Sterre

Discussion in 'Babynamen' started by wensmamaa, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Sterre een hele mooie naam.

2. Baddie

Baddie Actief lid

Apr 26, 2009
    120
    0
    0
    Ik zou kiezen voor Sterre.
    Femm en Sterre kan heel goed bij elkaar!

3. Luja

Luja Niet meer actief

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Sterre en Nova vind ik beide mooie namen,
    ik zou dan gaan voor Nova omdat ik niet helemaal zeker ben of ik Sterre mooi vind voor een volwassen vrouw

Sterre was altijd de nr 1 naam van mijn man voor onze dochter, maar uiteindelijk toch voor een andere naam gekozen om bovenstaande reden
    qua rijmen-afkorten etc zou ik een naam niet van laten afhangen, of ze er bijvoorbeeld sterretje van maken, dat heb je met zoveel namen, en anders kinderen op school willen pesten vinden ze wel iets dat heeft weinig met een naam te maken ( vind ik )

Ik vind Nova wel mooier bij de namen van je andere kindjes

5. jongmama

jongmama Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    1,476
    0
    36
    ik vind Sterre echt een vreselijk lelijke naam. Vind het ook geen naam voor een volwassen vrouw. En ik moet altijd denken aan een kindje die overleden is. Ik zou voor Nova gaan.

6. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Zelf zou ik voor een naam met 1 lettergreep gaan. Ik vind Sterre niet leuk klinken bij Femm en Lis. Nova vind ik er beter bij passen. (sowieso vind ik Nova ook leuker)

7. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

Feb 16, 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    sterre

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Wij vonden Sterre ook een mooie naam maar wij konden ons geen volwassen vrouw voorstellen met de naam Sterre. Ik zou dus voor Nova gaan.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Sterre Lindhout is journaliste voor de Volkskrant, dus Sterre kan ook als je volwassen bent.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,846
    3,362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik moet wel aan een andere 'bekende' Sterre denken, maar dat is het kindje van een columniste uit 'vriendin' .

"Journaliste Stephanie Kaars schrijft over het leven met haar dochter Sterre. Zij liep door zuurstoftekort een ernstige hersenbeschadiging op. Hierover schreef Stephanie ook het boek "Gefeliciteerd, het is een gehandicapt kindje"

-ik beschouw dat dus overigens niet als negatief...

11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Nova is voor later een mooiere naam.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat ik nog wilde zeggen: Sterre is in 1968 voor het eerst in NL als naam gegeven. Pas in 1993 werd de naam een beetje populair, met de top in 2004. Het is daarom geen wonder dat de meesten alleen kinderen met de naam Sterre kennen, en geen volwassen vrouwen. Maar de meisjes van nu worden toch volwassen vrouwen. Sterre Lindhout van de Volkskrant is een mooi voorbeeld van een Sterre die nu al volwassen is.

Mijn moeder zei dat in de jaren '70 met afgrijzen over de naam Jeroen: "wat doen die mensen dan als hij volwassen is, dat kan toch niet, een volwassen man met de naam Jeroen." Nou, inmiddels ken ik er toch heel wat!

Ik vind Sterre dus goed kunnen, ook bij de andere namen. Met Nova is ook niets mis.

Share This Page