds niet raak. Ik merk dat het steeds een domper is als ik weer ongesteld ben geworden. Maar ik probeer gewoon te denken dat de meeste stellen na 1jaar pas zwanger zijn. Ook ik gebruik geen ovu testjes of houd mijn temp bij. En we proberen het nog leuk te houden en klussen dan ook niet op commando.