Gefeliciteerd! Hier 2x sterrenkijker. 1e 3760 gram, 24 u van begin tot einde en persweeen v.a. 8 cm ontsluiting. 2e 3840 gram, 10 u van begin tot einde, met 9,5 cm in ziekenhuis gekomen en toen had ik nog niet gepuft (wel diepe buikademhaling toegepast). Helaas vielen persweeen weg. 2x knip en oxytocine infuus, maar verder geen ingrepen.
Ons eerste zoontje was ook een sterrenkijkertje. Dat wisten we vantevoren niet. Omdat ik ingeleid werd was ik gelukkig al in het ziekenhuis. Eerst geprobeerd natuurlijk te bevallen maar hij zat klem in het geboortekanaal. Uiteindelijk met de vacuumpomp geprobeerd, niet gelukt. Toen een spoedkeizersnede onder volledige narcose omdat de ruggenprik niet werkte...
Hier hetzelfde! Als je op je zij ligt kan ie draaien. Sowieso schijnen ze vaak tijdens de bevalling nog te draaien. 3 kilo is toch geen reuzenbaby? Die van mij was 3110, wat erg licht was voor de termijn (41.4). Enneh, gefeliciteerd!!!! Heftig idd 2x navelstreng om t nekje, gelukkig hebben ze adequaat gehandeld!
Alsnog gefeliciteerd tupp en lieketb Mijn jongste was een sterrenkijkertje en lag ook nog verkeerd met haar hoofd (niet op de borst maar meer gewoon recht) maar ik ben gewoon bevallen zonder enige schade zelfs. Persen duurde wel een half uur wat natuurlijk lang is voor een tweede maar dat was achteraf gezien ook logisch.
Zoonlief was ook een sterrenkijker én heel groot. 4850 gram! Kreeg hem er met geen mogelijkheid uit Dit is dus een keizersnede geworden..
Mijn beide kindjes waren sterrenkijkers. Mijn dochter, de 1e, is geboren met een spoedkeizersnee. Ik had al een uur lopen persen en de gynaecoloog constateerde dat het ook niet met vacuüm zou gaan lukken. Mijn zoontje is met een ongeplande keizersnee geboren, maar het was geen spoed. Op de ok kwamen ze er bij hem achter dat ook hij een sterrenkijker was. Emotioneel was ik bij mijn dochter een wrak, door de heftige bevalling. De weeën vorderden niet, maar ik had tussen de weeën door wel buikpijn. Bij mijn zoontje was dit veel minder, omdat ze eerder ingegrepen hebben. Maar de weeën, in het begin al, waren heel heftig en volgden elkaar heel snel op. Het personeel dacht dat ik al op 8 of 9 cm zou zitten, zo heftig waren de weeën. Maar ik bleef hangen op 5cm