Mama's van kindjes die onder het mes moeten of zijn geweest

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Skyscrapper, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Topictitel zegt het eigenlijk al
    Zijn er nog meer mama's met baby's, dreumessen, peuters, kleuters of schoolkinders die - al zo jong dat ze zijn - onder het mes moeten of een operatie hebben gehad?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn dochtertje heeft toen ze ff ruim 1 was, een bacterie in haar bot gehad bij haar voetje. Ze heeft 10 dagen in het zkh moeten verblijven. Ik vond het verschrikkelijk om haar achter te moeten laten.

3. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ja!
    Twee kinderen, oudste vier jaar, jongste één. Beide kinderen zijn twee keer onder narcose geweest.
    Beide 1 keer neusamandelen. Oudste een jaar later ook de keelamandelen. (niet zo heel erg dus)
    De jongste ook nog een operatie i.v.m. aangeboren afwijking.
    De jongste gaat dit jaar nog voor de derde keer i.v.m. keelamandelen.
    Waarom moet jouw kindje een operatie ondergaan?

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Mijn jongste (8 maanden) heeft craniosynostose

een heel duur woord voor een aangeboren aandoening waarbij 1 of meerdere schedelnaden te vroeg zijn dichtgegroeid. Bij ons boefje is het alleen de voorhoofdsnaad die dicht is gegroeid waardoor hij een druppelvormig hoofdje (wigschedel) heeft als je van bovenaf kijkt. Het schijnt best nog veel voor te komen, de chirurg die ons zoontje volgende week gaat opereren zegt dat ze zo'n operatie bijna 3 keer per week doen.

5. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ik heb er inderdaad eerder van gehoord, maar ken verder niemand die het heeft meegemaakt.
    Dat lijkt mij best heftig zeg! Toch een operatie aan het hoofd..
    "Gelukkig" is hij nog erg klein en zal hij van de hele operatie niets meekrijgen. Onze jongste was net één toen hij voor een correctie onder het mes moest. Het viel ons reuze mee!
    Veel succes en sterkte hoor!

6. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje is net 2 geworden en heeft al 3 open hartoperaties gehad, een hartkatheterisatie (soort dotterbehandeling) en hij heeft afgelopen oktober een PEGsonde operatief geplaatst gekregen. Hij krijgt binnenkort zijn vierde open hartoperatie. Wanneer weten we nog niet. Dat heeft te maken met hoe goed zijn hart het doet. Het kan over 3 maanden zijn maar ook pas over een jaar.

Dus hier al best ervaren in hoe dat gaat in zo'n ziekenhuis. Dus als je vragen hebt roept u maar!

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #7 Skyscrapper, 21 feb 2014
    Laatst bewerkt: 21 feb 2014
    Ik heb er inmiddels zelf een hele studie van gemaakt :D Het is idd wel heftig, maar gelukkig zijn er maar weinig complicaties.
    De chirurg komt alleen bij de schedel niet bij de hersentjes.
    Bloedverlies is wel een bekende complicatie, maar daar zijn ze ook mee aan het onderzoeken dmv medicijnen die het bloed sneller moeten stollen. Wij zijn ook gevraagd om met het onderzoek mee te doen.

@Boanan: Dat lijkt me helemaal doodeng als het met het hart te maken heeft. En nu al 3 keer? heftig!
    Veel succes alvast voor de volgende spannende operatie.

Deel Deze Pagina