Hallo dames, Sinds 2-3 dagen hebik op me linkerbovenbeen aan de achterkant rare bultjes, soort blaasjes. Het is geen eczeem ( misschien wel maar niet soort eczeem dan wat ik weleens heb gehad. Nou zit het sinds gister ook op de rechterkant. Heeft iemand dit wel eens gehad tijdens de laatste weken van zwangerschap?? Het lijkt me niet dat het kwaad kan, vandaar de reden dat ik hier eerst om advies vraag.
Ik zat de laatste weken compleet onder de uitslag. Mijn gezicht niet masr de rest van mijn lichaam wel.... Kon geen kwaad (volgens gyn) enige probleem was dat het enorm jeukte! Ik hoop dat je dat niet krijgt want dat is echt dramatisch. Enige wat ik ervoor kon krijgen was hormonenzalf, maargoed die was niet goed voor baby, dus maar heeeeel sporadisch gebruikt (op momenten dat ik echt mijn huid eraf wilde trekken ). Wat ook voor korte tijd hielp was menthol poeder.
Ik ben ruim 39 weken zwanger en zit ook onder de uitslag! Begon ook op m'n benen... Heel vreemd. Ook soort bultjes, maar ze jeuken als een dolle!! Ik vind het ook een beetje eng, maar zolang je geen jeuk op handpalmen en voeten hebt en het niet heel erg wordt, blijkt het mee te vallen. Heb ergens gelezen dat als je een jongetje krijgt het voor kan komen dat je uitslag krijgt. Ze scheiden een hormoon af waar de moeder allergisch voor kan zijn.... Krijg je een jongetje? Xx
Het rare is dat de bultjes dus niet jeuken. (Nog niet??) Terwijl ik normaal als ik uitslag of allergische reactie heb en dan bultjes of eczeem krijg altijd jeuk heb. Ik krijg een meisje had inderdaad gelezen over pupp-syndroom ofzo als je een jongetje krijgt.