Sterke moedergevoelens rond begin je twintigste en studerend

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jollie, Jun 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jollie

Jollie Fanatiek lid

Jun 5, 2006
    1,434
    0
    0
    Hallo iedereen,

Onlangs dacht ik dat ik door de pil heen zwanger zou zijn, maar de test bleek negatief ook ongi geworden enz. Maar door die gedachten ben ik goed gaan nadenken wat het zou betekenen als ik en mijn vriend een kindje zouden krijgen waardoor mijn moedergevoelens zijn versterkt.

Ikzelf heb al veel langer moedergevoelens (komt vooral doordat vriendinnen/familie om mij heen babietjes krijgen en doordat ikzelf in de dagelijkse omgang veel met kinderen omga), maar door de gedachtes eraan nog sterker geworden.

Nu zijn mijn vriend (23) en ik (21) gaan twijfelen of ik zal stoppen met de pil, maar ikzelf ga komend schooljaar mijn examenjaar (pabo) in en ik zit hier dus een beetje mee (hoe doe je dat studeren en zwanger zijn). Wel wonen mijn vriend en ik al bijna 4 jaar samen en we hebben een ruime eengezinswoning alleen hebben we hebben maar 1 inkomen.

Nu wil ik een oproepje doen aan meiden die:
    Ook bewust jong zwanger willen worden of zijn geweest en
    Zwangere meiden/moeders die erbij studeren.... hoe doe jij dat.

Kortom jullie verhalen over zwanger worden? tips/ideen enz.

Groetjes jollie

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou proberen toch eerst je studie af te maken. Je hebt dan zoveel meer zekerheid! Natuurlijk is dat heel moeilijk als je moedergevoels hebt. Maar straks als je zwanger bent, is het misschien niet mogelijk je studie af te maken. Dan heb je geen diploma en geen baan. Uiteraard kun je het dan later nog proberen af te maken, maar dat is altijd lastiger.

Je kunt ook proberen het tot bijvoorbeeld december uit te stellen. Als je dan zwanger wordt, kun je nog mooi je studie afronden, voordat de kleine er is.

3. Niet meer actief

Hey,

Misschien dat je alvast kan stoppen met de pil. Het duurt over het algemeen even voordat je lichaam weer op orde is na het gebruik van de pil. Dan ben je zo een poosje verder. Uit je verhaal begreep ik dat je nog een jaar moet studeren. Ik zou je studie eerst afmaken. Maar goed, dat kan ik makkelijk zeggen.

Succes met het maken van de keuze!

Mariska

4. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    hoi,
    ik dacht ook dat ik door de pil heen zwanger was geworden maar dat was niet zo en toen hadden mijn vriend (21) en ik (23) besloten te stoppen met de pil. wij wonen net samen en hij heeft een baan en ik doe een opleiding via de loi, dat doe ik gewoon thuis maar ik loop wel twee dagen stage. ik weet niet wat ik zou doen als ik nog naar school moest ik denk dat ik gewoon met de pil zou stoppen maarja ik heb het niet echt met school.
    het kan natuurlijk een tijdje duren voordat je zwanger raakt maar het kan ook in één keer raak zijn.

5. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai .....

ik woon ook al 2 jaar samen en iki studeer ook nog maar heb wel mijn diploma als alles goed gaat 5 juli
    wijhebben bewust gewacht tot na mijn studie en leeftijd ben nu 23 mijn vriend ook .

En ik raakte januari zwanger en beval in oktober dus dan heb ik mijn studie allang afgerond.

Ik zal nog ff wachten en wanneer je er echt heeeell erg zeker van ben te stoppen met de pil.

Want ik zeg je t wel ik vond en vind t zwaar zwanger en nog studeren , je moet echt tijd maken voor t leren en in de eerste 3 mnd kun je t goed voel moe enzo (hoeft niet) maar school kan daardoor eronder gaan lijden.

Meid doe wat je hartje egt.
    een kindje is nou eenmaal mooi

kuzz loesmari

ps: sorry voor lang verhaal :oops:

6. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik had ook al heel vroeg "last" van moederkriebels (ook pabo gedaan, zou het daaraan liggen :D ), maar wij hebben toch nog even gewacht. Ik zou zeker niet alvast stoppen met de pil (tenzij je dan nog een tijdje condooms gebruikt). Het kan ook heel snel raak zijn namelijk. Bij mij waren die eerste maanden heel vermoeiend... Als je dan ook nog moet afstuderen, lijkt me dat te zwaar.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik werk en volg in mijn vrije tijd een hbo-studie die op mijn werk is gericht. Ik studeer ook volgend jaar af als het goed is. Ik kan het tot nu toe goed combineren. Ik ben wel benieuwd hoe het loopt als ons kindje er is. Het scheelt natuurlijk wel dat ik al 5 jaar een vaste baan heb, dus ik hoef me geen zorgen te maken over inkomen. In jouw geval zou ik eerst de Pabo afmaken. Als je zwanger bent is het moeilijk om een baan te vinden denk ik.

8. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Hier nog eentje met moedergevoelens. Wij willen eigenlijk zo graag een kindje, maar ik ben nog bezig met een studie... Moet nog 2 jaar.
    Wij wonen bijna 2 jaar samen. We hebben net een huis gekocht. Alles gaat goed hier. Maar de moedergevoelens lijken steeds sterker te worden...

9. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    Ik studeer ook nog en ik heb er juist bewust voor gekozen om nu zwanger te worden. Bij mij op de universiteit zeggen ze dan ook dat als je en carriere wilt maken en kinderen wilt..... je die het beste tijdens je studie kunt nemen.
    Ik moet nog 2 jaar studeren maar ik heb maar 2 halve dagen colleges per week en het aantal colleges per week wordt steeds minder. Dit is voor mij dus goed te combineren met de zorg voor mn kindje. Ook komt daar nog eens bij dat voor mij, mn studiefinanciering een exratje is omdat mijn vriend al afgestudeerd is en een goede baan heeft. plus dat er vanuit de universiteit zelf voor kinderopvang wordt gezorgd ( voor die 2 halve daagjes).
    En als je sterke moedergevoelens hebt of gewoon graag jong moeder wilt worden dan moet je je bedenken dat je na je studie toch in een vrij onzekere situatie terecht komt; (sollicitaties, geen vast werk), niet echt een ideale situatie om zwanger in te zijn waardoor je vaak toch nog een paar jaartjes wacht voordat je aan kinderen begint.

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Bedenk wel dat niet iedere zwangerschap even makkelijk is! De een heeft nergens last van en kan lekker doorgaan met studeren of werken en de andere is maandenlang doodziek... en wie zegt hoe het bij jouw gaat? Niets zo onzeker als een zwangerschap maar de zekerheid van een afgeronde opleiding nou daar heb je meer aan op dit moment, die kinderen komen wel... als het goed gaat. Ik zou zeggen overhaast niets en neem je tijd, die moedergevoelens vervliegen niet die zijn er over een jaar ook nog wel. Ik ben nu zelfs zwanger van de derde en heb tot nu toe mijn studie nog niet eens gekozen ik wacht tot ze wat groter zijn en dan begin ik met studeren maar als ik het anders had kunnen doen dan had ik dat zeker gedaan.

Share This Page