Geen BV kindjes in babygroep KDV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mykelti, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Vandaag is ons knulletje voor het eerst wennen op het KDV. Tijdens ons laatste intakegesprek 2 weken geleden vond ik het al vreemd dat ze geen vriezer hadden daar voor reservemelk. Althans niet op het KDV, maar wel op de BSO een gebouw verder, dus daar wordt het nu ingelegd.

Nu weet ik waarom, want Hugo is de enige baby die BV krijgt op het KDV! :$ Echt schokkend en ze hebben een flinke babygroep van ik geloof 10 baby's. Dat had ik echt niet verwacht.

Hoe zit dat bij jullie KDV's/GO's?

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik ben ook de enige die bv geeft en dat in 3 groepen
    1 groep 0-4 jaar mijn zoon zijn groep
    1 groep 2-4 jaar
    1 groep0-2 jaar

ook ik schrok daarvan. hier wel een vriezer aanwezig voor reserve voeding.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wel gek dat de voorzieningen niet aanwezig zijn (vriezer dus), ja, een gebouw verder, maar ik zou dat juist eerder op het kdv verwachten dan op de bso! Tja, uiteindelijk maakt het niet uit natuurlijk, zij moeten het gaan halen, voor jou geen extra moeite, maar toch gek...

Verder weet ik eigenlijk niet hoeveel baby's bv krijgen, vraag het me wel af. Kv is een tijd razend populair geweest, maar volgens mij is bv nu ook weer populairder aan het worden. (En ik bedoel dit niet als; 'alle baby's moeten bv!!!' ofzo he, ik vind kv ook zeker prima ;) het is alleen opvallend dat kv dus zoveel populairder lijkt.)

4. tulip

tulip Niet meer actief

hoezo is dat schokkend...en daarbij wil het niet zeggen dat hij de enige van alle baby's is die het krijgt hoor...ik heb veel ouders gehad in mn groep die bv thuis gaven en de baby kreeg flesvoeding op het kdv. Je trekt je conclusies erg snel.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hier ook hoor. Gelukkig wel regelmatig nieuwe aanwas, maar zelden veel tegelijkertijd. Ach zolang de juffen er maar goed mee omgaan, en niet kv adviezen toepassen op de bv, vind ik alles goed. :)

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Waarom zou je thuis BV willen geven en op het KDV FV? Buiten die moeders dan die mss niet kunnen kolven. Dat is in mijn ogen niet logisch, dus vandaar mijn misschien snelle "conclusie"...

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dan is het toch nog opmerkzaam dat er maar 1 op de 10 baby's is die volledig borstvoeding krijgt?

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ze hebben het heel goed gedaan en het is vanochtend ook heel goed gegaan! Op mijn verzoek geven ze hem eerst 100CC om daarna eventueel nog meer te warmen. Hij heeft 80CC gedronken dus ging prima.

Hij was gewend uit een Avent flesje te drinken, maar daar hadden ze geen nieuwe meer van, dus nu uit zo'n S-fles gegeven en dat ging prima. Hebben ze ook netjes aangegeven en heeft nu gewoon zo'n flesje, helemaal prima.

Ook de bevroren melk aangeleverd, dus ze kunnen even vooruit in geval van nood.

Had er iig een goed gevoel over. Ze hebben ook een erg lief verhaal in zijn KDV boekje geschreven. :)

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij de jongens was het steeds 2-3 kindjes van de 9 die bv kregen, niet echt veel dus...

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Fijn dat het zo goed is gegaan!

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik vind van wel...mijn moeder vond het ook weinig in die zin dat het lijkt alsof er weer meer mensen BV geven tegenwoordig, maar dat je ze even niet ziet.

In CP geweest laatst. In 1 week geen moeder BV zien geven. Dus of ze doen het allemaal achteraf of in het huisje zodat je het niet ziet of het aantal BV moeders is mss kleiner dan ikzelf denk? ;)

Edit: of ze kolven en geven het in de fles en ben ik een van de weinige mutsen die gewoon overal haar shirt omhoog (of omlaag) trekt... ;):D

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ben ik ook blij mee! Kan ik hem woensdag mss wegbrengen zonder te janken...;)

Wel vreemd om thuis te zitten (ie niet te werken) en hem dan daarheen te brengen. Als ik werk volgende week zal dat wel anders aanvoelen, maar dit voelt (nog) raar.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij zijn er de laatste jaren meer vrouwen die na de geboorte starten met bv maar er al snel weer mee stoppen.
    Volgens mij is het percentage wat met 3 maanden (dus de leeftijd die je op het kdv treft) borstvoeding geeft een heel stuk lager dan het aantal dat na de geboorte bv geeft. Na 6 maanden helemaal weinig.
    Heb nu even geen tijd om precieze percentage te zoeken.

Maarre ik trek overal m'n shirt omhoog hoor, anders heb ik geen leven meer en ik ga niet kolven en vervolgens weer in een fles geven. Alleen om te oefenen hier thuis dus uit noodzaak.
    Bij de oudste wel eens gedaan in het begin omdat die een uur dronk en ik in 8 minuten gekolfd had. Kon papa het ook eens overnemen.
    Maar deze dame drinkt ongeveer 10 minuten dus daar ga ik die moeite niet voor doen.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Fijn dat het goed gegaan is! Ik vond de 2e keer wegbrengen bij de oudste een stuk makkelijker dan de eerste keer en toen ik weer ging werken voelde het toch een stuk anders.
    De jongste breng ik voorlopig nog niet weg haha, ben nu net aan het wennen dat ze soms even bij papa achterblijft. Merk dat ik het toch wel lekker vindt om soms even alleen weg te zijn. Een uurtje ofzo haha.

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Kan me voorstellen dat het gek is hoor, vond ik ook! Ik zat huilend in de auto terug naar huis hihi
    Bij de tweede ging het beter, je kent de mensen enzo... Ben benieuwd straks als ons meisje gaat...

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat denk ik ook wel, dat een redelijk groot gedeelte stopt wanneer ze weer gaan werken. Dat hoorde ik ook wel op zws cursus. In mijn ogen zonde om te stoppen wanneer het lekker gaat. Hier vind ik het heerlijk en het was toch ook niet allemaal koek en ei in het begin. Melk genoeg, maar aanleggen was een probleem en sabbelen. Had dus op dag 2 al dikke melkblaren te pakken. Hebben we gelijk opgepakt door die ene borst te kolven zodat hij kon genezen en hup weer aanleggen. Zo ging dat links en rechts afwisselend wel een tijdje door.

Hier dezelfde mening hoor...je kunt anders nergens heen. Onze man gaat overal mee naartoe en heeft tot ruim 6 weken ongeveer 12 voedingen gevraagd. Dan had ik dus nergens heen gekund. Hij dronk ook altijd erg geconcentreerd, waar hij ook was. Nu begint de omgeving ook interessant te worden, maar dan heeft hij niet genoeg honger en gaat liggen spelen. Ik blijf nu ook juist overal voeden zodat hij er gewoon aan gewend blijft.

Hihihi moest ook wel lachen om het hoofd van de eigenaar van het KDV toen ik tijdens het intakegesprek aangaf dat Hugo tot 6 maanden alleen maar BV mag, tenzij we dat anders aangeven...ook raar denk ik. De leidsters van de groep gaven aan dat dat geen probleem was en aan ons was om te beslissen. Gelukkig maar... ;)

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook pas 2x met de hond gaan trainen (uurtje weg), een boodschapje gedaan en mijn moeder heeft hem een keer "ontvoerd". Dat vond ik al moeilijk.

Nog lang thuis?

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hmmm dan heb je het nog "netjes" gedaan! Ik kwam al jankend binnen toen we hem weg gingen brengen :p:p:p

Wanneer gaat ze heen?

19. tulip

tulip Niet meer actief

O dat weet ik niet waarom iemand dat zou,willen..ik heb nog nooit bv gegeven, mArmaar dit is wat ik weet vanaf de leidsterkant..

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Tot eind november, is ze 5 maand. Heb flink vakantie- en overuren gespaard vanaf vorig jaar.

Deel Deze Pagina