Sterrenbeeld kind past niet bij mijn sterrenbeeld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miszjenny, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Wat een onzin..sorry hoor. Denk dat je van geluk mag spreken dat dit het enige is waar je je druk om,hoeft te maken tijdens de zwangerschap

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Helemaal eens met Droebeltje, laat je niet leiden in wat je moet vinden van je kind door wat z'n sterrenbeeld is.

Net uit nieuwsgierigheid even nagekeken. Mijn oudste heeft inderdaad een sterrenbeeld wat helemaal op hem slaat (boogschutter). Heel herkenbaar, ook hoe wij met elkaar omgaan. Maar jongste heeft een totaal ander karakter dan hij volgens zijn sterrenbeeld zou moeten hebben. En wij zouden behoorlijk moeten botsen, maar juist met hem heb ik de minste problemen omdat ik hem goed aanvoel en hij over het algemeen erg meegeeft (wat hij dus niet zou moeten doen).

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #23 Bouwjaar1979, 10 dec 2012
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
    Of je erin gelooft moet een ieder zelf weten, maar verder heeft Bootjekatootje het mooiste al gezegd

Trouwens wat ik me later nog bedacht: Jij ga nu uit van de uitgerekende datum, maar stel dat ie wat eerder komt, of juist misschien wel langer blijft zitten? Is er dan nog kans dat het toch een ander sterrenbeeld wordt?
    Ik heb door je post een gekeken bij ons ukkie. Zou kreeft worden (14 juli) echter als ie 2 weken te laat komt wordt het een leeuw.

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Tja als je er zo sterk in gelooft dat het je nu dwars zit had je eigenlijk die maand klussen over moeten slaan...toch?

Verder zou ik me er echt niet druk over maken maar goed dat komt ook omdat ik heel erg nuchter ben en er allemaal niet in geloof.

5. rums

rums Niet meer actief

Als je gelooft dat het botst tussen jou en je kind vanwege de sterrenbeelden dan zal dit vanzelf de waarheid worden...

6. miszjenny

miszjenny Lid

23 jun 2011
    17
    0
    0
    Promotor/Model en een huishouden. En zou dolgraag
    Haarlem
    Ja zo zou je het kunnen zien ;) Echter gaf ik nog steeds borstvoeding en was ik nog geen enkele keer ongesteld geworden. Het kwam dus als een onverwacht cadeautje.
    En het is niet zozeer dat ik erin heilig in geloof dat het gaat botsen... Dat wordt misschien verkeerd begrepen, maar het is enkel dat ik er meer onzeker van word dan dat ik nu al weet dat ik niet goed overweg kan met mn kindje. Dat heb ik tenslotte altijd zelf nog in de hand lijkt mij?

7. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Dus het is onzin als je er niet in gelooft? Veel mensen geloven in God, wil niet zeggen dat het allemaal onzin is.

Ik geloof er voor een deel wel in, maar ik ga me er niet druk om maken. Mijn kindje zal Vissen zijn (25 februar). Dat kan klikken, omdat ik zelf ook Vissen ben. Maar ze kan ook Waterman zijn als ze een week eerder ter wereld komt. Dat schijnt weer te botsen. Ik zie het allemaal wel. Het belangrijkste is toch karakter en opvoeding.

8. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik snap je angst wel een beetje. Ik ben zelf Waterman, ook echt een typische Waterman, mijn moeder is Leeuw. Wij botsten ook heel erg vaak. Als alles nu goed mag gaan zal ik vermoedelijk ook een Leeuw krijgen.
    Ik denk maar zo: wat mooi en goed was neem ik mee van vroeger, de rest laat ik liggen en probeer ik anders te doen.
    Ik geloof wel dat sterrebeelden invloed op je karakter hebben, niet dat alles op voorhand vastligt. Het zijn keuzes die je maakt, daar ben je gelukkig zelf bij.

Niet teveel piekeren meis!

9. Username

Username Niet meer actief

Helemaal mee eens!

10. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Leuk detail: zoals het nu lijkt is mijn uitgerekende datum op mijn moeders verjaardag :D

11. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    leuk topic.. k heb me er altijd in geïnteresseerd maar ben ook wel spiritueel ingesteld..

ik heb ook gekeken naar sterrenbeelden toen k in verwachting was... papa schorpioen, mama stier, dat is een en al vuurwerk.. een weegschaal gekregen, k was uitgerekend op de dag van de schorpioen. had dat dus wel leuk gevonden.. maar het moest niet zo zijn.
    nu zal hij een heel ander soort karakter "moeten" hebben. ben benieuwd of t klopt...

k heb n boekje van sterrenbeelden matchen met andere, k zal wat eruit overtypen, maar is op gebied van liefde... en is over vrouwen.

Schorpioen: je kan behoorlijk rebels zijn, volhoudend, vastbesloten, gepassioneerd, intens, mysterieus, zwoel...
    Als iemand je kwetst zal je het hem betaald zetten, hoe lang het ook zal duren

Schorpioen & leeuw: = uitdaging. kracht delen is voor jullie sleutel tot succes, maar kan ook averechts werken.

Voor nog meer sterrenbeeld match verzoeken, zeg t maar

12. FemkeJ

FemkeJ Lid

8 aug 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf schorpioen, maar kan zelf zeer goed met leeuwen overweg.
    Nooit problemen mee gehad. Kortom, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat jij en je kindje niet met elkaar overweg kunnen :)

13. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ze mij zouden vragen naar de sterrenbeelden van mijn kinderen xou ik erg diep na moeten denken. En alledrie zijn ze me even lief.

14. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ik begrijp het wel een beetje hoor.

Maak me normaal niks druk over sterrenbeelden, maar gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik wat gelezen over de steenbok.

Zouden bescheiden stille personen zijn die niet van onvoorspelbare situaties houden.

Nou, ik schrok wel even want dat lijkt mij ook een match van niks. ben zelf wat meer van het uitbundige type :)

Dus heb besloten het maar naast me neer te leggen. Ik ga het wel zien!

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hahaha, sorry maar hier moet ik even op reageren... Ik ben een steenbok en alles behalve bescheiden, stil en niet van onvoorspelbare situaties houden.... Ik ben vrij extravert, erg aanwezig en ik hou juist van spontaan dingen doen... Zo zie je maar dat het sterrenbeeld echt niks hoeft te zeggen over de persoon.....

16. happysunshine

19 jul 2012
    69
    0
    0
    Hoi ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in sterrenbeelden maar ook in de Chinese astrologie. Je sterrenbeeld in combinatie met je Chinese sterrenbeeld zegt best veel over je en ik heb het van veel mensen om mij heen gelezen en vind echt dat het aardig klopt! :) Het zegt meer dan alleen je sterrenbeeld namelijk.
    Wij krijgen als het goed is een Ram kindje en mijn vader is ook Ram dus misschien krijg jij wel een Leeuw kindje omdat je moeder ook Leeuw is? Het hoeft niet altijd met jezelf of je man of een van je andere kinderen te klikken he waarschijnlijk omdat jij en je moeder vaak botste krijg je nu de kans met je eigen kindje om het 'op te lossen' wat je misschien bij je moeder niet is gelukt? Tja ik geloof wel in zulke theoriën niets gebeurd zomaar zonder reden of het nou positief of negatief is je leert er vaak van en voor de ongelovige onder ons kan ik snappen dat je je er niet druk over maakt, want als je er niet bij stilstaat zegt het ook niet zoveel en kan het zeker gewoon heel goed gaan tussen verschillende sterrenbeelden binnen het gezin :p

17. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Hahaha idd! Ik ben ook een steenbok, ook alles behalve bescheiden, vrijwel nooit stil, altijd spontaan en soms zelfs impulsief, extreem extravert en aanwezig :D oh.. en ik vergeet: ontzettend koppig!

Maar even back ontopic...

Ik ben alles behalve spiritueel en soms misschien te nuchter. Maar om respect voor iedereen en iedereen geloof te behouden wil ik wel nog even wat aanvullen.

In de psychologie gebruikt men de term 'self fulfilling prophecy'. Ofwel, als je denkt dat iets gaat gebeuren, gebeurt het vaak ook.

Ik zou me dus niet al te druk maken om eventueel niet matchende sterrenbeelden want dit geeft je op voorhand al een (onbewust) vervelend idee en de nodige kopzorgen. Hier zul je (naar alle waarschijnlijkheid) uiteindelijk ook naar gaan handelen en als je straks een keer een conflict krijgt met je kind zul je het ook daar op verhalen, terwijl er misschien slechts sprake was van miscommunicatie i.p.v. niet matchende sterrenbeelden?

Lekker positief blijven dus en gewoon lekker kennis maken met je kleintje straks en afwachten hoe hij/zij zich gaat ontwikkelen. Je op voorhand zorgen maken heeft nooit nut, want voor hetzelfde geld loopt het helemaal anders en loop je nu te piekeren om niks ;)

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik geloof in zekere mate dat een sterrenbeeld overeenkomsten heeft met je daadwerkelijke karakter, zo zijn mijn partner en ik beide echte stieren!

In april verwachten wij ons eerste kindje en dit zou een ram of stier kunnen worden.
    Nu gaat mijn voorkeur uit naar een Klein stiertje, maar ik denk dat de grootste band die gevormt wordt niet ontstaat door welk sterrenbeeld iemand heeft, maar door de manier van omgang en opvoeding.

Ik zou me dus niet te druk maken daarover, lekker genieten straks van je baby (leeuwtje).

19. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    ik ben ook een schorpioen, en ik kan het altijd heel goed vinden met leeuwen :eek: dus het verbaast me dat je, je daar zorgen om maakt. Dus het kán wel hoor. een goede band hebben met een leeuw. Mijn man is Ram... en we zijn al heeeeletijd gelukkig inmiddels alweer 8jaar :) Denk dat het ook ligt aan de situatie. man-man of vrouw-vrouw wellicht dat je met mannen leeuwen beter kan op schieten als schorpioen dan bv een leeuw vrouw. dat kan ook nog, en kinderen zijn toch altijd anders ookal hebben hun de eigenschappen die een leeuw omschrijft. Die komen pas echt tot uiting als ze voorbij de pubertijd zijn. en al met al blijft het altijd aan jezelf en de opvoeding liggen ;) Don't worry be happy :p

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mij lijkt dat de band tussen ouder en kind bepaald wordt door hoe ze met elkaar omgaan. Natuurlijk kunnen karakters botsen, (maar die worden niet door je sterrenbeeld bepaald, maar door erfelijkheid en opvoeding!), maar je kunt als ouder dan manieren zoeken om niet of minder te botsen met je kind. Daarvoor zul je soms jezelf opzij moeten zetten en of je dat kunt, is vooral een kwestie ook van of je dat wilt. En dat willen is gewoon vanuit een stuk volwassenheid daarvoor een keuze maken en dan doen wat nodig is om te komen waar je zijn wilt. Dat kan bijvoorbeeld een stukje opvoedingsondersteuning zijn, als je merkt dat je vanuit je eigen karakter lastig om kunt gaan met het karakter van je kind.

Voorbeeld: mijn stiefdochter ligt mij qua karakter niet heel erg natuurlijk. Zij is een erg introvert kind dat snel opgeeft en zich in zichzelf terugtrekt als het moeilijk wordt, in plaats van te vechten ergens voor of om hulp te vragen. Bijna het totale uiterste van mijzelf, waardoor ik echt moeite moet doen om dat stuk van haar er te laten zijn. Moet af en toe echt mijn tong afbijten om ergens niks van te zeggen, (lukt niet altijd helaas, work in progress ;)).

Dat heeft niets met sterrenbeelden te maken. Anders zou elke leeuw hetzelfde zijn qua karakter, en dat is gewoon niet zo. Mensen die dan dieper in die hele horoscoop-wereld zitten, zeggen dan dat dat met nog weer allerlei specifieke standen te maken heeft en dat je dus niets kunt zeggen enkel op basis van het gegeven 'leeuw' of 'kreeft' of 'schorpioen'.
    Dus feitelijk, of je er wel of niet in gelooft: in beide gevallen is jouw angst ongegrond om enkel op basis van het sterrenbeeld bang te zijn dat je problemen met je zoontje gaat krijgen ;)

Deel Deze Pagina