Waar ben jij als moeder erg trots op en wat zijn jouw sterke punten? En waar uit zich dit in? (Bv dat meheel consequent en duidelijk bent, of juist een erg open geest/open minded of omdat je alles vers/biologisch kookt of omdat je juist een lolletje gunt met je kinderen en lekker pizza op de bank eet en de boel de boel laat) En wat is een verbeterpunte? Bv juist meer consequent zijn of juist wat meer de teugels laten vieren? Dit zijn natuurlijk erg uiteenlopende voorbeelden maar ik ben benieuwd hoe jullie naar jezelf en eigen handelen kijken!
Ik ben erg consequent naar mijn dochter toe. Bij mijn werk is het een belangrijke competentie en merk dat ik dit feilloos door kan zetten thuis. Waar ik wel trots op ben maar wel soms last van heb is het leeuwinnengevoel! Enerzijds een heel fijn en mooi gevoel dat je als moeder zijnde je kind wil beschermen. Anderzijds levert het voor mij ook moeilijke momenten op omdat ik 3 dagen werk en die dagen dus niet bij mijn kind kan zijn. Gelukkig is er goede oppas door souders en moeder. Ik vind het heel fijn dat zij dat willen en kunnen, en dat zij een goede band met dl hebben. Toch heb ik het er vaak moeilijk mee dat ik dan niet bij dl ben en als ik dan hoor wat ze met dl gedaan hebben roept dat zelfs een soort van jaloezie in me op. Op dat stukje ben ik dus absoluut niet trots.
Mijn sterkste punt: ik ben niet in de stress te krijgen. Wat er ook gebeurt, ik blijf kalm. Mijn zwakke punt: ik ben thuis volkomen ongestructureerd, ik doe maar wat en word daardoor nogal eens verrast door het moment. Het gekke is dat ik op mijn werk het tegenovergestelde ben, daar sta ik bekend om mijn extreme gestructureerdheid. Thuis kan ik er om een of andere reden de discipline niet voor opbrengen.