Stoppen met borstvoeden, maar baby wilt niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Patri1982, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik zit een beetje in een dubieu. Ik geef nu 6 maanden borstvoeding en dat is voor mij altijd de grens geweest. Ik vind borstvoeden echt niks aan, maar ik weet dat dit het beste is voor mijn baby, dus daarom heb ik het gedaan. Ik ben nu bezig met voedingen te vervangen met flesjes en dat gaat zo zo. Ze vindt de fles niet super, maar ze drinkt hem wel op(1150+5 4* en 1 keer 120+4. Op deze manier krijgt ze bijna zo vaak een voeding zodat het wat makkelijker voor haar wordt, tenminste dat dacht ik). Ze krijgt dus genoeg voeding per dag, maar ze lijkt niet verzadigd. Ze wilt echt nog de borst, want als ze zo omrustig is en aan het jammeren is en ik laat haar de borst zien, dan hapt ze alsof ze geen eten krijgt. Ik maak me zorgen, want het moet een emotionele behoefte zijn die ik dan vervul, want echt trek kan ze niet hebben, toch? Het is overigens ook niet alsof ze me nooit ziet. Ik zit nog thuis en ben de hele dag in de weer met haar. Ze slaapt ook regelmatig in de draagzak en savonds slaapt ze naast me in de cosleeper (ze gaat binnenkort wel in haar eigen kamertje slapen). Mijn vraag is dus, wat moet ik doen? Gewoon door gaan voor haar? Borst en fles combineren (krijgt ze dan niet te veel voeding)? Cold turkey stoppen? Zijn er moeders die dit ook hebben mee gemaakt? Wat hebben jullie gedaan?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou cold turkey stoppen. Geef je een speentje voor de zuigbehoefte?

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik denk inderdaad dat het de emotionele behoefte is. Logisch, waarom zou je een fles willen als er een borst bestaat ;)
    Maar ik zou ook cold turkey stoppen dan anders krijgt ze inderdaad teveel binnen.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Voor mij zou cold turkey stoppen niet ok voelen, maar als jij dat wel ziet zitten zou je dat kunnen doen. Gewoon niet meer aanbieden en een alternatief voor de zuigbehoefte. Wel lekker bij je uiteraard, maar niet meer de borst.

Heb je de voedingen afgebouwd? Want ik lees vervangen, maar bedoel je dan dus voeding voor voeding gedaan? En als papa er is en de fles geeft, blijft ze dan ook zo onrustig daarna? Dus als jij even uit het zicht/gehoor blijft zeg maar.

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ja, misschien is cold turkey idd het beste. Ze krijgt wel een speen, maar die vind ze ook maar zo zo. De borst is echt alles voor haar. Zo anders dan mijn zoon, die vond de borst okay, maar hij had geen moeite om te stoppen. Zij wel. En dan merk je dat je een ouder bent he? Ik wil niet meer, maar omdat zij nog wel wil drinken voel ik me schuldig.Ouderschap...niet makkelijk!

6. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja persoonlijk zou ik niet stoppen als je dochter daar duidelijk nog niet aan toe is.. wat vind je zo vervelend aan borstvoeding geven?

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Lastig idd. Ik zou dan niet stoppen. Maar goed, ik heb er ook niet zo'n hekel aan als jij :p

8. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik vind borstvoeden echt niet leuk. Ik heb zelfs een hele post over geschreven. Ik voel me zo vast en mijn borsten zijn zo groot en al dat lekken en borstkompressen, bleh...maar goed, zij wilt het zo graag. Misschien een compromis. In de avonduren borst en overdag de fles? Kan dat wel nu met 6 maanden? Wat vinden jullie?

9. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Tuurlijk kan dat

10. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Zou proberen overgaan op avond e. Ochtend borst

Ik heb bij me 2E e. 3E een combi gedaan overdag de fles en avond ochtend borst dat ging prima

Me 4E is nu 14 maanden en krijgt nog alleen bv
    Nooit een flesje gegeven

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Oei wat lastig. Ik zou het zelf helemaal niet oke vinden als m'n kindje overduidelijk zo'n behoefte heeft. Maar aan de andere kant ben jij zelf ook belangrijk.

Idd misschien af gaan bouwen, en wie weet wordt de behoefte dan ook lager.

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik zou het gewoon proberen!

13. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Zal ik doen, dank dames!

14. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Cold turkey zou ij niet stoppen ivm borstonsteking. Ik denk als je alleen in de avonduren de blrst geeft dat de productie snel stopt. Pas rond de 11 mnd is de productie stabiel.

Succes! ;)

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Je baby krijgt niet teveel. Zeker niet met bv. Het past zich namelijk aan naar wat jij geeft. Dus combi fles/borst kan prima.

Als je wil stoppen zou ik het afbouwen. Cold turkey stoppen is voor jouw lijf ook niet goed.
    Ik zou de ochtend en de avond het langste volhouden en de rest vervangen voor de fles. Na die fles ook geen borst meer aanbieden, anders werkt het verwarrend. Meestal gaat het met de productie vrij snel naar beneden (zeker als je voor een jaar afbouwt). Kinderen passen zich daar vaak ook op aan en verliezen interesse. Uitzonderingen daar gelaten. Zoals mij zoon.. Die kon rustig op een lege tiet blijven zuigen. Maar ook hij was het op een gegeven moment "zat" dat er weinig of niks meer uitkwam.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Vergeten te zeggen:

Ik vind het echt super van je dat je het zo lang hebt volgehouden ondanks dat je er zelf ongemak van ondervindt. Echt petje af!

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Wat degene boven me zegt! Wauw, ondanks een hekel hebben aan borstvoeden het toch 6 maanden doen. Echt respect voor...

Verder geldt voor alles en dus ook voor borstvoeding: luister naar jezelf. Je hebt als moeder een instinct dat altijd diep vanbinnen weer wat je moet doen. Je moet het alleen even vinden en durven te vertrouwen. Als daar een gevoel zit van: ik vind het zielig om nu in één klap te stoppen en bouw liever langzaam af door nog even de avond- en ochtendvoeding aan de borst te blijven geven, doe dat. En als je gevoel zegt: het is beter om nu in één keer te stoppen, dan doe je dat. Er is geen goed of fout. Er is geen manier die "hoort". Het enige wat "hoort" is doen wat bij jou en je kindje pas. Werk samen en luister naar elkaar. Dan kom je er wel uit...

18. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Maartt en Linnaea, ik kreeg kippenvel van jullie compliment. Ik ben ook een beetje trots op mezelf dat ik het heb gehaald en ik vind het leuk dat jullie di ook vinden.
    Ondertussen ben ik langzaam aan het afbouwen en het gaat super. Ze komt nu wel veel minder savonds dan eerst, maar dat kan ook komen omdat ze ook in haar eigen kamertje slaapt. Ze heeft 6 maanden naast ons geslapen, maar daar werd ze onrustig van als we naar bed gingen. Erg fijn dus. Ik merk wel dat ze veel meer vastgehouden wil worden, dus als ik de fles geef, dan probeer ik meer huid op huid contact te hebben en gewoon lekker toe geven aan het knuffelen.
    Dank dames voor de tips!

19. maroescka

maroescka Lid

15 jul 2016
    60
    0
    0
    Borstvoedingsforum.nl :: Index 《《《《ik zou me hier liever op inlezen. Er zijn daar heel veel mensen die er heel veel verstand van hebben. Cold turkey zou ik niet doen... je kunt in 1 a 2 week afbouwen... je moet ook om je eigen denken want vraag aanbod is er wel en krijg je straks last van je borsten. Maar goed ieder zijn eigen ding natuurlijk... lees je in op het borstvoedingstrand forum en stel daar je vraag ;) succes

Deel Deze Pagina