Mijn eerste zoontje rook eigelijk naar helemaal niks, heel neutraal, iets zoetig. Mijn tweede nu, heeft een vrij sterke lichaamsgeur. Als hij huilt en zweet, mag hij 's avonds gelijk in bad. Ze zeggen dat een baby maar drie keer per week in bad hoeft, of nog minder, omdat dat beter is voor het huidje. Maar dan gaat mijn zoontje echt ruiken. Niet vies ofzo maar wel sterk. Best wel gek, dat ben ik helemaal niet gewend van een kleine baby... Kennen meer mensen dit?
Hai, Ik denk dat het wel normaal is hoor, iedereen heeft zijn eigen lichaamsgeur en bij de een is dat sterker bij de ander. Is het niet gewoon het hoofdje wat je ruikt. Ik ruik bij Fleur wel een zo'n haargeur weet je wel dat kan ook heel sterk ruiken. Maar zweet hij dan veel? Anders zou ik hem gewoon minder aandoen. Sommige mensen pakken hun kindjes zodanig in dat ik denk Fleur heeft gewoon een romper met lange mouwen aan en dan een t-shirt met lange mouwen erover heen. Niet altijd een vestje of zo. En anders was je hem toch lekker elke ochtend? Met een druppeltje wasgel in het water. Misschien is het wel tijdelijk joh. Sterkte ermee, M.
Ik herken het wel wat jij zegt.. Esmee heeft dat dus met haar voeten.. Die kunnen toch een potje stinken.. Al vanaf dat ze erg klein was.. Gewoon lekker elke dag wassen..
Ja precies: zo'n haargeur! Alleen met flink huilen door krampjes zweet hij veel en dat is wel iedere dag een paar keer. Verder niet hoor.
hahah ik herken het precies......ik roep ook al een paar uur na het badje dat ik hem heel erg ruik hihiih dat komt door de hoeveelheid talg wat uit de kliertjes komt..... hoe meer je wast hoe erger je het stimuleerd net zoals je eigen hoofd (haar) maar dus mijn 2de heeft het ook zo erg dat ik hem niet eens aan kraamvisite durf te geven hoop dat het snel minder wordt .. grtz Ramona
Dan juist niet teveel wassen, want hoe meer je wast, hoe meer je de natuurlijke vetlaag aantast en dus de talgproductie stimuleert...
Ik zag vorige week dat mijn zoontje lichte berg tussen zijn haartjes had. Nu ik dat met olie en een borsteltje heb verwijderd, zijn zijn haartjes minder snel vet en ruikt zijn koppie ook minder snel
Ik roep maar wat hoor, het kwam ineens in me op. Ik zie dat je bv geeft, eet je veel sterk gekruid eten of knoflook en ui ofzo? Misschien dat het daardoor komt?