Afwijkende bmi en gewicht bij verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaala, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap iets niet, ik werd vandaag gewogen en woog 80 kilo, en volgens VK is mijn bmi 32 nu, maar op elke site is mijn bmi 30, ik weet dat dit nog steeds veels te hoog is, maar ik vind het wel een beetje vreemd.

Ook woog ik op elke andere weegschaal 77, maar op haar digitale 80? Ze vond overigens mijn bmi helemaal niet hoog of wat dan ook en vond zelfs dat ik weinig was aangekomen (4 kilo in bijna 29 weken)

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Bmi meten op internet of waar dan ook is niet betrouwbaar als je zwanger bent.
    Sommige vragen ook bent u zwanger? Als je dan op ja klinkt zegt hij dat je geen.meting nog.
    Geniet fijn van je zwangerschap en id 4 kilo bij 29 weken is niet veel. Maar als he gezond eet en je beep doet het goed maakt het niet uit de laatste 11 weken komentoch pas de echte kilos

Groetjes paula

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar ik zit alweer in de laatste 11 weken :) Hoe dan ook, even met andere dames gepraat en ze zeiden dat de vk me dat cijfer gegeven had omdat ze niet zeker weet wat nou baby is en wat nou mamavet, dus dan doen ze er hier blijkbaar altijd 1-2 meer bij dan dat je echt bent?

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    BMI mag tijdens de zwangerschap geen rol spelen en ik vind het best een fout iets dat je VK dit aanhaalt.... BMI houdt namelijk geen rekening met baby, placenta, vruchtwater... noem maar op.

Ga lekker genieten van de zwangerschap en bekijk je BMI pas na de bevalling weer...

5. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Dat klopt niet helemaal bij iedereen hoor. Ik ben de eerste 27 weken 17! kilo aangekomen en sta nu de laatste 8 weken stil!

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Mijn verloskundige weegt me niet en ik doe het zelf ook niet. Zie er echt het nut niet van in. Pas nog steeds dezelfde positiekleding als in het begin gemakkelijk, dus het zal allemaal wel. Ze kijken hier naar de buikomvang en de echo's en als het de spuigaten uitloopt merk je het vanzelf. Dus ik zou me er ook niet zo'n zorgen om maken.

7. tuc

tuc Niet meer actief

bmi meten is volgens mij alleen van belang voor de zwangerschap...daar hangt nl vanaf hoeveel gewicht je zou moeten/mogen aankomen tijdens de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap bmi meten lijkt mij nogal onzin...iedereen heeft toch een afwijkend bmi dan??

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    hier ook het geval... de eerste 2 trimesters best aankomen en het laatste trimester amper nog

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ben ik ook niet gewogen. Alleen het startgewicht was van belang. En ik zat net onder de 30, dus prima.
    Daarna is er volgens mij niet eens meer naar gevraagd. Maar bij allebei de zwangerschappen tot 20 weken een paar kilo kwijtgeraakt, en de laatste helft bij de ene 12 erbij (eind +7), en bij de andere 13 (+9 aan eind)

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik zat aan het begin ook onder de 30 (28) maar daar kijkt ze plots helemaal niet meer naar..

11. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ik snap net waarom ze midden in de zwangerschap bmi gaat meten dat deden ze hier bij de intake met 8 weken en daarna nix meer

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn bmi zat op de grens volgens mij 23 en bij 25 heb je een risico op zw suiker. Dat is enkel wat ze in de gaten houden. Heb 2x daar bloed op laten prikken iov VK aar was beide goed.

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier een BMI van 32 aan het begin van de zwangerschap. Daarna niet meer gewogen of gemeten bij de vk. Wel bij een dietist, maar die zegt idd dat je als je zwanger ben geen BMI kunt berekenen.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

25 is nog een gezond BMI en is geen overgewicht.

Overgewicht kan een factor zijn in zwangerschapsdiabetes maar geen reden om vooraf al te prikken. Fors aankomen is WEL een reden om te prikken.

15. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier aan het begin een BMI van 32. daarom krijg ik met 28 weken een suikertest ivm met mogelijke zwangerschap diabetes. Bij mijn vk is het zo dat boven een bmi van 30 dat word gedaan. Ook zeggen ze dat ik genoeg vette heb, dus eigenlijk niet meer dan 10 kilo hoef aan te komen. Tot nu toe 2 kilo. Ik en me vk zijn er trots op. ( vorige zwangerschap een bmi van 28 en ruim 25 kilo aangekomen.) Dus jij gaat ook netjes. Ze zeggen vanaf week 34 een halve kilo per week. Dus nog even geduld.

EenBmi tussen de 20 en 25 is gezond. Tussen 25 en 30 is overgewicht. Boven de 30 valt onder obesitas. Onder de 20 is ondergewicht.

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Volgens mij is onder de 18 ondergewicht.

Deel Deze Pagina