Hallo meiden, even een vraagje.. Ik heb een tijd terug via marktplaats gezichtsprodukten gekocht.. was wel erg duur, was eerst totaal 245 euro. Ik merkte dat ik er niet goed op reageerde dus heb meteen produkten terug gestuurd. Ook 2 dingen die open waren gemaakt maar nog helemaal vol. PLus het waren andere producten dan ik dacht (verpakking was veranderd/samenstelling) Ik heb uiteindelijk maar 2 produkten zelf gehouden. Ik heb 100 euro aanbetaald. Nu blijft ze me steeds mailen dat ik nog steeds 42 euro moet betalen want die geopende produkten geeft ze geen geld voor terug...maarja, zij heeft ze wel gewoon en kan ze gewoon verkopen op mp, ik heb echt alleen maar 2 dingen die samen niet eens 100 euro waard zijn, die ik al betaald heb... Ik kan momenteel ook geen geld missen, het is dan gewoon geld weggooien. Zij moet het schijnbaar ook nog betalen aan de groothandel zegt ze.. Nu mailde ze me weer dat als ik voor maandag die 42 euro niet betaald heb, de advocaat van die groothandel contact met mij opneemt (omdat ze daar rekening heeft openstaan) maar ik lees op veel plaatsen dat voor kleine bedragen het helemaal niet gebruikelijk is dat een advocaat wordt ingeschakeld..gaat om nog maar 42 euro, voor mij wel veel geld trouwens... Ze heeft me die produkten niet eens terug gestuurd... misschien zou ik dat dan nog kunnen zeggen: eerst die produkten (geopende) die ik haar heb opgestuurd, dan betaal ik pas...want is toch raar dat ik dat bedrag anders wel moet betalen terwijl ik ze niet eens meer heb?? Wie weet hoe dit zit, als er echt een advocaat belt om zo'n lullig bedrag (advocaten zijn sowieso duur, en werken ook niet voor zo;n schamel bedragje) hoe en wat?? Hebben ze mijn nr??etc.etc Alvast bedankt
Advocaat of geen advocaat, ik vrees dat ze wel in haar recht staat. Jij hebt de produkten geopend waardoor zij het niet meer kan verkopen. Welke klant wil er nou een creme oid hebben die al door iemandis open gemaakt, wie weet wat ermee gedaan is. Wel kun je vragen om die produkten weer naar jou te sturen, maar dan zal je wel de verzendkosten erbij moeten betalen denk ik
nou ja als je het niet kan missen waarom koop je het dan? K weet niet wat de afspraken zijn maar geopende dingen heeft zij niks meer aan dus snap haar wel. K zou die potjes terug vragen en betalen. Waarom heb je ze terug gestuurd?
Ja dat snap ik ook niet idd, je kunt geen geld missen maar je kunt wel gezichtsprodukten kopen voor 245 euro.
heb je een rechtsbijstands verzekering?? voor huissituaties?? dan zou je eens bij hun kunnen informeren. of vragen of ze de geopende producten weer retour stuurd op jou kosten, en vraagt om de resterende 42 euro's in tweeen te betalen of dergelijke. ik zou zeggen dat er eerder iets van een incassoburo wordt ingeschakeld dan een advokaat. maar idd staat zij wel in haar recht omdat je de artikelen geopend heb, tenzij er een niet goed geld terug regeling is getroffen
idd rechtbijstandverzekering.. misschien had ze het geld toedertijd wel, en is er iets voorgevallen waardoor ze nu even krap zit? en jezelf verwennen mag ook weleens he? ik zou het proberen met de rechtbijstandverz. maar of je in je recht staat? ik denk van niet. maar een advocaat komt denk ik echt niet voor de 42 euro.
Via marktplaats kan iemand je toch al weinig maken over het algemeen toch? Wie weet heb jij die 42 euro wel cash betaald .. Heeft zij geen poot om op te staan. Zou me niet zo druk maken hoor, volgensmij kunnen ze je niks maken. Wat betreft het geld, ik kan deze maand ook geen 50 euro extra missen voor zulke ongein, terwijl ik het vorige maand wel had gekunt. Ene maand heb ik meer te besteden dan de andere maand. En soms mag je jezelf ook wel eens verwennen toch?
tuurlijk mag dat maar dan moet ze het niet daarop gooien en eerst na moeten denken voor ze iets open maakte...
Maar als dat het geval was geweest, had ze zo slim moeten zijn om om een betaalbewijs te vragen.. De verkoopster heeft in dit geval gelijk ben ik bang, hoe vervelend het ook is.. En als ze inderdaad een advocaat op je afstuurt, of een incassobureau of iets dergelijks, draai jij ook nog voor die kosten op.. Sterkte!
Lijkt me indd logisch dat je moet betalen voor t geen dat je open hebt gemaakt. Kan je niet vragen of ze het terug stuurd en er alsnog voor betalen? Zij kan er niets meer mee.. en ze staat zo in haar recht om haar geld ervoor te vragen. Je wist van te voren vast al dat t zo duur was...
Informeren bij buro rechtshulp. Is compleet gratis. En dan weet je gelijk wat je positie is. Of je moet betalen of niet.
Lijkt mij ook heel logisch dat je er voor moet betalen. Jij hebt gezorgd dat zij het niet meer kan verkopen. Als ik een product zou kopen en het is al geopend, dan zou ik het niet willen. @Shantii: Als er een advo/incassobureau op haar af wordt gestuurd en TS zegt cash betaald te hebben, is het aan TS om aan te tonen dat het daadwerkelijk zo is.
Niet als je daar geen geld voor hebt. Ik vind het een beetje een rare mentaliteit, omdat zij niet kan bewijzen dat je niet hebt betaald dan hoef je je ook geen zorgen te maken Als je iets besteld en openmaakt zul je het moeten betalen.
ik zou inderdaad even bureau rechtshulp bellen.. want aan de voorgaande reacties heb je ook helemaal niets.. als je hun belt weet je meteen hoe je staat
Ik vind ook dat je het moet betalen. Wel zo netjes! Als je het open hebt gemaakt kan ze het natuurlijk niet meer verkopen!
Ik vind het heel logisch dat je moet betalen. Dat had je kunnen weten toen je het open maakte. Ik zou het dus gewoon betalen voordat je er nog meer problemen mee krijgt.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je er voor moet betalen, als je in de winkel iets koopt en je maakt het open dan nemen ze het toch ook niet meer terug ... En ik snap al helemaal niet dat je struikelt over die 42 euro, je zegt geen geld te hebben maar je kan wel voor 245 euro gezichtsproducten kopen, tuurlijk mag je jezelf wel eens verwennen maar als je geen geld hebt dan snap ik niet dat je 245 euro verwennen vind ... Ik blijf erbij dat die vrouw in haar recht staat en ik vind het eerlijk gezegd niet netjes dat jij zelf zo moeilijk doet, wat is nou 42 euro ivm 245 euro ?, bedoel als je de prodcuten wel goed had gevonden dan had je het er ook gewoon voor betaald ... En als je er niet tegen kon waarom opende je dan het tweede pakje ? ... Ik zou gewoon betalen ... gewoon een vraagje hoor ...
Laten we voorop stellen dat ik ook vind dat je moet betalen voor die 2 geopende potjes, maar.. Lees ik het goed en heb je 100 euro aanbetaald, en die vrouw heeft dus al 100 euro van jou? Zo ja, ja kijk dan vind ik het onzin om nog eens 42 euro te betalen. Als ik het verkeerd lees, dan moet je ind, die 42 euro betalen, want zij zit nu met die potjes die ze niet verkopen kan! groetjes, miek