Ik vind Sterre prachtig, mooier dan Nova om eerlijk te zijn. Alleen ik vind Sterre met name heel erg mooi voor (jonge) meisjes, ik heb er geen beeld bij van een volwassen vrouw. Maar misschien omdat ik niemand ken die zo heet. Lastige keus!
Persoonlijk houd ik niet van namen zoals Sterre, Nova, Luna ed. Maar bij de andere twee vind ik Nova het mooiste. Al had ikzelf liever weer voor een éénlettergreep naam gekozen.. Zoals: Juul Bo Sam An(n) Jill Puck Eef (mooi!) Suus Kee Roos
Ik vind Sterre origineler dan Nova. Alleen wat anderen ook al zeiden, hoe klinkt het als ze volwassen is... Ik ken nog geen volwassen Sterre. Maar wat nu nog niet is kan later wel komen.
Ik vind sterre zooooooveel leuker als Nova! Kan prima bij een volwassene vind ik. Nova hoor je ineens zovaak!
Bedankt voor de reacties. Lastig inderdaad. Toch hoor ik bij ons in de stad Sterre veel vaker dan Nova. Heel lastig...
NVB - verspreiding voornaam Sterre Misschien is deze link handig om een beetje te kunnen kijken hoe vaak de naam in 2010 voor kwam in jullie gemeente? Ik merk dat het bij mij toch invloed heeft op onze nr. 1 jongensnaam
Ik vind beiden namen op de één of andere manier wel passen bij je andere kinderen. Sterre vind ik eigenlijk leuker, maar Nova vind ik wat beter ook als volwassen vrouw. Neva vind ik trouwens ook erg stoer en misschien weer net wat minder vaak voorkomend dan Nova.
Ik heb vele afkortingen gehoord van de naam Sterre, maar niemand heeft er ooit sterretje van gemaakt. Ster, retje,tetje dat wel. Mijn Sterre is nu 10 en ik heb nog geen seconde spijt en nog geen kritiek gekregen op haar naam. Of je moet reacties op dit forum mee tellen