Ik zit even in een situatie dat ik toch ben aan het twijfelen en ben heel erg benieuwd hoe andere dat dan doen. Ik gebruik nu namelijk de vitaminepillen van Davitamon, compleet mama plus omega-3 visolie. Heb dat gekozen omdat ik geen vis eet en er zeker van wou zijn dat ik voldoende vitamines binnen kreeg. Nu is het zo dat ik genoeg pilletjes heb tot de 39e week. Heb dan net 2 te kort om ze tot de 40e week te gebruiken. Ik ben dus al wel van mening dat het zonde is om meer van deze pillen te kopen. Maar wat is dan het verstandigste om te doen? Gewoon maar stoppen met de vitamines, of kan ik toch beter gaan voor Mama fit van Davitamon? En als ik voor het laatste zou gaan, hoe lang 'moet' ik er dan mee door gaan? Ben namelijk van plan om bv te geven, ik vraag me daarom ook af of het kwaad kan als je dan ineens stopt ermee. Maar aan de andere kant is het ook niet mijn bedoeling dat ik de rest van m'n leven vitaminepillen blijf slikken. Ik denk nu vooral een beetje hardop na hoor, want ik heb geen idee hoe ik dit nou moet aanpakken en waar ik mijn keuze op kan baseren. Dus ik ben vooral ook even benieuwd hoe andere dit aangepakt hebben en waarom, vandaar dus dit topic.
Ik zou geloof ik niet stoppen,heb het idee dat die pillen je sneller helpen herstellen. Ik slik gravitamon en nu negen weken na de bevalling weer een nieuwe pot gekocht. Ik geef borstvoeding. Mijn verloskundige adviseerde het te blijven gebruiken en een gezonde leefstijl uiteraard. Ik gebruik het omdat ik me er goed bij voel!
Die vitamine pillen zijn ook goed voor moeders die borstvoeding geven. Dus als je bv gaat geven zou ik zeker nog een pakje erbij halen.
Indd gewoon door blijven slikken na de bevalling.. Mijn vitamine pillen zijn voor tijdens zwangerschap én borstvoeding. Daarna stap ik weer over naar m'n "normale" vitaminepillen..
Ik had precies hetzelfde en aan de vk gevraagd of ik op gewone vit kon overstappen. Zij raadde dat af en heb een nieuwe doos gekocht (had precies dezelfde als jij). En moet wel zeggen dat ik er blij mee was, want na je bevalling had ik die vit zelf hard genoeg nodig.