Moet ik vaker voeden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Miez, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van nu 10 weken krijgt meestal 5 voedingen per dag.
    's ochtends om 8 uur ongeveer de eerste voeding. Dan een uurtje wakker en daarna slaapt hij een uurtje. Dan wordt hij wakker en wil niet meer slapen. Als ik hem de borst aanbiedt, drinkt hij maar een paar slokjes en wordt dan driftig. Hij wil dan vaak wel gewoon lekker in de box spelen. Na een half uurtje ofzo wordt hij dan vaak weer moe, en leg ik hem weer in bed. Dan slaapt hij vaak weer ongeveer een uur. Daarna wil hij pas weer echt drinken. Zo gaat dat door tot 's avonds.
    De volgorde is dus slapen-voeden-spelen-slapen-spelen-slapen-voeden enz.
    Hij krijgt dus voeding om ongeveer 8 uur, 12 uur, 16 uur en 20 uur. Dan slaapt hij door tot een uur of 4 's nachts en krijgt dan een voeding.
    Ik heb geprobeerd om hem om een uur of 10 's avonds nog wakker te maken voor een voeding, maar hij is dan lastig wakker te krijgen, en komt dan alsnog om 4 uur 's nachts voor de volgende voeding.

Hij drinkt niet erg lang, ongeveer 5 minuten per borst (wel 2 borsten per voeding).

Hij poept meerdere keren per dag kleine beetjes, vaak 1 keer per dag een echte volle luier.
    Hij plast niet zo heel veel. Bij elke verschoning wel een beetje plas, maar niet echt een hele volgezogen luier ofzo.

Denk je dat hij genoeg voeding krijgt? 2 weken geleden woog hij 5,5 kilo. Hoeveel hij nu weegt weet ik niet. Hij lijkt wel tevreden.

Alvast bedankt!

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi hoi,

je maakt je een beetje zorgen of het wel normaal is zijn ritme, klopt dat? Om te kunnen zien of een kindje genoeg heeft aan de hoeveelheid die hij binnenkrijgt, kun je kijken naar plasluiers, poepluiers en of hij aankomt idd. Met poep zit het dus wel goed : )
    Hoe vaak verschoon je per dag? Als de plasjes erg verspreid zitten over 12 luiers zijn de luiers niet zo vol, als dat er 4 keer per dag een schone luier omgaat.
    Hij is 5,5 kg, ws iets zwaarder, welk gewicht had hij daarvoor?

5 minuutjes drinken is heel normaal, ze kunnen idd in die tijd effectief drinken.

Hoe vind jij het zelf gaan?

groetjes
    Kirsten

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Bij zijn geboorte was hij 3,5 kilo. Een maand later 4,5 en met 2 maanden 5,5 kilo.
    Maar in de eerste maand kreeg hij nog 8 voedingen ongeveer en in de 2e maand nog wel 7 of minimaal 6. Nu dus nog maar 5.
    Ik maak me niet heel erg zorgen ofzo, maar omdat hij naar mijn idee niet zoveel plast, vroeg ik me af of het normaal is. Ik verschoon hem wel vaak, omdat hij vaak ook korte slaapjes doet. Ik denk dat ik ongeveer 8 tot 10 luiers per dag gebruik.

Ik merk ook dat hij soms heel weinig drinkt, totaal 10 minuutjes en dan echt niet fanatiek drinken, heel langzaam en ik hoor hem dan niet vaak slikken. En dat hij dan de volgende voeding wel weer wat harder drinkt en vaker slikt.
    Ik ben wel heel erg benieuwd hoeveel hij nu weegt. Misschien ga ik nog wel even naar het inloopspreekuur bij het cb.

In ieder geval bedankt voor je snelle reacie :)

4. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    okido, succes

Deel Deze Pagina